fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נכתבים בשעות הבוקר המוקדמות ועולים לפרסום עם הזריחה

אני מקדם אג'נדות שמעניינות גם אותם וחשובות לעתיד שלנו כחברה ולאום. אני נותן במה מכובדת לנשים ולאנשים לא מוכרים ותמיד מחפש את אלה שיש להם סיפור מעניין שיש מה ללמוד ממנו".
עוז כהן: כל יום פוסט הסטורי

תכירו את עוז כהן, 48, נשוי ואב לשלוש בנות. הוא מחנך, מורה להיסטוריה ואזרחות בקרית החינוך דרור. מזה שלוש שנים הוא מפרסם בכל בוקר פוסט בפייסבוק בנושאים הסטורים הקשורים לתקופה ולתאריך. כמנכ"ל לשעבר של "המדרשה הלאומית" הוא עוסק בכתיבה על המחתרות והדמויות שנשכחו.  בעיקר סביב המחתרות וסיפורי תקומה ומורשת. כאיש המחנה הרביזיוניסטי ומי שעובד במועצה הציבורית להנצחת זכרו של זאב ז'בוטינסקי המטרה שלו היא להנגיש את ההיסטוריה לדור הצעיר. לקרב אותם לאהבת הידע והכרתו, כל זאת בדרכים המדברות אליהם ובגובה העיניים .

בין הפרסומים ניתן לקרוא על אישיים ואירועים מוכרים. אבל הוא אוהב לכתוב על אנשים ומקרים פחות מוכרים מתוך ההבנה עד כמה הפוסטים האלה נוגעים באנשים.

עוז כהן: מרגיש מחוייבות

"קהל הקוראים שלי מגוון. חלקם צעירים ובני נוער לצד מבוגרים שמחפשים את המוכר והידוע. בין הקוראים יש קבוצה גדולה של צופים שקטים שקוראים אותי ולא משאירים לייק. בשנה האחרונה התברר שיש אנשים רבים שקמים בבוקר ומחפשים את הפוסט היומי. ככל שאנשים צמאים לעוד מידע זה נותן לי כח ומוטיבציה להמשיך. היום אני כבר מרגיש מחויבות. ההצלחה הגדולה היא השיחות 'מאחורי הקלעים' בהן אני מקבל משוב מחברים ועוקבים. חלקן הערות/הארות על הכתוב ואחרות תגובות מרגשות. כאלה שמחדדות עד כמה הפרסום היה חשוב ונגע, בעיקר כאשר מתגלים הסיפורים האישיים שמאחורי הסיפור.  יש אנשים שכותבים לי שהיו באותו אירוע. שהאיש המדובר הוא קרוב שלהם. הפוסטים האלה נוגעים באנשים שנשכחו ואולי חשוב יותר באנשים שנמצאים בינינו וקיבלו מעט כבוד. יש בהם ספורים פחות מוכרים אך מרתקים. קרה לי שהלכתי לים ופגשתי אנשים ששאלו אותי אם אני עוז כהן מהפייסבוק, רצינו לומר תודה".

מאיפה אתה אוסף את החומרים?

"יש המון ידע ציבורי ברשת.  המקורות שלי הם ארכיונים וגופים שונים, כמו מכון ז'בוטינסקי, מוזיאון ההגנה, בית הגדודים, אנשים פרטיים וגם אתרים כמו ויקיפדיה וידע כללי. אני תמיד משתדל לבחון את האירוע ממספר זוויות ונקודות מבט. תמיד אני מציין את מקורות המידע שלי כחלק מתפיסת העולם שיתכן שבכך אני גם תורם להם. יש פוסטים שהופכים להיות מסורת ועולים אוטומטית בכל שנה. אחרים נכתבים במהלך שעות הבוקר המוקדמות ועולים לפרסום עם הזריחה".

עוז כהן לא לבד

יש ברשת הפייסבוק מספר אנשים גם מנתניה שמעלים פוסטים היסטוריים. כאלה הנכונים לתאריך מסויים. כלומר תאריך לידה / פטירה או תאריך הארוע. כלומר אתה לא לבד.

"ככל שיהיו יותר אנשים כל אחד יוכל להעניק את 'הצבע'  הייחודי שלו ולאפשר לרבים יותר להתחבר לנושא. במסגרת הפרסומים אני מנסה לקדם אג'נדות חברתיות שונות. בין השאר בתחום אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, חיילים בודדים ללא עורף משפחתי, יתומי צה"ל, פמניזם ועוד. הכל על פי תפיסתי וראיית העולם הנובעת מתורתו של זאב זבוטינסקי.

עוז כהן: נותן במה לנשים ולאנשים לא מוכרים

הפייסבוק הוא בהחלט אמצעי לכך. בתחילת הדרך לא אהבתי את הפייסבוק ופתחתי אותו רק לטובת הבחירות למועצה באבן יהודה אז התמודדתי בסיעה של ראש המועצה אבי הררי. לאחר מכן לטובת קידום הפעילות היישובית במסגרת תפקידי השונים כחבר וסגן ראש המועצה והיום במסגרת מספר עמותות בהן אני לוקח חלק. קהל החברים שלי גדל והתחלף והוא כולל אנשים מכל הגוונים ומכל הארץ".

האם לדעתך גם צעירים מתעניינים בהיסטוריה?

"חד משמעית כן. אני רואה את מי שעוקבים אחרי. הם בני נוער וצעירים במסגרות שונות ומגוונות. בני נוער, שהתגייסו לצבא ועכשיו כבר בוגרים קוראים את הפרסומים, פונים ושואלים שאלות. אני מקדם אג'נדות שמעניינות גם אותם וחשובות לעתיד שלנו כחברה ולאום. אני נותן במה מכובדת לנשים ולאנשים לא מוכרים ותמיד מחפש את אלה שיש להם סיפור מעניין שיש מה ללמוד ממנו".

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה שלנו?
✅לינק הורדה למערכת אנדרואיד: https://bit.ly/32fziut
✅לינק הורדה מחנות אפל: https://apple.co/3hhtF3o

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות