fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סא"ל סטיבן גורדון – הכשיר 153 קצינות וקצינים בחיל הים

הערכים האלה הם שהחדירו בו את הרצון להתגייס לקורס חובלים והובילו גם את אחיו לשירות משמעותי בצבא – כשמתוך חמישה אחים ואחיות, ארבעה שירתו כקצינים.
סטיבן גורדון. גאה בזרוע הים

סא"ל סטיבן גורדון מנתניה סיים לפני ראש השנה את תפקידו כמפקד פי"ם (פיקוד ימי מתקדם), לאחר שנתיים של עשייה ענפה בה הכשיר כ-153 קצינות וקצינים בזרוע הים.

הוריו של סא"ל גורדון, לורנס ופיליפ, עלו לארץ בשנות ה-70, והוא מעיד שהם גידלו אותו ואת אחיו על ערכי הציונות ואהבת הארץ מגיל צעיר.

הערכים האלה הם שהחדירו בו את הרצון להתגייס לקורס חובלים והובילו גם את אחיו לשירות משמעותי בצבא – כשמתוך חמישה אחים ואחיות, ארבעה שירתו כקצינים.

סא"ל גורדון: "בתיכון עשיתי את עבודת הגמר שלי בהיסטוריה על חיל הים ויום כיפור, ובמבוא כתבתי: 'אני כותב על חיל הים בגלל אהבתי הגדולה לים ובגלל חלומי הגדול להיות חובל'. עד היום יש לי את העבודה במשרד, ואני מראה אותה לקצינים".

סא"ל סטיבן גורדון מסכם שנתיים של פיקוד על מפקדים

מאז הגשים סא"ל גורדון את חלומו והתגייס לקורס חובלים בשנת 2004. עם סיום הקורס שובץ כסגן קצין מחלקה בשייטת ספינות הטילים, ולאחר מכן מילא מספר תפקידים מבצעיים בזרוע – ביניהם פיקוד על כלי בט"ש – ביטחון שוטף, פיקוד על פלגה 915 בזירת ים סוף ופיקוד על ספינת הטילים אח"י קשת. בנוסף לכל אלה, הוא למד שנה במכללה לפיקוד ומנהיגות של חיל הים האמריקאי, שם הכיר קצינים ימיים מכל העולם.

סא"ל סטיבן גורדון: גדל על ערכי הציונות ואהבת הארץ מגיל צעיר.

כעת מסכם סא"ל גורדון שנתיים של פיקוד על קורס פי"ם בסיפוק גדול. קורס פי"ם הוא הקורס הפיקודי הבכיר ביותר בזרוע הים, אליו מגיעים חובלים לאחר כשנה וחצי מסיום קורס חובלים להכשרה בכירה נוספת. בסופה הם מוכשרים כמפקדי כלי בט"ש וכקציני מחלקות בספינות הטילים ובצוללות.

פיקוד עם אמפתיה

סא"ל סטיבן גורדון: "בפי"ם אנחנו משרישים פיקוד עם אמפתיה, אהבה ואהדה, וגם עם שמירה על דרישות גבוהות וחוסר סבלנות לרשלנות. מהיום הראשון הקפדתי לדבר אל הקצינים בגובה העיניים. שמתי דגש גדול על ערך האחריות – כל קצין צריך להסתכל על עצמו ולשאול איך הוא יכול לגרום לדברים לצאת לפועל בצורה המיטבית. כמו כן, אנחנו מצפים מהקצינים שלנו לשמור על רמה גבוהה של מקצועיות ומקצוענות".

עם כניסתו של סא"ל גורדון לתפקיד לפני כשנתיים, הונהגה בקורס פי"ם תוכנית חדשה בשם "תוכנית חוסן", שמטרתה לתת לקצינים כלים להתמודד עם משברים.

"מדובר במתן כלים פיקודיים חשובים מאין כמוהם, שיעזרו לקצין לבנות את החוסן של החיילים שלו ושל הארגון".

גאה לשרת בזרוע הים

את סא"ל גורדון יחליף בתפקיד סא"ל גל מלצר, איתו שירת כתף אל כתף בתקופה בה שניהם היו מפקדי צוות בקורס פי"ם: "גל מקבל מסגרת מצוינת שתמיד יש לה לאן להשתפר, ואני בטוח שהוא ייקח אותה למקומות מצוינים. זה כבוד עצום שהוא מחליף אותי, ואני מאחל לו הרבה בהצלחה".

"אני מסיים כעת תקופה משמעותית בת שנתיים, בהן הייתי אמון על דור המפקדים הנוכחי והבא של זרוע הים. זכיתי להסמיך 153 קצינים וקצינות ימיים ולהכיר אותם מקרוב, ואני מרגיש גאה לשרת בזרוע שאלה האנשים שנמצאים בה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות