fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יהודה ברקן נפטר מקורונה . אדיר בנימיני: ראוי להנציח אותו בנתניה

נפטר הלילה בבית החולים הדסה לאחר שחלה בקורונה לפני שלושה שבועות. ברקן השאיר שלושה ילדים.
יהודה ברקן. תמיד נתניתי

יהודה ברקן השחקן והבמאי יהודה ברקוביץ – ברקן, 75 נפטר הלילה בבית החולים הדסה לאחר שחלה בקורונה לפני שלושה שבועות. ברקן השאיר אישה אילנה, ארבעה ילדים, שבעה נכדים ואינספור מעריצים שגדלו על סרטיו.

ברקן התפרסם בשנות ה-70 וה-80 בתוכניות וסרטי המתיחות שכתב וביים, וכן בסרטים כגון "צ'רלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר". הוא זכה בפרס מפעל חיים מהאקדמיה לקולנוע הישראלי.

יהודה ברקן נולד בנתניה, למד ב"בית הספר ביאליק" בתיכון המקצועי אורט ליבוביץ . הוא היה היה חניך בתנועת הנוער "המכבי הצעיר". בצה"ל שירת בחיל ההנדסה הקרבית ובלהקת פיקוד צפון. עם שחרורו מהצבא הצטרף ל"להקת פיקוד דיזינגוף" – להקה שהתבססה על אופי של להקה צבאית והורכבה מיוצאי להקות צבאיות וביצעה שירים ומערכונים.

כבוד לקולנוע. ברקן בחנכת רחוב על שם לאון אדרי עם אורגד ובנימיני

הוא שיחק והפיק סרטי מתיחות, שיחק בהרבה מאד סרטים ישראלים, הנחה והגיש תכניות בטלוויזיה.

לאחר חזרתו בתשובה שיחק יהודה ברקן בסרטים חרדיים: ב-2003 שיחק בסרט "גבורה של ילד" שביים משה חורי בהפקת "חלום הפקות איכות". שיחק בסרט "כל יהודי זהב" בהפקת "ניצוצות של קדושה". הופיע בסרט, ובמסע הופעות "מאבא גנוב לאבא שבשמיים" בו הוא מספר את סיפור חזרתו בתשובה. ב-2015 שיחק בסרט "סיפורי מעשיות של רבי נחמן" שכתב וביים צבי פישמן.

במשך תקופה הגיש תוכנית שבועית לפרשת השבוע, "חכמים בלילה", העוסקת בשאלות למאזינים, ברדיו קול חי. משנת 2011 שידר את התוכנית ברדיו קול ברמה מדי יום שלישי בחצות. בשנת 2015 התוכנית ירדה מהאוויר.

באוקטובר 2017 הופיע יהודה ברקן בסדרת הדרמה "כיפת ברזל" בתור ראש ישיבת ויזניץ'. ב-2019 שיחק בתפקיד הראשי בסרט "אהבה בשלייקס" לצד ניצה שאול. זו הייתה הפעם הראשונה של בארקן, מאז שחזר בתשובה, שבה כיכב בסרט קולנוע שאינו סרט חרדי.

תמיד נתניתי

תושבים  רבים מנתניה בוגרי בית הספר ביאליק פגשו את יהודה בפגישת המחזור האחרונה.

לאחרונה ביקר יהודה ברקן בנתניה בעת חנוכת הרחוב על שם לאון אדרי ז"ל ליד הסינימה סיטי.

בנו רועי:

אבא שלי , איך אני יכול לרשום עליך בלשון עבר? איך אני יכול לחשוב על החיים שלי שאתה לא חלק מהם ? היית אבא מדהים, תמיד היית שם בשבילי ועדיין היית אבא גנוב של מדינה שלמה! היית הגיבור שלי והערצתי אותך. אבא, בא לי שתגיד לי שזה הכל מתיחה, בא לי לשמוע אותך צוחק ובא לי לחבק אותך. תשמור עלי מלמעלה אבא כי אני לא יודע איך בכלל להמשיך את החיים בלעדיך. תצחיק את כולם שם למעלה. אוהב אותך תמיד אבא ומתגעגע .
ומבטיח לך שאדאג שתמיד ייזכרו כמה מדהים היית!

ראוי להנצחה

ראש העיריה מרים פיירברג איכר הודיעה עם צאת השבת: "הצטערתי לשמוע עם צאת השבת על פטירתו של חברי היקר, יהודה בארקן ז"ל קולנוען, שחקן ויוצר מוכשר, מצחיק ואהוב על כולם אשר נפטר ממחלת הקורונה. יהודה, נולד, גדל והתחנך בעיר נתניה תחת שמו המקורי יהודה ברקוביץ', שם המשפחה הזהה לשם נעוריי. אדאג להנציח את שמו של יהודה ז"ל בעיר במקום הראוי ביותר בשיתוף עם בני משפחתו.

חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת השמות אדיר בנימיני:  "אבדה גדולה לעיר נתניה ולקולנוע הישראלי. ברקן היה מגדולי שחקני הקולנוע במחוזותינו. אני ביחד עם דורות רבים, גדלו על עשרות סרטיו שהפכו בחלקם לסרטי קאלט. זכיתי לפגוש אותו בפעם האחרונה לפני כשנה. לטעמי ראוי מאוד שננציח אותו בעיר נתניה"

המשנה לראש העיר אהרון אורגד: ״קיבלנו בצער רב א הבשורה הקשה על פטירתו של גיבור ילדותנו יהודה ברקן זצ״ל. אני כותב זצ״ל ומתכוון לכך כי הוא נפטר ביום שבת ולפי המסורת שלנו כל מי שנפטר בשבת הוא בודאי צדיק. מי לא גדל על צ׳ארלי וחצי, חגיגה בסנוקר, אבא גנוב, סרטי המתיחות ועוד ועוד. איזו זכות היתה ליהודה ברקוביץ מנתניה שלמד בביאליק ובאורט ,לשמח את עם ישראל כולל בימים הכי קשים. באופן אישי הערצתי ואהבתי אותו .פשוט כך. כאיש רדיו יצא לי לראיין אותו מספר פעמים ותמיד היה מקסים ומשעשע ומותיר חיוך בפה. שחקן ענק, במאי מחונן , מפיק ובעשרים השנה האחרונות גם איש חסד שגילה את האור ביהדות. פגשתי אותו לאחרונה בטקס לקריאת רחוב על שם לאון אדרי ז״ל ליד הסינמה סיטי בנתניה, וכמו תמיד היה מלא שמחת חיים ומקסים. השבוע במועצת העיר בודאי נכבד את זכרו בדקת דומיה וכמובן שאני משוכנע שהעיר נתניה תנציח אותו כראוי לגודל אישיותו והאהבה שהעם הרעיף עליו. יהי זכרו ברוך לעד!״

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות