fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כוכי חשאי על המטבח המנצח MKR: טירונות של שייטת 13

כוכי חשאי נכנסה אל לבנו כאשר השתתפה בתוכנית MKR המטבח המנצח ביחד עם הדר פרץ. היא שף קונדיטורית, מלמדת קונדיטוריה ומעבירה סדנאות אפיה
כוכי חשאי: המטבח המנצח

כוכי חשאי נכנסה אל לבנו כאשר השתתפה בתוכנית MKR המטבח המנצח ביחד עם הדר פרץ. היא הייתה המתמודדת המבוגרת ביותר ואת המשפט הביקורתי 'יש לזה טעם של אקונומיקה' כנראה שלא ישכחו לה. היא שף קונדיטורית, מלמדת קונדיטוריה, מעבירה סדנאות אפיה, ובפן האישי, כל עוד יש מסורבות גט במדינה היא לחופה לא תגיע

האם גם אתם רואים את תוכנית הבישול התחרותית בערוץ 12? MKR המטבח המנצח היא תוכנית ריאליטי ישראלית שעוסקת בבישול, המהווה גרסה ישראלית לתוכנית האוסטרלית My Kitchen Rules. השופטים והמנחים בתוכנית זו הם השף והמסעדן חיים כהן והמסעדנית ואשת העסקים רותי ברודו שגדלה בנתניה. הצצנו בתוכנית כדי לראות איך כוכי חשאי תפתיע אותנו ביצירות הקולינריות שלה, אליה לא באה לבד. הפורמט בתוכנית מבוסס על תחרות בין זוגות שמבשלים ומזמינים את שאר המתחרים למטבח הביתי שלהם לארוחה. אל כוכי הצטרפה הדר פרץ שהיא חברתה הטובה של עופרי, בתה הצעירה של כוכי ובת בית בביתה ובמטבחה. אלפי אנשים הגישו מועמדות ורק אחוז אחד זכה. אכן אתגר גדול ומחמאה למשתתפים שעברו אודישנים לא פשוטים: "התוכנית הזאת היא טירונות של שייטת 13", אומרת כוכי בחיוך.

מבשלת מגיל קטן. כוכי חשאי

כוכי היא קונדיטורית מזה שנים וגם 12 שנים מורה לקונדיטוריה ב"תיכון הדסה ויצ"ו קנדה" בנתניה. היא עבדה בתעשייה כשף קונדיטורית בגני אירועים וקייטרינג, מהמובילים באזורנו והיום היא עוסקת בחינוך ובהפעלת סדנאות אפיה גם בביתה ובקייטרינג לאירועים משפחתיים. "החינוך הוא בנפשי. זה מקצוע מאתגר וגם הכי מתגמל. יש לעבודה הזאת משמעות עבורי וזו גם דרך חיים".

כוכי אוהבת לבשל ובעיקר להאכיל אחרים ולארח: "זה בא מאמא שלי. הבית שלנו היה בית פתוח והאוכל שאמא בישלה היה מעולה ולא בהכרח מסורתי. אימי אהבה מאוד דגים כבושים, אז למדה להכין אותם. כל בני הדודים אהבו להתאסף בבית שלנו בנווה שלום עין התכלת, המקום בו אירחתי עכשיו את המתחרים במטבח המנצח. אימי חלתה מאוד בהיותי כבת 16 ואושפזה עד לפטירתה ומאז נאלצתי לבשל. אחותי התאומה, זהבה, ואני בישלנו וכל האוכל היה על בסיס רוטב עגבניות, לא ידענו לבשל, היינו הצעירות בבית, נקלענו למטבח בפתאומיות ואחי היה צוחק על הבישול שלנו ומגדיר אותו כמטבח שהוא "על טהרת המטבח הצבאי". כ- 40  שנה עברו מאז שאמי נפטרה ואני עדיין זוכרת את הטיפים שהיא השאירה לי בתחום הבישול ובכלל לחיים".

הן ארבע בנות ובן ואחותה התאומה היא תכשיטנית שחיה היום באנגליה והיא האדם הקרוב ביותר אליה. אחות אחרת שלה היא אורה פלג, מי שעבדה בהנדסה בעיריית נתניה עשרות שנים.

הבנות הן האהבה והגאווה של כוכי

כוכי היא אם לשתי בנות מבן זוגה לשעבר רוני נוימן. איש עסקים, גרוש ואב לשני ילדים מנישואיו הראשונים. היא בת למשפחה מוכרת בנתניה שאחד מהם יהודה חשאי היה חבר כנסת. היא גרה בבית בו נולדה בשנת 1961 – הבית הקטן ברחוב נווה שלום ששופץ, אבל נשארו בו עץ הלימון וגם צמחים שאמה שתלה. בכניסה למטבח שלה רואים שזה הלב הפועם של הבית. תנור אפיה תעשייתי, מיקסר ענק, תבניות אפיה ללא סוף, ארון מיוחד לחומרי גלם, תבלינים והמון סירים ומחבתות. גם סחלב יפה על השולחן.

הלב הפועם של הבית

"הצילומים של התוכנית בביתי יצרו התרגשות והתעניינות גדולה בקרב השכנים והשכונה כולה. הגיעו לכאן משאיות עם ציוד ותפאורה, הפעילו רחפנים בשמיים, אקשן שגרם לשכונה קטנה ושקטה להתעורר לחיים".

האם אירחת את המטבח המנצח כאן בחדר האוכל שלך?

"לא בדיוק. ההפקה הקימה בחצר הבית מבנה ענק ותפאורה מתאימה בעיצוב אסיאתי. בנו מסעדה יפהפייה. הדר ואני בחרנו את שם המסעדה 'צ'ילי' ואת הלוגו שלה. זה בעצם הדבר היחידי שנשאר במטבח שלי מהאירוח, השלט. המסעדה הייתה בעלת עיצוב אסיאתי וכך גם הארוחה".

מדוע הלכת על ארוחה תאילנדית שמיקמה אתכן במקום האחרון בטבלה? הייתה תחושה שתלכי דווקא על התימני.

"בראיה לאחור אני חושבת שאת צודקת. הלכנו על מטבח אסיאתי, זה לא מטבח קל וזה לא היה נכון. כנראה לא נתנו על כך את הדעת עד הסוף. זה בחוכמת הבדיעבד. עכשיו כשאני חושבת על זה, יכולתי לעשות לאוכל התימני פיוז'ן עכשווי, מיוחד ומעניין".

בכל זאת הייתה לכן הצלחה. לא במנה הראשונה והסיבה מפתיעה.

"המנה הראשונה לא הייתה גרועה, אבל שהגענו לשלב החריפות הלכנו צעד אחד אחורה. לא רצינו לשרוף להם את החך ולא הייתה לחריפות מספיק נוכחות, דבר שאכזב את השופטים והסועדים. במנה העיקרית כבר לא עשינו את אותה הטעות ואכן הייתה מנה מוצלחת".

מתוך התוכנית, עם הדר פרץ

איך הגעת לתוכנית?

"היוזמה הייתה של הדר. אני לא חשבתי להגיש מועמדות. אני לא רואה תוכניות ריאליטי מתחילתן ועד סופן. לא חשבתי שנתקבל כי אני לא טבחית. אך האתגר להתקבל לתחרות הלהיב וריתק אותי. כשזה קרה, חשבתי שזה כמו בעונה הקודמת שהמשתתפים בה, ברובם, היו בשלנים טובים ולא אנשי מקצוע ולכן הערכתי שיש לנו סיכוי. אני יודעת שאני בשלנית טובה ויש לי יתרון בקינוחים. הדר ואני השלמנו זו את זו, אני איטית ולה יש טמפו לא נורמלי וכך נולד הרעיון ללכת ביחד. הדר היא חברה של בתי ומגיל 12 היא בת בית בביתנו ויחד איתי במטבח. כיום הדר ממלצרת אצל ג'קי קבסה בכיכר העצמאות ומתכוונת ללמוד תזונה קלינית".

היו לך מתחרים רציניים.

"פגשתי בתוכנית אנשי מקצוע מוכשרים, עם רזומה מרשים. זו זירה שאף אחד לא מכין אותך אליה. מסע מרתק, תובעני ומאתגר ואין בי כל חרטה על השתתפותי בתוכנית".

יש לה שפה עשירה בדימויים ויצא לה שם של ביקורתית. כינו אותן "המבקרות הקשוחות של MKR", כאשר על קינוח מלבי של המתחרים אמרו שיש לו טעם של אקונומיקה.

זה לא נראה לך פוגע?

"אני ביקורתית. וכמו שכולם אמרו את דעתם גם אני אמרתי. זה חלק מהתפקיד שלי בתוכנית. זה נכון שאף אחד לא נקט בתיאור קיצוני ואמר 'טעם של אקונומיקה' ובכל מקרה לא התכוונתי לפגוע. אני אסוציאטיבית ורציתי לומר שיש למנה הזאת טעם כימי, מה שעלה לי מיד לראש היה אקונומיקה. וזה מה שנפלט. אני ביקורתית אבל אני לא שיפוטית. הביקורות שלי היו על התוצאה והציונים שנתתי היו גבוהים ומפרגנים ונבעו מתוך הבנה וראיית הספקטרום הרחב של הסיטואציה, הלחץ והמתח, הכוונות הטובות והנכונות של המתמודדים שבישלו. לראייה, מרבית הביקורות שלי עלו בקנה אחד עם דעת השופטים. זאת ועוד, היו משתתפים שהיללו ושיבחו את המנות, בלי פרופורציה לתוצאה, אך במבחן הניקוד ניקדו באופן מביך ומביש. אני קוראת לזה 'מס שפתיים'. צריך גם להבין כי התוכנית ערוכה ואינה משקפת מציאות מדויקת ורייטינג הוא שם המשחק".

את היית הכי מבוגרת בתוכנית. בת 58, בגיל של רותי ברודו וכנראה זה גם משהו שהוסיף לך ביטחון.

"אני בבסיסי אישה עם ביטחון. אני מלמדת קונדיטוריה שנים, הרמה של תלמידיי בקונדיטוריה היא מגבוהות בארץ, הדבר בא לידי ביטוי במבחן הבגרות המאוד מרשים שלהם. קונדיטוריה זה המקצוע שלי וגם אם נכשלתי או לא הצלחתי בקינוח זה או אחר, זה לא מערער לי את הביטחון המקצועי. כן בהחלט זה מתסכל ואף מכאיב, אך כפי שרואים בתוכנית אף אחד אינו חף מכישלונות או פספוסים, זו לא שגרת עבודה במטבח תעשייתי, אלא זירה שונה לחלוטין. ועבורי תחרות היא סוג של ספורט אלא שבספורט אתה מתכונן לדבר עצמו ופה אין לך מושג עם מה תתמודד".

החיים שלך השתנו בעקבות הפרסום?

"הדבר היחידי שהשתנה בחיים שלי הוא שאני מוכרת לכולם, לכן נמנעת מללכת למקומות הומים, זה מביך אותי. אנשים מזהים אותי ברחוב ומבקשים סלפי, יש כאלה שמבקשים סרטון ברכה ליום הולדת של קרוב משפחה, מעירים כמובן על הח' והע' המודגשים ובסה"כ מפרגנים. אני אדם שמאופיין באורך רוח ואהבה אוניברסלית לבני אדם, אז לא זר לי להיות חביבה וסבלנית, אבל זה ממש מביך אותי".

מטבח מקצועי של שף קונדיטורית

יש ביקוש גדול לג'חנון

היא גם אופה עוגות ומנות קינוח לאירועים, ויש ביקוש גדול לג'חנון הייחודי שלה שאת הבצק שלו היא פיתחה. זה ג'חנון קל, אפשר לאכול אותו ללא נקיפות מצפון והוא מאוד טעים. עשוי מקמחים של כוסמין אורגני, עם דבש ועל בסיס חמאה מזוככת. היא משווקת אותו קפוא ובמארז שניתן לאפות אותו בתנור.

קורונה אצלה הוא לא רק וירוס. הקורונה הפכה להיות קינוח בצורת הווירוס ממולא שוקולד וקרם פירות יער, מעטפת שוקולד וקישוט של בצק סוכר לקוצים שלו. "הוא וירוס שנראה בתמונות יפהפה. זה לא הניח לי עד שהכנתי את הקינוח דמוי הקורונה. שעות רבות של עבודה והסיפוק וההתרגשות היו עצומים".

בית ההורים בעין התכלת. כוכי חשאי

כוכי לא נישאה. היא חיה עם בן זוגה ואבי ילדיה ללא נישואין. לתפיסתה, כל עוד יש נשים מסורבות גט גם כיום, אין הצדקה להיכנס למלכוד הזה. "ולא ברור לי מדוע הסוגייה הזו לא פתירה. לא רציתי שגבר ילכוד ויחסום את חיי, את החופש שלי ולו בגלל העובדה שהוא פשוט יכול על פי דין. נעניתי לחיזוריו של רוני, התפתח ביננו רומן וגרנו יחד. הוא לא הכריח אותי להתחתן וזה לא הטריד אותו ואותי, הוא אמר שמה שאני אבקש בעניין ייעשה. לכוכי ורוני נולדו שתי בנות. בר, היום בת 26, ועופרי, בת 24 וכשעופרי הייתה בת שנה הם נפרדו. מאז יש ביניהם מערכת יחסית חברית ומשפחתית טובה. בתה, בר, עושה עבודת קודש כמדריכה בארגון איג"י והיא יודעת שאמא שלה היא אמא גאה שתומכת ופועלת לשוויון הזכויות של הקהילה. עופרי ברמנית מוכשרת. בנותיה הן גאוותה ואהבתה הגדולה.

לשאלה איזו מסעדה חביבה עליה במיוחד בנתניה היא מציינת את "מוז'ו" האסיאתית ביכין סנטר. אז אולי האהבה לאוכל האסיאתי באה לה משם.

 

שאלות קטנות עם כוכי חשאי

מהי הפינה האהובה עליך בבית? המטבח.

מה חלמת להיות שתהיי גדולה? עורכת דין.

מה ההחלטה הכי ספונטנית שעשית? להתמודד בתוכנית MKR.

איזה תבלין הכי אהוב עליך? קשה לענות ובכל זאת, טימין.

מה לא תאכלי אף פעם? רגל קרושה.

את מי היית רוצה להזמין לארוחה בביתך? לארוחה תימנית משובחת את חיים כהן, רותי ברודו וישראל אהרוני – ושיביא איתו את גידי גוב.

מה הדבר הראשון שאת אוכלת בבוקר? לא אוכלת. שותה קפה שחור עם חלב, בספל זכוכית גדול – זה מאסט!

האם את משתמשת בבית שלך באקונומיקה? ברור.

מה היית רוצה שיאמרו עליך חברייך בתעשייה? בדיוק את מה שהם חושבים.

האם היית ממליצה לחברים שלך להשתתף בתוכנית ריאליטי? חד משמעי כן.

מה החלום שלך שטרם הגשמת? את התואר הראשון שלא סיימתי.

מי הוא גבר חלומותייך? חכם, פתוח, רגיש, נדיב ועם חוש הומור ובקיצור, דומה לי.

תציעי לבת שלך להתחתן? לא אציע וגם לא אטיל וטו. בנותיי מכירות את דעותיי ותפישת עולמי, לא אמנע מהן לחיות את חייהן כפי שהן מוצאות לנכון.

איפה תהיי עוד עשר שנים? מי יודע? אני משתדלת לחיות את ההווה. דבר אחד הבנתי בחיי והוא מתחזק אצלי כל הזמן, החיים מלאי הפתעות, אין לדעת מה מחכה מעבר לפינה. מקווה שהיקום יזמן לי רק דברים טובים, שאהיה בבריאות איתנה ואדע ליהנות ממה שיש ולא פחות חשוב להיות בעשייה משמעותית.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות