fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקשר הנתניתי של המלכה ביונסה – וידאו מדהים

ברגע בו סיים אבי עמרם מנתניה את לימודיו במגמת אופנה בשנקר, פנו אליו מצוות ההפקה של ביונסה וביקשו מערכות בגדים לאלבומה החדש.
ביונסה לובשת כחול לבן מנתניה

ברגע בו סיים אבי עמרם מנתניה את לימודיו במגמת אופנה בשנקר, פנו אליו מצוות ההפקה של ביונסה וביקשו מערכות בגדים לאלבומה החדש. הוא עבד קשה, שלח קולקציה עשויה מיריעות של שמיכות מילוט אותן עיבד, והשבוע יצא לאקרנים האלבום הוויזואלי "Black Is King". את האאוטפיט של המעצב הישראלי תוכלו לפגוש בשיר "Already". מבחינתו של עמרם זו הגשמה של פנטזיה מטורפת, שבהחלט, פותחת דלתות בעולם

לחצו על התמונה לראות את הסרטון המדהים  "Black Is King" של ביונסה על אופנוע לבושה באאוטפיט של אבי עמרם

From BLACK IS KING, a visual album by Beyoncé, featuring music from The Lion King: The Gift, streaming NOW on Disney

לעצב בגד לביונסה זה חלומו הרטוב של כל מעצב. אבי עמרם, בוגר שנקר, מנתניה לא חלם שזה יקרה לו מיד עם סיום הלימודים.

"באוגוסט 2019 בדיוק סיימתי את הלימודים בשנקר כשקיבלתי את ההזדמנות המדהימה הזו לעצב לפרויקט, עוצר נשימה, עבור beyonce שהוא לא פחות מחלום. זה היה שיתוף הפעולה הראשון שלי כמעצב ולא האחרון".

כך המעצב אבי עמרם מנתניה, השבוע לאחר פרסום הקליפ של ביונסה לאלבום הוויזואלי החדש שלה "Black Is King".

במשך שנה הוא שמר על כך בסוד: "מההפקה של ביונסה ביקשו שלא אפרסם, אז ככה זה היה. מלבד המנטור שלי בשנקר אף אחד לא ידע על כך".

ואכן הפתעה לבוגרי שנקר, למשפחה של אבי עמרם ולתושבי נתניה, בה גדל, ובה גרים הוריו מרים ומרק עמרם.

אאוטפיט לביונסה צילום גיא נחום לוי

פרויקט הגמר בשנקר מהווה בכל שנה אטרקציה, יש בו חדשנות ומקוריות בעולם האופנה הישראלי. אבי הקדיש את הפרויקט לאמו. הוא יצר קולקציה נשית המספרת את סיפורה של אמו, ילידת מאוריציוס, ממוצא הודי. אישה צבעונית, אשר רצתה כל חייה להגיע לאירופה. היא דמיינה את פריז האופנתית, כפי שהייתה בשנות ה-80. "זוהי קולקציית נשים המפגישה בין הנשים הפריזאיות המחויטות, לצבעוניות של נשות האיים לובשות הסארי. בין האסתטיקה המחויטת של האישה הפריזאית לבין האסתטיקה הצבעונית של אמא שלי, אשר רצתה להיות אישה פריזאית, אך בסופו של דבר חזרה תמיד לשורשים שלה ולדפוסים ההודים. בהשראתה, החלטתי להכניס צבע ופרינטים, הדפסתי אותם על יריעות של שמיכת מילוט כסופה בהדפסה דיגיטלית".

כאשר המעצב הישראלי הידוע, אלבר אלבז, הגיע לביקור בשנקר הוא פגש את אבי עמרם והתרשם מעבודותיו: "הוא התייחס לעבודה שלי בצורה מדהימה והציע לי לעשות כמה דברים מיוחדים".

באוגוסט 2019 הוא צילם את פרויקט הגמר שלו והעלה אותו לאינסטגרם. "היות ואני עוקב אחרי ביונסה ועשיתי לייקים לכל תמונה שהעלתה, הסטייליסטית שלה נכנסה לפרופיל שלי".

צנוע. אבי עמרם צילום גיא נחום לוי

מייל של חצות מביונסה

בשעה 12 בלילה כשהיה בדרך למשמרת לילה במוקד טלפוני בו עבד במהלך לימודיו בשנקר קיבל עמרם קיבל מייל מביונסה: "במייל היא מבקשת ממני פורטפוליו של העבודות שלי ושאלה אם אני יכול לשלוח את כל הקולקציה לניו יורק עד למחרת. הודעתי להם שזה בלתי אפשרי. לאחר יומיים, כשאני בדרך לעבודה, אני מקבל טלפון מההפקה בו הם ביקשו שאני אכין כמה דגמים מהפורטפוליו שלי. אמרתי להם שלצורך כך אני צריך לפחות שבוע. התפשרנו על ארבעה ימים. הכנתי בשביל ביונסה שתי מערכות לבוש. הרעיון היה לעשות משהו אחר, משהו מהקונספט החדש שיצרתי בשנקר, שהסטייליסטית של ביונסה מאד אהבה. היא בקשה ממני ליצר ממנו מערכת עבורה. לא ישנתי ארבעה ימים. התחלתי להכין את הגזרות, התקשרתי למקום שעושה את ההדפסות והתחננתי שיעזרו לי. עבדתי עם תופרת מדהימה".

ההדפסים הצבעוניים והנפח העוצמתי של מערכת הלבוש גרמה להפקה לעניין את הזמרת.

ה"בד" שאבי משתמש בו לתפירת הדגמים שלו לא קשור לתעשיית הטקסטיל הפורמלית. הוא קשור יותר לתחום החרום. הוא התאהב בחומר ממנו עשויות שמיכות מילוט, בטקסטורה שלו, בקלות שלו ובברק שלו והדפיס עליו הדפסים צבעוניים הלקוחים מבגדיה של אמו.

האלבום החדש Black Is King יצא בשבוע שעבר. זהו אלבום ויזואלי שאורכו 85 דקות. הוא צולם בארה"ב, אנגליה ובעיקר באפריקה. ביונסה רוצה באלבום הזה לייצג אלמנטים מהמסורת האפריקאית ואת עוצמתה של הקהילה השחורה בעולם ובחיים בכלל. המסר שלה "השחור הוא המלך" בהתאמה למלך האריות של דיסני שגרסת אנימציה שלה יצאה השבוע. את הסרטון היא מקדישה לבנה התינוק ובו היא מכתירה אותו בשורה של סממנים מהמסורת האפריקאית למלך.

פרוייקט גמר צילום גיא נחום לוי

60 אאוטפיטים ואחד על אופנוע כחול לבן

באלבום היא מופיעה ביותר מ-60 אאוטפיטים, שמלות ומערכות ביגוד מרהיבות ואקסטרווגנטיות, רבות מהן מנומרות על רקע נופים ותרבות אפריקאית, בלבן בוהק ורך המבליט את השחור האפריקאי, אדום ועוד.

האאוטפיט של עמרם מופיע בשיר "Already", בו ביונסה מופיעה על אופנוע, לובשת את מערכת הבגדים שעיצב: ז'קט ענק, כפפות, מגפיים ובגד גוף בבד כסוף, בצבעים ססגוניים. לעומת הבגדים האחרים, לאאוטפיט של עמרם יש טוויסט מודרני. הצבעים כוללים את כל צבעי הקשת, הטקסטורה מבריקה והנפחים גדולים. הבגד משדר עוצמה, ביטחון וייחודיות.

אבי, 25, עלה מצרפת, מסן ג'רמן ליד פריז לפני 12 שנים לנתניה. אביו היה שף והחזיק עד לפני חמש שנים מסעדה בצרפת. יש לו אחות תאומה ואח המשרת כרגע בצבא. הוא בוגר בית הספר תיכון שפירא – תמר אריאל ולפני שנה סיים את לימודיו בשנקר. כדי לממן את לימודיו הוא עבד במשך חמש שנים במוקד טלפוני צרפתי.

"כשהגעתי לנתניה, השתלבתי בחברה הצרפתית, למדתי בשפירא בכיתה שכולה היו עולים מצרפת, כך שלכל החברים שלי יש את אותה התרבות ואותה השפה. אצלנו בבית היה משהו שונה כמו המאכלים ההודים שאמא שלי בישלה. בבית הייתה נטייה לחזור לשורשים של אמא ויכול להיות שבתת מודע הושפעתי מאד מהתרבות הזאת".

זה מה שביונסה אהבה. צילום גיא נחום לוי

למה עיצוב?

"תמיד רציתי ללמוד אופנה ובעיקר רציתי שיהיה לי מותג אופנה. לדעתי מה שמשך אותי לתחום היו הסיפורים שמספרים הקולקציות. תמיד ציירתי ותמיד הייתי יצירתי. בעיני ההורים שלי אופנה לא נראה להם כתחום ללימודים, אבל כשהם התחילו לראות תוצאות מהלימודים בשנקר הם שינו את דעתם והבינו שזה משהו אחר ממה שהם חשבו.

"אמא התייתמה בגיל צעיר. היא נהגה ללבוש בגדים צבעוניים ויש לה השפעה רבה על הבחירה שלי בשמיכות מילוט. שמיכות המילוט הן הבסיס והן עברו תהליך והדפסה עד שהגיעו לסוג של אריג. עבדתי על מערכת הבגדים לביונסה במשך שלושה ימים רצוף ולא היה לי אפילו זמן לצלם את זה. מיד כשסיימתי לתפור, ההפקה של ביונסה דאגה לשלוח אותה לניו יורק".

עמרם נמצא בימים אלה בפריז. הוא גר אצל סבתו ומתמקד בקידום שלו כמעצב. הוא רוצה לפתח את הקולקציה, להמשיך ולייצר מיני קולקציה מעניינת.

כמה כסף ביונסה שילמה לך?

"כשביונסה פונה אלי כסטודנט בוגר שנקר, חודש אחרי סיום הלימודים אז לא חושבים על כסף. זה כבר עושה לך פרסום. זו הייתה ההזדמנות הראשונה שיצא לי לשתף פעולה ולהלביש אשה והיא לא פחות מאשר ביונסה".

עכשיו אתה מפורסם בארץ ובחו"ל.

"אני ממש לא אוהב פרסום. אני לא חושב שעשיתי משהו הרואי, לא הצלתי חיים ולא מצאתי פתרון לקורונה. הכל קרה בזכות האינסטגרם שהוא אחד האמצעים הטובים ביותר לאיתור כישרונות ברשת. אני אחד העוקבים של ביונסה ורציתי שהיא תגלה אותי. אני רוצה שיכירו ויאהבו את העבודות שלי. אני רוצה לעצב בגדים לנשים. שנשים שיקנו את הבגדים שלי ישמחו ויתרגשו".

מה עשה לך הפרסום של ביונסה?

"הפרסום היה בעיקר בארץ. אין לי פרסום בעולם אבל להתחיל עם פרסום כזה זה מטורף. הדרך היא ארוכה. זה לא היה האאוטיפיט היחיד שעשיתי לה. הם האמינו במה שעשיתי והשאירו את זה. יש בסרט 63 אאוטיפיטים של מעצבים אפריקאים ומעצבים בסגנון אפריקאי. היא לובשת אאוטיפיטים של ולנטינו, של ברברי, של אלון לבנה ועוד. וזו בהחלט חברה טובה להיכלל בה. בעולם עוד לא מכירים אותי, הדרך ארוכה".

עברת חוויה בלתי רגילה.

"נכון. חוויה מטורפת ומרגשת. למזלי, הסטייליסטית של ביונסה הייתה מדהימה וכך גם ההפקה והיה לי כיף לעבוד איתן. אני לא מאמין שביונסה יודעת מי אני, אבל מה שחשוב הוא שהיא אהבה ללבוש את זה. ועוד יותר משמח הוא שהצוות שלה פנה אליי לקבל עוד דברים".

אבי בקפה בפריז. אוהב את קפה שטמפר

 

10 שאלות קטנות עם אבי עמרם

מי הדמות שלך להשראה? אלון לבנה, simon porte jacquemus שהתחיל מאפס והוא גם בן אדם מדהים.

עם מי היית רוצה לשתות קפה? אנטוני וקרלו המעצב של איב סאן לורן. איש צנוע, שלא מת על פרסום.

את מי אתה חולם להלביש? אעשה הכל להישאר בקו גבוה – את ליידי גאגא.

איפה תהיה עוד עשר שנים? אף פעם לא יודעים מה יהיה מחר. פריז או תל אביב.

איפה אתה אוהב לשתות קפה בפריז? Chez francis.

מה אתה אוהב במיוחד בנתניה? קפה שטמפר וחוף נעורים.

מה חלמת להיות כשתהיה גדול? בלש.

מה ההורים שלך רצו שתעשה כשתהיה גדול? אבא רצה שאהיה עורך דין.

מה אמרו החברים? החברים מעודדים, גאים בי, מאמינים שאני מוכשר.

איך הגיבו במשפחה? סופר גאים בי.

 

שמיכת המילוט של אבי עמרם

שמיכת מילוט היא יריעה דקה וקלה מאוד, היכולה לשמש ככלי עזר בבניית מחסה משמש, קור, רוח וגשם. היא עשויה מהחומר פוליאתילן טרפתאלט. החומר מורכב מגיליון דק של פלסטיק. זוהי שמיכה קלת משקל (רק 47 גרם) וקומפקטית, והיא משמשת לצורכי הישרדות בשטח. המשקל הנמוך שלהן והיכולת לארוז אותן לתוך שטח קטן, הפך אותן לפופולריות בקרב חובבי חוצות ועובדי חירום. שמיכות שטח כאלה ניתנות למשתתפי ריצת מרתון וספורטאים אחרי מרוצים ארוכים כדי לא לאבד חום גוף. בקרב האסטרונאוטים נמצא שימוש לשמיכה זו במשימות חלל.

 

צילומים: גיא נחום לוי

איפור ושיער: רוזה שוורצמן

דוגמנית: רומי פלד

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות