fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסוד של קרית צאנז: ערבות הדדית ורוח המפקד

קהילת צאנז מככבת בתקשורת. כל מי שראה את טבלת התחלואה בשכונות של נתניה שם לב שבזמן שנתניה היתה אדומה בוהקת -  דווקא בשכונה החרדית יש מספר נמוך מאד של חולים מאומתים לקורונה.

קהילת צאנז מככבת בתקשורת. כל מי שראה את טבלת התחלואה בשכונות של נתניה שם לב שבזמן שנתניה היתה אדומה בוהקת –  דווקא בשכונה החרדית  יש מספר נמוך מאד של חולים מאומתים לקורונה.

אז מה עשתה הקהילה כדי להפוך ירוקה?

דובר הקריה משה זלמנוביץ מסביר מה הסוד של הקהילה: "השבוע נולדה לי בת אחרי בנים אז 24 מדיירי הבניין בו אנחנו גרים הביאו כל אחד משהו: תבשיל, עוגה, התקשרו להציע עזרה עם הילדים ועוד. אנחנו מתנהלים כמשפחה אחת גדולה. ערבות הדדית זה הסוד והיא ניצחה.

בגל הראשון בקרית צאנז היו רק שני מקרים של משפחות שחזרו מחו"ל. הן נכנסו לבידוד ולא הדביקו.

קריית צאנז – קריה ירוקה

משה זלמנוביץ: "התפרצות גדולה היתה בגל השני. תוך שבוע נדבקו 20 חולים ממקור הדבקה אחד. הבנו שיש בעיה ולכן בשיתוף פעולה עם ראש העירייה, הרווחה הקמנו חמ"ל ובו רבנים, רופאים ואנשי רווחה והתחלנו לנווט את הספינה. דבר חשוב ראשון לפעולה היה לנתק את שרשרת ההדבקה, דבר שני להוציא אנשים למלוניות ודבר שלישי וחשוב מאד הוא לדאוג למי שצריך בידוד ביתי".

צריך להבין שבמשפחה ממוצעת בקריית צאנז יש בין חמישה לעשרה ילדים וכאשר משפחה כזאת צריכה להיות בביתה בבידוד זה פרוייקט לא פשוט: "דאגנו שלכל משפחה כזאת יהיה הכל בבית: זה צעצועים, מזון ותרופות. אברכים התנדבו לעשות קניות למשפחות האלה, נשים בקהילה בישלו להם אוכל חם.  בשכונה יש 5000 תושבים מהם הרבה מאד צעירים וילדים. אנחנו שמרנו על הזקנים והמבוגרים דאגנו להיות בקשר איתם ולדאוג לכל מחסור. בני 60 ומעלה לא היו צריכים לצאת מביתם ואף מנייני התפילה המצומצמים נעשו מתחת לבנין המגורים שלהם."

אף אחד מתושבי הקרייה לא נפטר מקורונה וכל החולים לא היו חולים קשים. רק שלושה נדרשו לסיוע נשימתי קצר.

קרית צאנז מה סוד ההצלחה?

קהילת קריית צאנז מתנהלת כמשפחה אחת גדולה ויש בה ערבות הדדית במלוא מובן המילה. אולי זה סוד ההצלחה?

"זה נכון אבל כל זה לא היה יוצא לפועל בלי רוח המפקד האדמו"ר צבי אלימלך הלברשטם מצאנז. האדמו"ר הוא גם נשיא בית החולים לניאדו ויודע מה ההשלכות הרפואיות של הקורונה ולכן חיזק את הציבור להקפיד על ההוראות. מיד בגל הראשון נתן האדמו"ר שיחת חיזוק דרך הטלפון בשידור ישיר לאלפי חסידי צאנז בארץ ובעולם, בו קרא והזהיר שיש לשמור על כל ההנחיות של גורמי הבריאות. ומאז בכל שיחה או דרשה שהרבי אומר בביתו, הוא מזכיר זאת והדברים מופצים בין החסידים."

האדמו"ר מצאנז צבי אלימלך הלברשטם

קהילת צאנז היא אוכלוסיה ממושמעת וגם היום לא תראו בקריה מישהו הולך ללא מסכת פנים. כדוגמא אישית שנתן האדמו"ר לאלפי חסידיו מזכיר זלמנוביץ את הלווית אמו של האדמו"ר אשר נפטרה בסמוך לחג הפסח כאשר הקורונה כבר היתה כאן וביקש מהם שלא להגיע ללוויה שלה שנערכה בחוג המשפחה בהתאם להנחיות הקורונה.

"העוצמה של קהילת צאנז נמדדת גם במה שהיא ויתרה. המוטו שלנו הוא הוא דוגמה אישית ואחדות. יש מודל לחיקוי ואני מקווה שנזכה להיות הגורם המאחד בעיר ברוחו של האדמו"ר".

איך עברו חגיגות שמחת תורה?

"זה קצת מוזר אבל עשינו הקפות עם 20 אברכים מתחת לבניין. לפני החג יצאה הוראה מהאדמו"ר שלא יגיעו אורחים מבחוץ לקריה. יש לציין רק כדי לסבר את האוזן מהי שמחת תורה אז לפני שנה הגיעו לקריה קרוב ל-300 אורחים מחו"ל ומעל 2000 אורחים מהארץ. להקפות שניות מגיעים אלינו אורחים מכל הארץ והחגיגה נעשית באולם הגדול.

משה זלמנוביץ צילום רותי ברמן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות