fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נסגר קמפינג האוהלים בחוף בננה ביץ' מכמורת

בכך מסתבר שכל חופי עמק חפר המוכרזים אסורים ללינת לילה.
אוהלים בחוף בעמק חפר צילום רותי ברמן

המועצה האזורית עמק חפר החליטה על סגירת חניון קמפינג  האוהלים בחוף בננה ביץ' מכמורת. מדובר בחניון מצפון לחוף מכמורת בננה ביץ' המשמש להקמת אוהלים בלילה . הוא נסגר מהיום 11.6.2020. בכך מסתבר שכל חופי עמק חפר המוכרזים אסורים ללינת לילה.

המועצה החליטה על סגירת החוף בשל אירועי ונדליזם, אלימות, חנייה במקומות אסורים, עומסי תנועה והפרעה קשה לסדר הציבורי במכמורת ולתושביה. וכך הוחלט בהתייעצות עם גורמי הביטחון לסגור את חניון הקמפינג בחוף בננה ביץ' מכמורת.
"זכיין החוף אינו מסוגל להתמודד עם האתגרים הללו, וגם לאחר תגבור משמעותי של אבטחה, מטעם ובמימון המועצה, חניון אוהלי הלילה לא יכול להמשיך לפעול בצורה זו. על כן, ולמען שמירה על ביטחון התושבים והמבקרים, מתחם הקמפינג בבננה ביץ' יפסיק לפעול החל מהיום  (11.6.2020)"
במועצה מציינים כי מרבית המבקרים בקמפינג האוהלים במכמורת אינם מעמק חפר: "אנו מכירים בצורך שלכם, בעיקר של בני הנוער, בלינה משותפת בים. לכן, אנו מקדמים הקמה של "מתחם זולות" חדש, המותאם לכלל הצרכים, ולא יפגע בסדר הציבורי בחוף וביישובים הסמוכים. חופי הים בעמק חפר הם נכס עצום לעמק ולכל המדינה".

חופי עמק חפר הם חופים נגישים לים ומהווים אטרקציה במדינה כולה. בחגים ומועדים החופים מלאים באורחים מרחבי הארץ, מגרשי החניה מלאים וגם ברחובות המושבים חונים על המדרכות. בבית ינאי נאלצו להקים שערים ולסגור ואותם גם בבקרים בעיקר מהסיבה שאנשים נכנסו לישוב וחנו שם בכל מקום אפשרי.

אוהלים בחוף בעמק חפר צילום רותי ברמן

"כמו מועצות אזוריות חופיות אחרות, אנו מתמודדים בשנים האחרונות עם אתגרים משמעותיים בחופים. זוהי הידרדרות שנמשכת תקופה ארוכה, ומקורה בעיקר בחוסר מענה והזנחה של המדינה בנושאים אקוטיים: עומסים אדירים לאור פתיחת החנייה ע"י משרד הפנים בחינם, ומנגד – היעדר תקציבים מספקים מהמדינה לתחזוק השוטף של החופים; אוזלת יד מתמשכת של המדינה בעצירת זיהום נחל אלכסנדר משפכי הרשות הפלשתינית, המגיע גם אל הים  אשר ובעקבותיו נאסרה הרחצה בחוף בית ינאי בשישי אחרון – ועודנה אסורה, אי-תקצוב של חיזוק המצוקים הנמצאים בסכנת הידרדרות".
מהמועצה נמסר כי מדובר בסכומים אדירים של מאות מיליוני שקלים – סכומים הגדולים יותר מכלל תקציב המועצה לשנה אחת.
"המועצה נחושה להביא פתרונות לבעיות אלה מול המדינה ורשויות רלוונטיות אחרות.
כחלק מכך, המועצה חוקקה השנה חוק עזר מיוחד – "חוק עזר לעמק חפר (הסדרת הרחצה בים והורדת כלי שיט לים), התשע"ט 2019". החוק מסדיר נושאים שונים הנוגעים לבטיחות, ניקיון וסדר ציבורי בחופים שלנו.  הנהגת המועצה כולה פועלת באופן יומיומי מול משרדי הממשלה על מנת ליצור תוכניות שיפתרו את הבעיות בחופי הים. לא נשב בחיבוק ידיים אל מול האתגרים והבעיות. נמשיך להיאבק בכל דרך אפשרית על מנת לפתור נושאים, שהוזנחו במשך שנים רבות כל כך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות