fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נתניה לא תאשר הורדת כלי שייט ממונעים לחופי נתניה

בעלי כלי שייט בישראל לא מתכוונים לעבור על זה בשתיקה. "כוונתנו להיפגש בקרוב עם שרת התחבורה מירי רגב ולטפל בנושא הזה ובקיפוח המתמשך מהשורש"
סירת מנוע בסמוך לחוף צילום רותי ברמן

עירית נתניה לא תאשר השנה הורדת כלי שיט ממונעים, לרבות אופנועי ים, לחופי הים בנתניה בעונת הרחצה 2020. העיריה מייחסת זאת לעת הקורונה ובקשה לא להגיע למשרדי מנהלת חופים להפקת רישיונות שיט. בכל חופי נתניה אין עכשו אישור להוריד כלי שייט ממונעים.

בין כלי השייט הממונעים בחוף פולג מדובר בעיקר באופנועני ים ואלה נהגו להכנס למים בחוף הצפוני של פולג.

אז הקורונה עדיין כאן אבל המשק נפתח, החופים גם, בתי הספר גם והשייטים בסירות מנוע ואופנועי ים מוצאים שהם אינם יכולים להנות מהים.

חוף פולג צלום רותי ברמן

בעלי כלי שייט ממונעים בישראל כועסים על עיריית נתניה:  "אוי לבושה ולזלזול באנשי הים. אנחנו בעלי כלי שייט בישראל לא מתכוונים לעבור על זה בשתיקה. כוונתנו להיפגש בקרוב עם שרת התחבורה מירי רגב ולטפל בנושא הזה ובקיפוח המתמשך מהשורש" נכתב בפייסבוק. מאידך הם מודים לעיריית חדרה שם ניתן אישור לאחר שהעיריה הגיעה להסכמה עם התושבים:

יש לציין שערי חוף נוספים בארץ ביטלו את האישורים להורדת כלי שייט לחופים שלהם כמו תל אביב הרצליה ואשדוד.

הרוחצים דווקא מרוצים

יחד עם זאת קיים גדול של מתרחצים בנתניה שמח על ההחלטה ומתריע על הסכנה שבנוכחותם של אופנועי ים בחופי הרחצה המוכרזים: "זו החלטה נכונה ומצידי שתישאר גם אחרי הקורונה. זו סכנת נפשות מה שקורה בחוף פולג בו אופנועי הים משתוללים ומסכנים את השחיינים ואנשים שרוחצים בים. . במו עיני ראיתי כמה פעמים כמעט תאונות של אופנועים שטסים די קרוב לחוף ולמתרחצים. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה . מאידך אני חושב שעיריית נתניה היתה צריכה להגיע לפשרה עם בעלי כלי השייט, לתת להם להכנס מדרום לפולג ולבטל את הרישיון של כל כלי שנכנס לאזור המוכרז ומסכן את הרוחצים" אומר תושב עיר ימים: "אותי זה מזעזע. אני חושש שהנכד שלי ששוחה למרחקים יפצע מאופנוע ים. אין שלווה בים בנוכחותם של האופנועים".

מעירית נתניה נמסר בתגובה:

"הורדת כלי שיט ממונעים מתאפשרת בחופי נתניה בחוף פולג וכן קבוצה קטנה המורידה כלי שיט ממונעים בחוף סירונית מכוח הסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין.

חשוב לציין כי גם בנוגע לחוף סירונית, הנסיבות השתנו מאז נחתם הסכם הפשרה וקיבל תוקף של פסק דין, ולכן גם בחוף זה התקבלה החלטה שלא תתאפשר הורדת כלי שיט לים.

ההכרזה על חוף פולג דרום בוטלה וזאת כדי לתקן את גבולות ההכרזה צפונה מנחל פולג. המשמעות היא שתחום חוף פולג צומצם משמעותית, ורוב ציבור המתרחצים מתרכז בחלק הצפוני יותר של החוף, באותו אזור שבו גם אמורים לרדת כלי השיט הממונעים, רובם אופנועי ים.

הסכנות הגלומות בקרבה כזו בין מתרחצים לבין כלי שיט ממונעים, ובמיוחד אופנועי ים, הן רבות. מעבר להיבטים בטיחותיים – כדי להפעיל ולהשגיח על מערך הורדת כלי שיט ממונעים יש צורך בפקחים וסדרנים שזה תפקידם.

השנה היא שנה מיוחדת גם בהיבט של עונת הרחצה : דרישות התו הסגול להפעלת החופים ושמירה על ריחוק חברתי מחייבת את העירייה להפעיל כוח אדם נרחב של פקחים וסדרנים, וההחלטה העירונית היא כי מאחר ואין ברשותה כוח אדם בלתי מוגבל, הפקחים והסדרנים ינותבו לפיקוח והפעלה של דרישות התו הסגול ולא להורדת כלי השיט. לכן קיימת הצדקה לביטול האישור להורדת כלי השיט הממונעים השנה, הן מן ההיבט של כוח אדם מפקח ומסדיר שנדרש לטפל בדרישות התו הסגול, והן מן ההיבט הבטיחותי בשל הצפיפות שבין מתרחצים לכלי שיט ממונעים. עוד חשוב לציין כי ברשויות רבות דווקא בוטלו האישורים להורדת כלי שיט ממונעים, ובהם גם הרצליה ותל-אביב.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות