fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נתניה מצמצמת ההסעות. בקמפוס דורה לאומנויות חוששים לעתיד בית הספר

עיריית נתניה מסיבותיה עומדת לשנות השנה את מדיניות ההסעות לבתי הספר גם אם הם הוגדרו על ידה כבתי ספר על אזוריים. בקמפוס דורה חוששים לעתידו של בית הספר
דורשים הסעות בקמפוס דורה לאמנויות

עיריית נתניה מסיבותיה עומדת לשנות השנה את מדיניות ההסעות לבתי הספר גם אם הם הוגדרו על ידה כבתי ספר על אזוריים. כמו שקורה השנה לתלמידי קמפוס דורה לאומנויות. כתוצאה מכך יפגעו בעיקר ילדי השכונות מסביב לשכונת דורה: רמת חן, אגמים גלי ים ואזורים שגרים במרחק מעט גדול יותר ממה שנקבע עתה.

ביום ראשון השבוע הפגינו הורי תלמידי בית הספר קמפוס דורה לאומניות מול אגף החינוך בעירית נתניה בדרישה לא לשנות את מדיניות ההסעות לבתי הספר העל אזוריים בעיר.

השינוי נוגע לתלמידי כיתות א – ד שגרים בתחום שני ק"מ מבית הספר ותלמידי כיתות ה – ו שגרים בתחום שלושה ק"מ מבית הספר.

בית הספר הייחודי קמפוס דורה לאומנויות מתבסס על ילדים מכל העיר. כמו גם בתי הספר העל אזוריים שהעירייה היתה גאה מאד להקימם ולפרסמם. בתי ספר אלה מתבססים על הסעת תלמידים מרחבי העיר. דבר שעלותו יקרה לעירית נתניה. החמרת התנאים בהסעות תפגע בצמיחתו של בית הספר הקולט תלמידים מכל העיר.

אופיר אלדר יו"ר ועד ההורים של בית הספר חרד לעתידו של בית הספר: "אחרי שש שנים מהקמת הקמפוס, העיריה החליטה לבטל הסעות לתלמידים מהשכונות העוטפות את דורה, מרמת חן, גלי ים, אזורים, אגמים, אירוסים ועד לנורדאו.  אין שום אפשרות לתלמיד יסודי להגיע לבדו לבית הספר מאותן שכונות ולרוב ההורים אין אפשרות להגיע ולאסוף את הילדים מהקמפוס. המשמעות היא עזיבה של עשרות תלמידים ותיקים את בית הספר לטובת בתי ספר ליד הבית. ההחלטה כבר פגעה קשות בהמשכיות הקמפוס כאשר איבדנו מעל 30 תלמידים ברישום לכיתות א בשנה הבאה וירדנו משלוש כיתות לשתיים בלבד. לא ניתן לפגוע בתלמידי הקמפוס".

לדברי אופיר אלדר לא ייתכן שישנו מדיניות הסעות עבור תלמידים ותיקים וייאלצו אותם לעזוב את בית הספר! לפחות שלא ירעו את התנאים לתלמידים הקיימים. הרישום לבית הספר כבר נפגע. השנה מסיים מחזור ראשון את הקמפוס הנחשב להצלחה בלתי רגילה ויש לו ביקוש עצום ברחבי העיר. העיריה צריכה לעשות חשיבה מחדש".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מינהל החינוך אכן הוביל מהלך מבורך של פתיחת אזורי רישום, אשר איפשר לתלמידים והורים בחירה מבוקרת של בתי הספר ובתוך כך – מתן מבחר מענים חינוכיים מגוונים לתלמידי העיר.

ההסעות בוצעו על פי תבחינים ידועים מראש ורק בקמפוס דורה, לא פעלה הנהלת בית הספר על פי האישור שניתן לה ואיפשרה לתלמידים שלא הופיעו ברשימות לעלות על ההסעה.

חשוב להדגיש כי ההסעות לבתי הספר העל אזוריים, נעשות על ידי העירייה לפנים משורת הדין, במימון מלא של הרשות, כאשר עד לרגע זה לא קיבלה העירייה כל סיוע מצד משרד החינוך, כך שהיא נושאת בנטל הזה לבדה.

בימים אלו מינהל החינוך בוחן את נושא ההסעות כולל בחינת קריטריונים ייחודיים לבית ספר זה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות