fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנה באה התפנית: אושר מגדל ראשון בן 19 קומות במדרחוב הרצל

האם זו הסנונית שמבשרת את בוא האביב לרחוב הרצל. סוחרי רחוב הרצל סוחרי רחוב הרצל חלוקים. יש מרוצים ויש שדואגים.
19 קומות לשמיים. הדמייה ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים

היזם רפי אטייה קיבל אישור לבנות מגדל בן 19 קומות במדרחוב הרצל. הועדה המקומית לתכנון ובניה שהתכנסה השבוע אישרה תכנית לבניית מגדל משרדים ומגורים במדרחוב הרצל. האם זו הסנונית שמבשרת את בוא האביב לרחוב הרצל. סוחרי רחוב הרצל סוחרי רחוב הרצל חלוקים. יש מרוצים ויש שדואגים.

לאחר שמדרחוב הרצל שודרג והרחוב כולו הפך למול סטריט אישרה מועצת העיר נתניה ביושבה כוועדה מקומית לתכנון ובניה את התכנית לבניית מגדל מסחרי בן 19 קומות במקום מתחם הבניינים במדרחוב הרצל מרחוב דיזנגוף מערבה עד לכניסה לבית הכנסת הגדול. כל קומפלקס החנויות הזה יהפוך למגדל ענק שישבור את האופק של מרכז העיר נתניה.

קומה אחת במדרחוב הרצל צילום: קורנל גולדשטיין

היזם רפי אטייה בנה את פרוייקט גני סאלד

מדובר במגדל ובו 59 יחידות דיור הכולל קומת קרקע מסחרית, קומת משרדים, ארבע קומות מרתף וחניה. התב"ע לדברי היזם רפי אטייה מאושרת עוד משנת 2004.

לתכנית נתנו הקלות הכוללות את הקלת שבס והקלת כחלון בגובה ארבע קומות נוספות והפיכת קומת משרדים לדירות קטנות.

הבניין הקיים הוא בן קומה אחת ובו 22 חנויות מהם מספר חנויות בדמי מפתח. מדובר בהריסה ובניה. סוחרים ברחוב חוששים משני דברים עיקריים והם: מגדל שיסתיר את השמש ויטיל צל כבד, דבר שכבר היום קורה ממגדל גני סאלד. הדבר האקוטי יותר הוא תנועה וחניה. למתנגדים לא ברור איך יגיעו 59 דיירי הבניין ועוד מאות העובדים בו במכוניותיהם למקום: "רחוב דיזנגוף הוא חד סיטרי והדרך להגיע לבניין הזה היא או דרך הרצל שנתיביו נעשו צרים או מסביב דרך רחוב ששת הימים".

שני חברי מועצה שהתנגדו לתכנית הם אדיר בנימיני ורני אלוש. בנימיני התנגד בעבר גם לפרויקט גני סאלד.

היזם רפי אטייה שבנה את פרויקט גני סאלד רואה בפרויקט הזה סנונית ראשונה שמבשרת את התפתחות מרכז העיר: "ביחד עם פרויקט גני סאלד בדיזנגוף  זו אכן סנונית בפיתוח מרכז העיר. לידיעתי גם הצד השני של הרצל מדיזנגוף ועד כיכר המייסדים נרכש. בבניין שנבנה יהיה חניון תת קרקעי של העירייה ל – 400 מכוניות".

מדרחוב הרצל וגני סאלד

האם נראה לך שמגדלים בני 19 קומות מתאימים למרכז העיר?

"זה כנראה כבר לא יקרה. כי המדיניות של העירייה בתכניות החדשות היא להגביל את מספר הקומות לעשר בלבד".

האדריכל טומי ריגלר מי שהיה חבר מועצת העיר נתניה: "לא מפריע לי שזה 19 קומות כמובן שצריך להיות משולב בתכנית סביבה הבנויה בעתידץ ההתרשמות הראשונית שלי היא חיובית מאחר שהפרוגרמה מציעה כרוב שימושים תומכת התחדשות עירונית: מסחר, תעסוקה ומגורים בתמהיל נכון. אני מסתייג מכמות המוקצאת לחניה לרכבים שבמהלך הגעתם מעמיסים על עורקי התחבורה במרכז ההיסטורי ובסמוך לכיכר בפרט".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "מדובר בבקשה להיתר, המציע שיפור תכנוני ניכר למצב המאושר. במקום מבנה רכבת בגובה 14 קומות יתקבל תכנון ובו שלוש קומות מסד ומעליהם מבנה צר. מדובר במבנה איכותי, מעורב שימושים, הכולל מסחר, משרדים ומגורים במרכז העיר, בסמוך לכיכר העצמאות ובצמוד לשצ"פ איכותי".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות