fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי היה ג'קי פדלון? ולמה מנציחים את שמו בחדר תרבות ולא ברחוב

איש התקשורת והתרבות ג׳קי פדלון ז״ל, מייסדו של השבועון ״קול השרון״ שליווה את חיי התרבות בנתניה עשרות שנים יונצח במרכז תרבות חדש
ממייסדי תרבות חיי הלילה בנתניה. ג'קי פדלון ז"ל

ועדת השמות החליטה בישיבתה האחרונה להנציח את איש התקשורת והתרבות ג׳קי פדלון ז״ל, מייסדו של השבועון ״קול השרון״ שליווה את חיי התרבות בנתניה עשרות שנים. ג׳קי יונצח בחדר תרבות ותקשורת במרכז קהילתי חדש.

המשנה לראש העירייה, אהרון אורגד שהיה מבין מביאי הבקשה: "ועדת השמות בראשות עמיתי חבר המועצה אדיר בנימיני, אישרה את בקשתי, שתאושר גם במועצת העיר. ג׳קי פדלון יונצח בחדר תרבות ותקשורת במרכז קהילתי חדש. בישרתי זאת לרבקה פדלון, לבניו נועם ודורון והבת ליאור, והמשפחה נרגשת מהמחווה.

אני בטוח שגם מוקירי זכרו ואוהביו הרבים היודעים על תרומתו הייחודית לעיר. אני רוצה להודות לראש העיר ולחברי הועדה, לאחי העיתונאי בועז אורגד שערך בזמנו את ״קול השרון״ ועודד אותי להביא להנצחה ולחובב לויטס איש נתניה שפשוט דאג ודחף את הנושא. הנצחה ראויה שתשקף את אישיותו המיוחדת של ג׳קי. יהי זכרו ברוך!"

רבקה פדלון צלום עצמי

רבקה פדלון נישאה לג'קי שהיה חבר ילדות שלה. שניהם היו בני נוער, הוא למד בבר אילן, היא למדה בטשרניחובסקי: "כבר בגיל צעיר הוא היה יזם תרבות. הוא עשה דברים שהקדימו את זמנם. אם אנחנו מדברים על צמח ופסטיבל ערד אז ג'קי ושותפים הרימו וודסטוק בחופי הכנרת עוד קודם לכן. בנתניה היה שותף בדיסקוטק במבוק, ומועדון הפינג'אן. הוא היה איש עסקים, יזם בנשמתו. הוא היה איש תאב חיים, אוהב אדם בעל נשמה טובה עם יכולת הקשבה ועזרה לזולת. בגיל 41 במהלך ניתוח לב פתוח להחלפת מסתם ג'קי קיבל שבץ מוחי. אל אף נכותו הוא לא פסק להיות בעניינים ולהשפיע. בשנת 1994 בגיל 49 ג'קי נפטר".

הצניעות היתה דרכו של ג'קי פדלון

דורון פדלון: "אלפים בעיר זוכרים את ג'קי כמי שתמיד היה לצדם ומנע מהם להדרדר לעולם הפשע, לימד אותם לבגרויות והעניק בסתר מזון. אלפים אחרים זוכרים אותו כאחד מאושיות התרבות וחיי הלילה בנתניה ומחוץ לה שהפך את נתניה של שנות השבעים והשמונים לעיר הכי תוססת שיש. עשרות אלפים זוכרים אותו כעיתונאי ולוחם ללא חת בעוולות וכמייסד המקומונים סינמה נתניה וקול השרון. אני זוכר אותו כאבא הפרטי שלי. זה שהיה לוקח אותי כל יום לים, זה שלימד אותי אנגלית וחשבון, ציור והיסטוריה, חמלה ואמונה בדרך – גם שקשה. מודה שהופתעתי, התרגשתי ודמעתי, עת קיבלתי ההודעה על החלטת עיריית נתניה להנציח את אבי, ג'קי פדלון ז"ל, בחדר תקשורת ותרבות במרכז תרבות. ואין מקום מתאים יותר מאשר זה.

תודה מכל הלב לידידיי, חבר המועצה אהרון אורגד ואחיו, מי שלימד אותי את רזי הכתיבה בועז אורגד, חבר המועצה אדיר בנימיני, חבר המועצה לשעבר וחברי הטוב רפי ימין, לקומיקאי הענק אלי פיניש, פעילי הציבור חובב לויטס וירון ורדי שהפתיעו את המשפחה. תודה מיוחדת לראש העיר, מרים פיירברג-איכר שנהגה באצילות וברגישות וכיבדה במשך שנים רבות את בקשת המשפחה שלא לקרוא רחוב על שם אבי, כי צניעות היתה דרכו".

בני כהן: "אין אדם שיש קונצנזוס לגבי תרומתו לחיי התרבות בנתניה יותר מאשר ג׳קי האיש היה אגדה מהלכת פורץ גבולות ורואה כמה מהלכים קדימה במבוק מועדון של ג׳קי. הקים ונחשב למועדון סטודנטים הראשון שהביא אמנים שעשו את צעדיהם הראשונים. לנתניה לנוער ולחיילים היה היכן לצאת לבלות ובכייף לאחר מכן את השבועון קול השרון שהיה גם פורץ דרך בתחום העיתונות. ג׳קי ראה כמה מהלכים לפני כולם ״יהי זכרו ברוך״ הנצחה יותר ראויה.

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובדף הפייסבוק של חדשות נתניה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות