fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לזכרו של טומי פישל: "טומיגול" כדורגל עם ערכים בקאנטרי פולג

בשיתוף קאנטרי פולג בחרה המשפחה להנציח את זכרו של טומי פישל במסגרת האקדמיה לכדורגל "טומיגול".
גיל פישל: אקדמיה לכדורגל לזכרו של אבא

טומי פישל התמוטט לפני 33 שנים במהלך משחק כדורגל ונפטר מדום לב לעיני חבריו. היום, בחרה משפחתו בשיתוף קאנטרי פולג להנציח את זכרו במסגרת האקדמיה לכדורגל "טומיגול". את בית הספר מנהל בנו, גיל שאומר: "אנו שמים דגש על ערכים. על חינוך להתמדה, לניצחון, לקבל כל אחד, לעבוד כצוות ובעיקר להיות אדם לפני שאתה שחקן"

זה קרה בערב שמחת תורה, אז הגיעו למגרש הכדורגל בקאנטרי פולג כמה חברים מרמת פולג לשחק כדורגל. במהלך המשחק הכדור עף מעבר לגדר. ברגע זה טומי צנח והתמוטט.

חבריו ניסו לעשות בו פעולות החייאה וגם ניידת מד"א שהגיעה למקום לא הצליחה להחיות אותו. טומי נפטר במהלך משחק כדורגל מדום לב. היה בן 41 במותו, השאיר את רעייתו ירדנה וארבעת ילדיו: רן, לימור, גיל וגלית.

בימים אלה, במלאות 33 שנים למותו מנציחים בקאנטרי פולג את טומי. בנו, גיל פישל, יחנוך את האקדמיה לכדורגל "טומיגול" להנצחת אביו והיא תתנהל על אותו מגרש עליו נדם ליבו של אביו.

עם גמר הסגר מתוכנן משחק ראווה וחנוכת המגרש.

המקום הכי נכון להנציח. גיל במגרש הקאנטרי פולג

לימור בלדב, אחותו של גיל כתבה: "באותו מגרש בדיוק, משפחתי היקרה ובראשה אמא שלי האהובה ירדנה פישל, נרתמה להקמת האקדמיה בניהולו של גיל פישל אחי האהוב והמאמן המוכשר. תודה להנהלת הקאנטרי על שיתוף הפעולה".

טומי פישל היה קשור לספורט בנתניה

טומי פישל נולד בשנת 1946 בצ'כיה ועלה בגיל שלוש עם הוריו. הוא היה בן יחיד. אביו היה איש צבא קבע והמשפחה גרה במקומות שונים בארץ, עד שהגיעה לנתניה. טומי וירדנה נפגשו כבר בכיתה ו' בבית הספר בארי. הם היו גם שכנים והייתה ביניהם ידידות יפה שהובילה לקשר ובסופו של דבר לנישואין. טומי למד במבואות ים, וירדנה המשיכה לסמינר למורות.

טומי היה איש עסקים. הוא היה שותף בחברה קבלנית לעבודות חשמל בניין. אבל תמיד הייתה לו נגיעה לספורט‏: "הוא היה מנהל מכבי נתניה בכדורסל, מנהל בית"ר נתניה בתקופה הטובה שלה שהגיעה לליגת על. הספורט היה חלק בלתי נפרד מחייו", אומר בנו גיל.

גם בני המשפחה קשורים לספורט בנתניה. רן הבכור היה שוער בבית"ר נתניה, היום יועץ מס. לימור נישאה לקובי בלדב שהיה שוער במכבי נתניה ואחר כך מנכ"ל הקבוצה וגיל שיחק במחלקת הנוער במהלך שנות ילדותו ונעוריו. כיום, גיל מאמן מקצועי, מאמן במחלקת הנוער של מכבי נתניה:

"אני הייתי במגרש כשאבא קיבל דום לב. הייתי בן 13 וראיתי הכל. המכה הייתה קשה. ברגע אחד אין לי יותר אבא, אבא שהערצתי. אני מתנחם בזה שהמסיבה האחרונה של כל המשפחה שלנו הייתה בר המצווה שלי, כחודש וחצי לפני שאבי נפטר ואבא שלי זכה להעלות אותי לתורה".

טומי זכה לבר מצווה של גיל. אחת התמונות המשפחתיות האחרונות של פישל

משפחה נושמת ספורט

בני משפחת פישל נשארו לגור ברמת פולג. לימור עורכת דין במקצועה נישאה וגרה בכפר נטר. גלית נישאה וגרה בניו יורק. האמא ירדנה והבנים רן וגיל ומשפחותיהם גרים כל השנים ברמת פולג.

ירדנה: "טומי היה חבר ועד רמת פולג כשהשכונה הייתה קטנה ואינטימית. הוא תרם מזמנו לאיכות החיים של התושבים. הוא נפטר בגיל 41, צעיר מדי להספיק לחיות את החיים וזה הכאב הגדול שלי. בנינו בית ברמת פולג ואחרי שנה וחצי לכניסתנו הוא נפטר. אני נשארתי עם ארבעה ילדים צעירים. השמים נפלו עליי. המשכתי לעבוד כמורה להוראה מתקנת וכעבור 35 שנים יצאתי לפנסיה. כיום אני עוסקת בהוראה ובאמנות הציור ובמיוחד נהנית מהמשפחה".

אלמנה עם ארבעה ילדים.

אלמנה עם ארבעה ילדים ככה באמצע החיים. איך התמודדת?

"הייתי חייבת להיות חזקה בשביל הילדים. עברנו תקופה לא קלה גם מבחינה כלכלית. קמנו על הרגליים עם מה שיש ובעיקר עם הכוחות שירשתי מאמא שלי. אבי נפטר כשהייתי בת ארבע וגדלתי עם אמא אלמנה ואחים. הילדים הביאו לי את הכח ויש להם חלק גדול במשפחה היפה שהקמתי. ראיתי אותם גדלים ושאבתי מהם את הכח. הם גם עזרו אחד לשני, אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד. תמיד עשו את המיטב ואני גאה בהם עד היום".

גיל פישל זוכר את הרגע ואת השנים שאמא ירדנה מנהלת את הבית בביטחון.

"אני זוכר את אמא נלחמת שלא יחסר לנו דבר. את ההתמודדות עם אובדן האבא שקרה בפתאומיות, בחוסר מוכנות, זה היה שוק, תוך עשר דקות לא היה לי אבא. נותרנו המומים, אף אחד לא מכין את עצמו לטרגדיה כזאת. לא היינו מוכנים אך המשכנו הלאה עם אמא נמרה. אני שמח שהיום, אחרי הרבה שנים, אנחנו מדברים על הנצחה כזאת. הנהלת קאנטרי פולג באה לקראתנו והפרויקט יוצא לפועל. אין מקום מתאים יותר מזה להנציח את אבא שלי".

ירדנה פישל. אישה חזקה

מקום ההנצחה אכן נוגע ללב.

ירדנה: "כן, על מגרש הקט רגל טומי נשם את נשימותיו האחרונות וזה המקום להנציח אותו שם. לגיל יש את הכישורים המתאימים לנהל בית ספר לכדורגל ואני שמחה על כך. את האהבה לכדורגל טומי הנחיל לילדיו והוא מצא את מותו במקום שהוא כל כך אהב".

טומיגול: ערכים לפני כדורגל

גיל מאמן כדורגל כבר 20 שנה. לפני חמש שנים הוא התחיל לאמן חוג כדורגל פעמיים בשבוע לילדי המועדון: "התחלתי עם 20 ילדים והיום יש לנו כ- 100 ילדים. אחרי שניהלתי קייטנות בחופשות וקבלתי אור ירוק מהמשפחה בחרנו כולם את השם 'טומיגול'. ילדי האקדמיה לכדורגל לובשים את החולצות עם הלוגו 'טומיגול' וזה מרגש אותנו.

באקדמיה לכדורגל שמים דגש על הערכים. ערכים לפני הכדורגל. זה חינוך להתמדה, לניצחון, לקבל כל אחד, לעבוד כצוות ובעיקר להיות אדם לפני שאתה שחקן. לפני 33 שנים המגרש היה עשוי בטון, היום יש לנו שני מגרשים מכוסים דשא סינטטי. האקדמיה פתוחה בפני כל ילדי נתניה.

אני רוצה להודות לאשתי מיטל ושני ילדיי דור ועדי שנתנו לי את הכוחות ותמכו בי ללכת עד הסוף עם הרעיון של האקדמיה לזכרו של אבי טומי ז"ל".

 

עו"ד אבי ללום ואמנון סעדון מספרים על טומי:

עו"ד ללום: "אחרי יותר מ- 30 שנה נחנכה לראשונה בקאנטרי פולג האקדמיה לכדורגל "טומיגול" להנצחת טומי פישל ז"ל. טומי היה איש יקר ואהוב, הוא מצא את מותו הטראגי בערב שמחת תורה לפני 33 שנה כשהגיע לשחק בקאנטרי עם חברים וליבו נדם על המגרש. באותו מגרש בדיוק ראינו לנכון, יחד עם המשפחה היקרה ובשיתוף גיל פישל, להקים אקדמיה לכדורגל. אנחנו נמשיך לחזק את החיבור להיסטוריה של הקאנטרי ולאנשים היקרים שהיו שותפים להקמת הקאנטרי לפנים שנים רבות".

אמנון סעדון: "את טומי פישל הכרתי שנים רבות לפני מותו הפתאומי שהותיר את כל העיר המומה. טומי היה איש אהוב על תושבי העיר, היה פעיל וחרוץ מאוד. הוא לקח חלק פעיל בשכונת פולג הישנה והיה בין המייסדים של השכונה והקאנטרי פולג. את מותו מצא בעיצומו של משחק כדורגל בידיהם של חבריו הטובים שבאו לשחק קט רגל. הוא היה ג'נטלמן אמיתי, אהב לעזור, היה ענייני ואדיב".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות