fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עופר נסע ל- LA – כי שם הכל קורה

הוא מתמחה בצילום ללייף סטייל ובספורט אקסטרים - רישיון צניחה כבר יש
יש לו רשיון צניחה. עופר יעקב

עופר יעקב הוא צלם וידאו וסטילס מוכשר שעזב אותנו לטובת שהייה בלוס אנג'לס עם ויזת אמן. השבוע אף קיבל רישיון צניחה שיסייע לו בצילומי האקסטרים בהם הוא מתמחה. הוא כבר הספיק לצלם לדולצ'ה וגבאנה, רד בול ואומגה ודרך הרשתות החברתיות בונה לו שם עולמי. החלום: "להוביל משהו בפרסום בעולם. לא רק שוטים יפים, אלא משהו שייגע באנשים"

השבוע עופר יעקב חגג 26 והוא כבר מעל שנה בלוס אנג'לס עם ויזה של אמן. הפרויקט האחרון שלו היה בעבור דולצ'ה וגבאנה ולשם כך הוא טס ברחבי ארה"ב לצלם סלבים לקמפיין של בושם חדש לחברה. בנוסף לזה שהוא ביים צילום וערך את הקמפיין, החברה רצתה שייקח חלק בפרויקט בתור משפיען ושיצלם תכנים שלו עם הבושם.

הכל קורה בהוליווד. עופר יעקב. צילום יטי ברש

השבוע קיבל יעקב רישיון צניחה, שזה חלום של כל חובב אקסטרים, בעיקר אם הוא צלם: "כיום יש לי לקוחות סופר מגניבים בלוס אנג'לס שמטיילים בעולם וקופצים ממטוסים במקומות אקזוטיים והם רוצים שאצטרף אליהם ואצלם אותם בזמן הצניחה. הסכמתי".

הוא צלם וידאו מוכשר, ומתמחה באקסטרים ויש לו שאיפות להגיע גבוה. לכן, המקום לממש חלומות כאלה מבחינתו הוא לא אחר מאשר לוס אנג'לס. "כי שם הכל קורה".

האהבה לצילום אקסטרים החלה בנעוריו. בגיל 16 היה לו אופנוע שטח ובזמן רכיבה הוא תיעד עם מצלמת אייפון חברים ברכיבת שטח. עם הזמן, כשרצה איכות טובה יותר בצילום, הוא קנה מצלמה "יקרה" בסכום של 1,400 שקלים וצילם כל דבר שזז, בעיקר, צעירים גולשים ורוכבים על אופנועים: "החברים שלי התלהבו, אמרו 'וואו' ואני התמכרתי לצילום האתגרי".

את טכניקות הצילום הוא למד באופן עצמאי, קנה ציוד יקר יותר בסכום של 9,000 שקלים והחל לקרוא חומרים על צלמים וצילום ולהיכנס לעומק הדברים: "נתקלתי בשמו של הצלם סם קולדר, שהוא הדמות שלי להשראה. הוא כל כך מקצועי שהוא מצליח בעריכה של הסרטים להפתיע ולהביא כל הזמן דברים חדשים. אני חושב שהסיפור שלנו דומה, הוא לקח את העבודה שלו לכיוון אופטימי, לדרך חדשה והוא הולך איתה עד הסוף ומשיג מטרות. אני מעריך אותו ואשמח לעשות איתו פרויקט משותף".

הוא גדל בראש העין להוריו יששכר ויעל. למרות שהוא בן יחיד, הוריו נתנו לו את החופש לעשות הכל ואת ההרגשה שהכל אפשרי: "אחרי הגירושים, אמא שלי התחתנה בשנית עם בחור מקסים בשם ברוך ובגיל 13 עברנו לגור בפרדסיה ולאחר מכן לנתניה. התחנכתי במספר בתי ספר דתיים, עד שבכיתה ט׳ הגעתי להחלטה שאני רוצה לנסות משהו חדש ועברתי לתיכון ״דרור״ שבשרון. התגייסתי לצה״ל ללא ידיעה מוחלטת באיזה תפקיד אני הולך לשרת אבל ממש חשקתי בתפקיד ״צלם צבאי״. המון אנשים בדרך צקצקו, אמרו לי שזה בלתי אפשרי ושאני צריך להשלים עם מה שיש לי, אבל אותי זה ממש לא עניין. התשוקה שלי הייתה גדולה וידעתי שאני רוצה לנצל את שלוש השנים האלה בצורה המשמעותית ביותר. אחרי מאמצים רבים, ההשקעה השתלמה".

מרגיש טוב בלוס אנגלס. עופר יעקב. צילום רון בתיה

סרטי תדמית לחיל חימוש

הוא שירת כצלם צבאי בבה"ד 20 שבצריפין. זו הייתה יחידה צילום מצומצמת והוא התבקש לצלם סרטי תדמית לחיל החימוש כדי לעודד את המתגייסים החדשים ולהראות להם את הצדדים החיובים של החיל: "באותה תקופה הייתי מצלם רק תמונות סטילס, וידאו נתפס לי בראש כדבר משעמם ובנאלי. אך לבסוף השלמתי עם זה והתחלתי לצלם וידאו בלית ברירה, מה שבדיעבד היה הדבר הכי מדהים שקרה לי, גיליתי שמדהים ועוצמתי לספר סיפורים ולהשפיע על אנשים".

אחרי שהפיק פרויקטים צבאיים וצבר ניסיון, היה לו ביטחון להפיק באופן עצמאי: "הפקתי את הסרטון הרשמי הראשון שלי Ride Or Die, עם טובי הרוכבים והנהגים בספורט המוטורי בארץ, בסרטון אחד באורך של שלוש דקות. אחרי חודשיים של צילומים ועריכות, שיתפתי את הסרטון בלי יותר מדי ציפיות ולא האמנתי לכמות החשיפה והאהדה שקיבלתי: 30 אלף צפיות ושתי כתבות וזאת רק שלושה ימים ממועד הפרסום. "בזכות זה קיבלתי הכרה כיוצר. אני מאוד מברך את הדרך הזאת וממליץ ליוצרים לשתף ולהיות פעילים ברשתות החברתיות".

משם הוא המשיך ליצור עוד סרטונים אישיים, שצברו פרסום והפכו ויראליים ברשת והביאו לו קהל גדול של עוקבים. וכך מיד כשהשתחרר מהצבא הוא פתח את העסק הראשון שלו ליצירת וידאו ותוכן מדיה והיה מוצף בהצעות עבודה מחברות ועסקים שרצו שיפיק להם סרטונים בסגנון שלו.

ההחלטה שלו לנסוע לארה"ב בגיל צעיר התקבלה לאחר שהבין מה הוא רוצה לעשות בחיים: "בזמן השירות הצבאי נהרג החבר שלי, חן אגוזי, בתאונת אופנוע. זה היה זעזוע קשה איך ברגע "אחד אתה יכול לאבד את החיים שלך". והוא לא היחיד. חבר קרוב אחר שלי נהרג בצוק איתן. הסתכלתי על עצמי והבנתי שהחיים יקרים וחבל לבזבז את הזמן. ידעתי מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדול ושיש מצב שהחיים ייגמרו לפתע ואני רוצה לעשות דברים ולהצליח, גם אם צריך להתמודד. זה אומר לפתוח עסק חדש, ללמוד להתנהל באופן שוטף באנגלית".

כל מה שאקסרים – הוא מצלם. עופר יעקב. צילום: אברהם יוסף פאל

איך עלה הרעיון לקבל ויזת אמן?

"באחת הפגישות המשפחתיות, בת דודה שלי שגרה במיאמי המליצה לי בחום רב לטוס ולעשות דברים יותר גדולים. כבן יחיד, לא באמת חשבתי על מעבר לארץ רחוקה ובניית קריירה שם, אך כשאמא שלי שמעה את השיחה היא אמרה שמבחינתה היא נותנת לי את ברכת הדרך ואם אני מאושר אז גם היא מאושרת, וכך גם אבא שלי. מאותו רגע התחלתי להתעניין בנושא וגיליתי את הדבר שנקרא 'ויזת אומן', אשרת שהייה ועבודה בארה״ב לשלוש שנים בתחום שלך".

כל הדרך מנתניה לאל איי

וכך בייעוץ של עורך דין שמטפל בוויזת אמן הוא החל לאסוף כל תיעוד אפשרי לראיונות, כתבות, תערוכות, פרסים וכל דבר שבעצם שמראה שהוא מספיק בולט בתחום שלו: "אחרי תהליך לא קצר, הגשתי את הבקשה לשגרירות ארה״ב וקיבלתי תשובה חיובית".

אמרת שבלוס אנג'לס קורה הכל.

"בלוס אנג'לס נמצאים הענקים שבתעשיית הסרטים ואני רוצה להכיר כאן אנשים. אם הייתי טוב בארץ זה עדיין לא מספיק ללוס אנג'לס. זה נכון שיש לי את הכלים ואני ברמה טובה, אך חשוב להיות קרוב לאנשים הנכונים במקום הנכון. כל יום אני רואה את השינוי שקורה לי. יש לי ויזה לשלוש שנים ואני צריך להוכיח בזמן הזה שאני חזק בתחום, שאני מצליח, זוכה בפרסים. המון חברות גדולות ממקומות באזור צמאות לתוכן חדשני ומוכנות לשלם תקציבים גדולים עבור משהו טוב. הסביבה והאנשים שמקיפים אותך משפיעים עליך ומעצבים את האישיות שלך, במקום הזה אני רואה כמה אני מתפתח ועולה למעלה כל יום. זה לא קל להצליח, אבל מי שעובד מספיק קשה ונשאר מכוון מטרה יעשה את זה בענק. הגעתי לאל איי בלי שום קשר לישראלים מצליחים באזור, אך זה מדהים לראות כל פעם איך ישראלים מככבים בכל מקום ונמצאים בטופ".

מצלם פרסום בהוליווד. עופר יעקב. צילום: אברהם יוסף פאל

במה אתה מתמחה?

"אני מתמקד ביצירת סרטונים ותכנים שמבוססים על לייף סטייל, מוטיבציה וספורט אקסטרים. אלה שלושה תחומים שאני מאוד מחובר אליהם בתור בן אדם. אני שם דגש רב על פיתוח עצמי והשפעה על הסביבה שלי ועם זאת אני אוהב הרפתקאות ואקסטרים: אני גולש גלים, נוסע על סקייט, רוכב על אופנועי שטח וכאמור, ממש לאחרונה קיבלתי את רישיון הצניחה שלי.

תכנים אלה משתלבים בכל דבר שאני יוצר, בין אם זה פרסומות, סרטוני תדמית, קמפיינים שאני מפיק כחלק מהעסק שלי, בין אם זה תכנים אישיים שאני יוצר ומשתף ברשת. אני מאוד פעיל באינסטגרם, פייסבוק ויוטיוב.

נהנה מכל רגע . עופר יעקב באוקיאנוס השקט. צילום שרון גדסי

איפה תהיה בעוד חמש שנים?

‎"לפני שטסתי ללוס אנג׳לס הגעתי למסקנה שזה לא מספיק להיות יוצר מעולה, אלא בנוסף להיות במקום הנכון וליצור בעצמך את ההזדמנויות. טסתי ללוס אנג'לס עם תיק עבודות מרשים, שלחתי הודעות לאנשים שרציתי לעבוד איתם, אנשים בעלי השפעה בעולם שבו אני רוצה להתפתח.

העבודה הקשה והזמן עשו את שלהם, החברויות והקשרים שיצרתי יחד עם המקצועיות שלי פתחו לי את הדלתות הנכונות והייתה לי הזכות לעבוד עם חברות ענק כמו: דולצ'ה וגבאנה, רד בול, אומגה ועוד המון לקוחות מעניינים. בעוד חמש שנים אני רוצה להוביל משהו בפרסום בעולם. לא רק שוטים יפים, אלא משהו שייגע באנשים ומאחל לעצמי להיות מאושר בעבודה ולהמשיך ליהנות מהתחביבים שלי".

הצלם המוכשר עופר יעקב הוא רק בן 26 וכבר מצלם סרטונים לחברות כמו דולצ'ה וגבאנה, אומגה ורד בול ובונה לו שם עולמי. הוא מתמחה בלייף סטייל וספורט אקסטרים – רישיון צניחה כבר יש ועבד קשה כדי לשהות בלוס אנג'לס עם ויזת אמן כי "שם הכל קורה". אז תעקבו אחריו ברשתות החברתיות, הסרטונים שלו מרהיבים והוא לבטח יגיע לטופ

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות