fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קשה לשמור על אופטימיות כאשר החנות מלאה סחורה וסגורה

את הגל הראשון היא שרדה בזכות משלוחים שעשתה ללקוחות. בימים אלה תוהה זיוה וולף איך ישרוד הבוטיק השכונתי שלה "וולף אנד סגל" ברמת פולג שעמוס בסחורה וסגור.
זיוה וולף לוי: כל הזמן יצירתית

את הגל הראשון היא שרדה בזכות משלוחים שעשתה ללקוחות. בימים אלה תוהה זיוה וולף לוי איך ישרוד הבוטיק השכונתי שלה "וולף אנד סגל" שעמוס בסחורה וסגור.

זיוה וולף לוי בעלת בוטיק שכונתי וולף אנד סגל השוכן בקניון הקטן של מרכז פולג ברחוב אמנון ותמר מזה שבע שנים. "הבוטיק הוא הבייבי שלי ומקור פרנסתי. אני מטפחת ומשקיעה בו את כל כולי".

את הגל הראשון של הקורונה היא עברה בקושי

היא מכרה את מרבית הפריטים בבוטיק שלה קרוב למחיר עלות: "אז עוד אפשרו לבעלי העסקים להגיע לבית העסק ולבצע משלוחים. וכך מדי יום הייתי מגיעה בבוקר לכמה שעות מדגמנת ומצלמת את הפריטים שבמבצע ושולחת תמונות ללקוחותיי. הלקוחות חיכו לתמונות ורכשו וכך רוממו את רוחן והניעו את הכלכלה גם אצלי. יצאתי לסבב משלוחים ואיכשהו שרדתי את זה. התמלאנו באנרגיה חיובית והאמנתי לטוב שעוד יבוא. לקוחותיי המקסימות הן נשים מטופחות ואופטימיות שאוהבות להתלבש ולהתחדש ולהפיח בעצמן חיים פעם אחר פעם גם כשהמצב בחוץ לא מזהיר, בלשון המעטה. בחוץ זה מחוץ לבועה האופטימית ואי השפיות שיצרתי עבורנו בבוטיק המהמם שלי. יזמתי ופעלתי לקיום העסק שלי מתוך אינטרס אישי כמובן ומתוך ידיעה ברורה שאני סוחפת אחריי נשים שנדבקות באנרגיה שלי, לא וויתרתי ואפילו חידשתי וייבאתי קולקציית מעבר וחורף מאיטליה, מילאתי את החנות באופנה ספורטיבית ובמחירים נוחים".

מצלמת את עצמה ומפרסמת ללקוחות. זיווה וולף לוי

את השיווק היא העבירה לרשתות החברתיות, השקיעה זמן רב בצילומים, בעריכה ובשיווק: "פירסמתי ברשתות החברתיות  כמו: פייסבוק ואינסטגרם, וזה הצליח לי. לא כמו בשיגרה ללא קורונה אבל זה הצליח".

בינתיים פתחו את החנויות על פי התו הסגול. וזיווה הקפידה לקיים כללי משרד הבריאות: "נפגשנו עם לקוחות. שמחנו להיות יחד ולהתחדש. הוספתי לרכוש ולהזמין לחנות ולחדש תוך שימת דגש על אופנה תוצרת כחול לבן. נערכתי לקראת החגים ושמחתי שבחגים יתחדשו ויקנו אף יותר. לצד זה, הרחבתי את תחום הפעילות והתחלתי לייבא הלבשה תחתונה ולאנז׳רי במחירים נוחים, וזאת מתוך הבנה שגם בבית חשוב להרגיש טוב עם עצמך, עכשיו כשאנחנו נמצאים בו יותר".

ואז הגיע הגל השני, הסגר לפני החגים

"וזה כאב והיכה בי אף יותר. הסגר פגש את הבוטיק שלי מלא בכל טוב עבור לקוחות שבהחלט מעוניינות להתחדש ולהרגיש שגרת חיים נורמאלית ואופטימית אלא שהמדיניות הפוליטית בהתמודדות עם הקורונה מנעה את זה. שלא יהיה ספק: נדרשתי להביא כסף מהבית על מנת להוסיף ולהניע את החנות ולשמור על קיומה וזאת בתקווה שאצליח להתגבר על המשבר ולהחזיר את שנדרש.

אלא שהפעם – הסגר לא אפשר לי להגיע לחנות. העסקים הקטנים שנחשבים ללא חיוניים נדרשו בסגירה מוחלטת. וזה היה לגמרי גזר דין מוות".

זיוה וולף לוי, חוקרת במשטרת ישראל ועורכת דין במקצועה לשעבר,  הגיעה לחנות לצילומים והכנת משלוחים. "מי קבע שטיפוח המצב הנפשי ושמירה עליו אינו חיוני? מי קבע שלשבת בבית בחוסר מעש כשהעסק הקטן שלך בסכנת קיום זה כן חיוני? מי אלו שקבעו את זה – אלו אותם אנשים שמקבלים את שכרם ולא יודעים מה זה להרים ידיים בלי היגיון ובחוסר צדק מוחלט".

היא קמה בכל בוקר לבוטיק שלה, כך שמרה על שגרת חיים בווליום נמוך יותר אבל בכל זאת שיגרה של אישה יזמית בנשמה שמשמשת דוגמא לילדיה על מוסר עבודה, על אופטימיות, על נחישות והתמדה וכן גם על קריאת תיגר.

"רכשתי סחורה והנעתי את הכלכלה גם בקרב הספקים שאני עובדת איתם שנים וכשרכשו ממני דאגתי גם אני לרכוש מעסקים קטנים שסביבי".

ואז זיוה נחשפה למאומת קורונה. היא נדרשה לבידוד מלא של שבועיים: "שבועיים שלמים שאני נעדרת מהבוטיק ומאינטראקציה אנושית חוץ משפחתית. זה באמת הוציא לי את הרוח מהמפרשים ואני מודאגת: מה יהיה עם העסק הקטן והמוצלח שלי עמוס בקולקציות חדשות ששולמו במלואן. אז גם פה לא ויתרתי".

למכור דרך הרשתות

"מיד הבנתי שחייבים לחדש את אתר האינטרנט שלי ולהשמיש אותו יותר מתמיד www.wolfandsegal.com וזה מה שעשינו בעשרת הימים הראשונים לבידוד. בעלי איש הייטק לשעבר פעל במלוא הנחישות בשיתוף פעולה עימי, ואתמול העלנו את האתר המחודש לאוויר. זה לא כמו המפגש הפיזי שלי עם לקוחותיי כיוון שאני פועלת מהנשמה אבל זו גם אופציה".

כמה נפגעת עיסקית?

"אין ספק שהמחזור העסקי שלי נפגע משמעותית, והכלים לשיווק לא מחליפים את המפגש שלי עם לקוחותיי. אני תוהה אם לאורך הדרך זו טיפשות מצידי או אופטימיות חסרת תקנה להוסיף ולחדש ולקוות להצליח. זה בהחלט תלוי גם בלקוחות. מעת לעת הפידבקים של הלקוחות שלי והצימאון שלהם לחדש וטוב שאני מציעה להן היו סמני הדרך שלי והם שהניעו אותי לפעול קדימה. השאלה היא אם זה יספיק כדי שהבוטיק המהמם שלי יוסיף ויצליח".

זה כבר תלוי בלקוחות שלך.

"אני בהחלט קוראת לציבור להניע את כלכלת העסקים הקטנים ולפרגן לעצמם, ככל שהם יכולים ולקנות מעסקים קטנים בארץ ולא מאתרים בחו"ל או מרשתות גדולות ובכך לשמח את בעלי העסקים הקטנים. ולנשים בפרט היא קוראת לשמח את עצמן, לקנות ולהתחדש גם כאשר אין בדיוק לאן ללכת עכשו"

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות