fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תהיו אחראים. עטו מסיכות. מורות נדבקו, ילדים בבידוד, כמעט 200 איש בנתניה אובחנו בקורונה בשבועיים האחרונים

. אם ראש העירייה נכנסה השבוע לבידוד קצר זה יכול לקרות לכל אחד ואחת. על אחת כמה וכמה כאשר אנשים מסתובבים ללא מסכות פנים ולא שומרים מרחק.
ביס אלדד צלום רותי ברמן
ביס אלדד צלום רותי ברמן

הקורונה בנתניה. אם ראש העירייה נכנסה השבוע לבידוד קצר זה יכול לקרות לכל אחד ואחת. על אחת כמה וכמה כאשר אנשים מסתובבים ללא מסכות פנים ולא שומרים מרחק. בחופי הים היתה השבת התקהלות המונית למרות שניסיון לשמור מרחק בעת סידור מיטות השיזוף והכסאות. זה כנראה בלתי אפשר שכל הציבור יקפיד על ההוראות כאשר הפיקוח והשיטור ממש לא יכולים להיות בכל מקום.

אז בסוף השבוע מצב הקורונה בנתניה במוסדות החינוך היה זה:

כמה דקות לפני החופש הגדול הקורונה גרמה לסגירת בתי ספר, כיתות וגני ילדים. אז המצב לתחילת החופש הגדול בנתניה הוא זה:

בחטיבת הביניים של בית הספר אלדד שתי מורות נמצאות בבידוד. בתיכון אלדד כל שכבת יב' נמצאת בבידוד. מישהו חשב איך עושים בחינות בגרות בבידוד?

בבית הספר תמר אריאל (שפירא) מורה אחת נמצאה חיובית לקורונה ולכן עשר תלמידות שהיו איתה במגע נכנסו לבידוד.

בנתניה מצב החולים המאומתים קורונה הולך ועולה, הם נדבקים בחופי הים, במסעדות,  בקופות החולים ובקווי התחבורה הציבורית. השבוע

אם עוטים מסכה הסיכוי להדבקות הוא קטן ואם שומרים על הגיינה של שטיפת ידיים ושומרים מרחק הסיכוי קטן עוד יותר.

בנתניה 216,897 תושבים נעשו 21,458 בדיקות, נמצאו 447 חולים מאומתים, 227 מחלימים מתחילת השבוע נוספו 43 חולים מאומתים.

משרד הבריאות נעזר באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שמצויים בידי המדינה, כדי לסייע בביצוע החקירות האפידמיולוגיות של חולי קורונה. לשם כך מעביר המשרד את הפרטים של חולים לבדיקה טכנולוגית בשירות, ומקבל חזרה פרטים על אנשים שנמצא שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת עד 14 ימים לפני שהחולה אובחן.

החל מהשבוע אלפי שוטרות ושוטרים יגבירו את האכיפה הממוקדת בנושא הקורונה בעוצמה גבוהה. מאמצי האכיפה יתרחבו לתחבורה הציבורית. יוקמו מפקדות משימתיות ייעודיות בכל המחוזות. ופעל כוח משימה מיוחד שמורכב בעיקרו משוטרי תנועה בפיקוד ראש אגף התנועה, ויתמקד בביצוע פעילות אכיפה בתחבורה הציבורית בדגש על קווים הומי אדם במרחב העירוני והבין עירוני, ויבצע פעולות פיקוח ואכיפה באוטובוסים, ברכבות ובצירים.

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון משטרת ישראל מקיימת בכל שעות היממה מבצע פיקוח ואכיפה רחב היקף בכל הארץ לאכיפת התקנות לשעת החרום, בדגש על מקומות הומי קהל, אולמות שמחה/גני אירועים, מועדונים, פאבים ומוקדי בילוי.

מטרת הפעילות לוודא את קיום ההנחיות ולצמצם את התפשטות הנגיף. הפרות של התקנות טופלו ע״י אזהרות, מתן קנסות, וכן שימוש בסמכויות הרישוי אל מול בעלי עסקים שאצלם נמצאו הפרות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות