fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סגנית ומ"מ ראש העיר שירי חגואל-סיידון: "למועצת העיר הגעתי במקרה", או שלא?

השם עו"ד שירי חגואל סיידון הפך למותג בקרב הציבור הנתנייתי, וזאת משום שסגנית ומ"מ ראש העיר, מכהנת כיו"ר של מספר ועדות וממונה על תיקים רבים ביניהם: שירות וחדשנות לתושב, מבני ציבור, הנוער והצעירים, גנים נוף
שירי חגואל חונכת אטרקציות בגנים

תפסנו את סגנית ומ"מ ראש העיר עו"ד שירי חגואל סיידון לשיחה אישית על הדרך הפוליטית, התקופה הפורה כיו"ר חל"ת, (החברה לפיתוח נתניה) והעשייה הבלתי פוסקת בתפקיד הנוכחי, ובעיקר, ועל ההצלחה של אישה אחת בעולם של גברים. אז אחרי תריסר שנים בפוליטיקה המקומית, מתוכן שבע וחצי שנים כחברת מועצה בהתנדבות, די ברור מדוע אין לה רגע דל.

כתבה: רותי קרייתי

השם עו"ד שירי חגואל סיידון הפך למותג בקרב הציבור הנתנייתי, וזאת משום שסגנית ומ"מ ראש העיר, לא נחה לרגע. היא מכהנת כיו"ר של מספר ועדות וממונה על תיקים רבים ביניהם: שירות וחדשנות לתושב, מבני ציבור, הנוער והצעירים, גנים נוף ואין לה רגע דל.

את שירי חגואל מוצאים בדרך כלל בשטח. בולדוזרית של עשייה שנשארת קרובה לתושבים. רבות סופר על טוב ליבה, על האנושיות שבה, חוש הצדק והרצון הבלתי פוסק לפתוח את הדלת ולסייע לכל תושב ובכל תחום. גם מבט קצר ברשתות החברתיות מוכיח זאת. שמה מתויג כמעט בכל פוסט, או תגובה, עד כי המתבונן מהצד יקבל את הרושם שהיא המושיעה המקומית וידה בכל.

מתחילים שנת לימודים. שירי והילדים

חגואל עברה מהרצליה לנתניה בעקבות נישואיה לדודי. היא אימא לשלושה ילדים, ליאור (15), ענבר (13) והדר, שימלאו לה בקרוב עשר שנים. "ילדתי את הדר כשהייתי חברת מועצה והייתי האישה הראשונה והיחידה בעיר שילדה כחברת מועצה".

חגואל סיימה את תיכון ראשונים בהרצליה במגמה של תקשורת, ספרות וסוציולוגיה. "דברים שאני אוהבת ועוסקת בהם גם היום". את התואר הראשון במשפטים ומנהל עסקים למדה במרכז הבין תחומי בהרצליה ואת התואר השני במשפטים למדה באוניברסיטת תל אביב.

איך הגעת למועצת העיר נתניה?

"בעבר הייתי אומרת שהגעתי למועצת העיר במקרה. אבל היום אני מבינה שזה לא מקרי. כשהגעתי לקריית השרון היו בה מעט מאוד בניינים ועם הזמן המקום התפתח והגענו למחסור בגני ילדים ובתי ספר. גם דרכי הגישה בכניסה והיציאה לקו בחסר. פניתי לראש העיר מרים פיירברג-איכר והיא פתחה בפנינו את הדלת לפגוש את כל אנשי המקצוע. כך נוצר הקשר הראשוני שלנו. שלושה חודשים לפני הבחירות של שנת 2008 ראש העיר פנתה אלי והציעה לי להצטרף לרשימה שלה. באותה מערכת בחירות היא החליטה לרוץ ברשימה עצמאית. ידעתי שהצעה מראש העיר, היא הצעה כזו שצריך להגיד לה כן. במשך שבע שנים הייתי חברת מועצה בהתנדבות כמו כל חברי המועצה ובהמשך ראש העיר מינתה אותי לסגניתה".

בבניית בית ספר הלל צור. צילום קובי לחמיש

חגואל נתפסת בציבור "כבולדוזרית של עשייה". גם את רואה את עצמך ככה?

"כן. מהיום הראשון ראש העיר ייעדה לי תפקידים ביצועיים. היא מינתה אותי כבר בהתחלה ליו"ר החברה הכלכלית. כשהגעתי לדירקטוריון החברה הייתי האישה היחידה בין כל הגברים. פעלתי לשנות את המצב המגדרי למצב שוויוני. זה לא היה קל ולקח זמן לתמרן בין מאבקי הכוח. בסופו של דבר הצלחתי לעשות את השינוי. היום מחצית מהדירקטוריון הן נשים.

"עד שהגעתי לחברה הכלכלית, החברה עסקה בעיקר בפיתוח שכונות חדשות כמו עיר ימים, אגמים, קריית השרון, פיתוח כבישים, גשרים, גינות ציבוריות, אבל כשאני הגעתי לחברה פניתי למרים כי הרגשתי שזה לא מספיק ובעצה אחת איתה ביקשתי להוסיף דברים שמבחינתי הם הלב והנשמה של השכונות. במסגרת זו היה לי חשוב להקים מרכזים קהילתיים, אודיטוריומים למופעים, סקייטפארק, בתי ספר ועוד".

הפרויקט שהכי מזוהה עם חגואל הוא פרויקט שדרוג גני הילדים. איך הצלחת להשתלט על פרויקט בסדר גודל כזה?

"אכן מדובר בפרויקט לא פשוט שמאוד מזוהה איתי ואני מחוברת אליו באופן אישי. בעיר נתניה ישנם כ- 300 גנים וכיאה לעיר ותיקה רבים מהגנים שוכנים במבנים ישנים. שדרוג גני הילדים היה פרויקט סיזיפי של כל גן בנפרד עם הצרכים והבקשות שלו. יחד עם הצוות המקצועי של חל"ת שינינו את כל חצרות גני הילדים – הרכבנו דשא סינטטי, הוספנו הצללות ומתקנים חדשים".

מדוע את חושבת שתושבים מרגישים בנוח לפנות אליך?

"משמח אותי לשמוע שזה השיח סביבי ושתושבים באמת מרגישים נוח לפנות אלי. אני מקבלת הודעות לפרטי גם בסופ"ש וגם בשעות לילה מאוחרות. אני חושבת שבסוף זה בזכות שהם באמת מקבלים ממני מענה ואוזן קשבת. צוות הלשכה שלי יודע שהטיפול בפניות ציבור הוא בראש סדר העדיפויות וזה כמעט נהיה מוטו בשיח אצלנו בלשכה, במה שניתן לסייע – נעשה בכיף. זו באמת הזדמנות להודות לצוות הלשכה שלי שנרתם לסייע בכל מה שאני צריכה. אני שליחה של הציבור, בחרו בי כדי לקדם את הצרכים של הציבור. בשביל זה אני כאן וזאת שליחות של ממש עבורי. בנוסף לכך, נראה לי שזאת הדרך. אני לא מרגישה שאני באה מלמעלה. גם בתפקיד הציבורי שלי אני נשארת שירי, אמא ל-3 מקריית השרון, שאוהבת אנשים בגובה העיניים ומקבלת את כולם".

שירי גוזרת סרטים עם ראש העיריה. צילום רן אליהו

האם באמת ידך בכל?

"קודם כל, אני אישה של עשייה. אבל כמובן שאני מחויבת לתיקים עליהם אני ממונה והם גדולים מאוד. ראש העיר הציבה בקדנציה הנוכחית את שיפור השירות לתושב כיעד מרכזי. היא נתנה לי להיות אחראית על כך. בתור הממונה על שירות וחדשנות לתושב, הקמתי מערך חדש לשיפור השירות במוקד העירוני ובנוסף, בקרוב נחנוך את מרכז השירות לתושב שירכז במקום אחד את כל השירותים שתושב צריך. המטרה היא לבסוף להעביר את הכל לערוצים מקוונים, אבל בכל זאת כל תושב יוכל להגיע למרכז אחד ובו לקבל את כל השירותים להם הוא זקוק.

"כממונה על תיק הנוער והצעירים אני עוסקת בכל הצרכים של התושב מנערותו במסגרות חינוך ותנועות נוער, שאליהן אני מחוברת מאוד, תעסוקה בשעות הפנאי וכדומה, כולל תקופת טרום הגיוס בהכוונה וליווי התושב תוך כדי השירות וגם לאחר שחרור כסטודנט ואדם צעיר.

רק השבוע הוצאנו לפועל ולמרות הקורונה, את חלוקת התיקים המסורתית של המתגייסים לשירות צבאי ולאומי. הכי קל היה לוותר על זה השנה אבל לא הסכמתי. בחמישי האחרון, למשל, ערכתי סיור בלילה עם מחלקת הנוער. הסתובבנו במועדוני הנוער כדי לראות איך למרות הקורונה אפשר למצוא דרכים יצירתיות להעסיק את בני הנוער. אני יכולה להגיד שמועדוני הנוער מדהימים ומושקעים. אני משקיעה הרבה משאבים בתחום הזה כי אני חושבת שיש נוער איכותי מאוד בנתניה והם העתיד של העיר. הייתי רוצה שהם יישארו פה וימשיכו לפתח אותה.

"עוד דוגמה היא גנים ונוף. בעצם כל מה שקשור לנראות של העיר, הטיפוח שלה, תשתיות, צמחיה, השקיה, בניה של גנים, הצללות והפארקים היפים שיש לנו בעיר. פארק אינשטיין הוא אחד הפרויקטים הגדולים והמושקעים ביותר שהיו פה בעשור האחרון. ראש העיר השקיעה הרבה כסף כדי שלתושבים יהיה פארק גדול ומטופח שיקנה להם קצת רוגע ופינת מפלט ירוקה בה יוכלו לפרוס מחצלת וליהנות עם המשפחה. הייתי מעורבת בכל שלב ושלב מרמת התוכנית ועד ההקמה. את המתקנים הלכתי לבחור בעצמי. בכל הגנים, דרך אגב, יש לי תחושת מחויבות לביטחון התושבים והילדים ולכן חשוב לי להיות נוכחת פיזית בבחירת המתקנים. את פארק אינשטיין היינו אמורים לפתוח במידה ולא הייתה הקורונה. בינתיים עוסקים בשדרוג מקיף של הגנים הקיימים.

"מעבר לזה, אני פשוט מסייעת איפה שיש לי יכולת, גם אם זה לא התחום שלי, התפקיד שלי מאפשר את זה ולכן אין לי בעיה עם זה".

כמו בעניין הפועלים הפלשתינים בקניון נעימי?

"כן, למשל. אני לא צריכה להיות ממונה על תחום כדי לפעול. כמובן שאני עושה הכל בתיאום, אבל במקרה הפועלים הפלשתינים ששוכנו בקניון נעימי, הרגשתי מחויבות אמיתית לביטחון התושבים. חוץ מזה שאני תושבת השכונה בעצמי והילדים שלי גם מסתובבים באזור. מקרה הפועלים בנעימי הוא דוגמה טובה לכך שאני לא נותנת לדברים לעבור לידי. אני לא אתעלם מהתושבים. כשנחשפתי למקרה מתיוג בפייסבוק ישר פעלתי, נעמדתי מול התושבים וסיפקתי להם תשובות. בסוף, קרה במקרה שגם הכרתי את האדם שאחראי על האישורים שלהם ודרכו הצלחתי, בשיתוף פעולה עם אכיפה וגורמים נוספים, להביא לכך שהפועלים הפלשתינים הועברו למקום אחר והחזרתי את השקט לסביבה".

קורה לך גם הרבה שפונים אליך בבקשות אישיות לעזרה?

"כמובן. אני מקבלת הודעות וטלפונים כל יום וכל הזמן. לא את הכל אני יכולה לפתור אבל אני תמיד דואגת שהתושב יקבל מענה ממני או מהצוות שלי. חלק מהיוזמות הכי מדהימות הגיעו כפניה אישית לעזרה. ככה למשל בשבוע שעבר התחלנו להריץ את "שבת מתוקה" – מערך שלם של חלוקת מארזי מזון וחלות שישי לניצולי שואה נזקקים בני העיר. פניה שהגיעה באקראי לסיוע והולידה יוזמה מדהימה עם עשרות מתנדבים קבועים שמתפקד כבר בזכות עצמו. אין פה תמיכה כספית של העירייה, רק יכולת גיוס של אנשים טובים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות