fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סרט מתח: שקנאים מחכים לארוחה. בואו. בקרוב הם עוזבים לאפריקה

בימים אלה כנראה נפרד מהם במסעם דרומה לאפריקה. אז מי שטרם ראה מחזה כזה יפה שיבוא למצפור ויקר לראות מאות שקנאים ממושמעים
האכלת שקנאים במצפור ויקר צילום זאב מנדלוביץ

מצפור ויקר היה הומה אנשים בשבת. הם הגיעו לראות את שקנאים שהם האטרקציה של החודש האחרון. מי שלא ראה מחזה כל כך יפה שירוץ. החודש כנראה כבר נפרד מהם במסעם דרומה לאפריקה. אז מי שטרם ראה מחזה כזה יפה שיבוא למצפור ויקר ולאגמון חפר להנות. ויש עוד הרבה עופות אחרים להנות מהם.

מי שהגיע ביום שישי האחרון למצפור זכה להשתתף במחזה מדהים של האכלת העופות. משאית ובה טונות של דגים הגיעה למקום ושפכה את הדגים ישר לפיותיהם הרעבים של השקנאים. הייתם צריכים לראות כמה דגים אוסף שקנאי אחד בפיו.

בתיאבון. כאן נשפכים כמה טונות דגים

צפו בהאכלת שקנאים במצפור ויקר. צילם:  זאב מנדלוביץ

איזה יופי. מקום מקסים. מי צריך לנסוע בשבת לאגמון החולה כשיש לנו כאן מרחק קילומטרים ספורים פנינת טבע שוקקת ציפורים נודדות וקבועות – אגמון חפר. כל הכבוד לרשות ניקוז עמק חפר ומנהלה ניסים אלמון על האגמון והמצפור שהוקם עוד לפניו.  האכלת השקנאים היא חוויה נפלאה לכל המשפחה. שימו בוויז "מצפור ויקר".  טיול נפלא לכל המשפחה.

שקנאים בויקר. צילום זאב מנדלוביץ

השקנאים עוצרים בעמק חפר בסוף ספטמבר – תחילת אוקטובר הם נוחתים כאן בדרכם הלאה לאפריקה. גם בימים אלה עוד ניתן לראות אותם במצפור ויקר.

שם העוף בלועזית הוא פליקן. מוטת כנפי השקנאי נעה בין 270 ס"מ ל 310 ס"מ ואורכו כמטר וחצי, אורך המקור של הזכר הבוגר כ- 40 ס"מ ושל הנקבה קצת פחות מ 30 ס"מ – זהו סימן הזיהוי הבולט להבחנה בין זכר לנקבה. משקל השקנאי המצוי בין 4 ל-8 ק"ג ( והוא יכול לאכול בארוחה אחת מספר קילוגרמים של דגים.

שקנאי מגיע לארוחה בויקר צילום זאב מנדלוביץ

למה מאכילים את השקנאים במצפור ויקר?

מאחר ולשקנאים בנדידה אין יותר אתרי אכילה טבעיים והם טסים בציר הנדידה שלהם מעל בריכות דגים אין דבר פשוט מזה שינתחתו בבריכות וגם ישבעו מהדגים שבהם. במשך 30 שנה סובלים מגדלי הדגים מהזלילה של השקנאים ומדובר באובדן של מאות טונות של דגים שהם פרנסתם. לא צלחו כל השיטות של מגדלי הדגים להרחיק את השקנאים מהבריכות שחלק מהם פגעו בשקנאים עצמם. 
בעמק החולה ובעמק חפר החלו לפני מספר שנים להאכיל ולהשביע את השקנאים במעופם מעל בריכות הדגים ובכך למנוע את נחיתתם בבריכות הדגים.  האכלת הדגים היא פרוייקט משותף של ארגון מגדלי הדגים, רשות הטבע והגנים וגם חיל האויר ומשרד החקלאות.
הישארו מעודכנים בעמוד הפייסבוק שלנו חדשות נתניה

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות