fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המצוק התמוטט. טונות של כורכר וחמרה נפלו. בנס לא עבר במקום איש

חלק ממצוק החוף במרחק כמה מאות מטרים מחוף פולג התמוטט בלילה שעבר. טונות של כורכר, חול וחמרה נפלו אל החוף עד קו המים

התמוטטות המצוק  הלילה במרחק כמה מאות מטרים מחוף פולג לא הפתיעה את אנשי רשות שמורות הטבע אבל את ההולכים והרצים על החוף כן. טונות של כורכר, חול וחמרה נפלו אל החוף עד קו המים. בנס לא עבר שם איש ולא היו לכודים או נפגעים.
מדובר במצוק הנמצא מתחת למכון וינגייט בשטח הנמצא באחריות רשות הטבע והגנים.

סכנת נפשות. יכול לקרות בכל רגע

לדברי חברת מועצת העיר טלי מולנר מחזיקת תיק החופים זה לא המקרה הראשון השנה של התמוטטות המצוק: "שוחחתי עם המפקח על החופים מטעם רשות הטבע והגנים ולדבריו אין מדובר במקרה ראשון וכי הם נתקלים בהתפוררות דומה מספר פעמים בחודש. לדבריו ברצועת החוף בין וינגייט לגעש המעבר אסור להולכי רגל מהחשש להתמוטטות המצוק.
מקרה זה הסתיים בנס ללא נפגעים אולם מהווה תזכורת חשובה עבורינו לחשיבות הקמת שוברי הגלים וההגנה על המצוקים .לשמחתנו העבודות על שוברי הגלים בחופי נתניה יתחילו בקרוב.
בכל מקרה של הליכה בחופים אל תלכו צמוד למצוקים. ותודה לצוות המנקים של מנהלת החופים שעבדו גם בשעות מאוחרות בלילה בחוף וסייעו בהסעת כוחות החילוץ למצוק" .
כאן המקום להזכיר כי בחוף חבצלת השרון ארע מקרה טרגי כאשר צעיר מכפר מונאש שישן מתחת למצוק נהרג מהמפולת בעת שנלכד תחתיה .

לעיריית נתניה, שהייתה חלוצת המאבק בנושא המאבק על הגנת המצוק אושר תקציב של כ – 17.2 מיליון שקל לטובת קידום הפעימה הראשונה בהקמת ההגנות היבשתיות למצוקי החוף.

מדובר במאבק שהחל לפני למעלה מעשור והתנהל אל מול גופים ממשלתיים ומקצועיים רבים ואף לווה בהליכים בבג"צ.

הגנות אלו בליווי ההגנות הימיות  כמו שוברי הגלים אותן תקים החברה הממשלתית לחיזוק מצוקי החוף, נועדו להאט באופן משמעותי את תהליכי הבלייה של המצוק, שהינם פועל יוצא של כמה גורמים ובהם: אנרגיית הגלים, הנגר העילי, התנהגות השכבות הגיאולוגיות לאורך המצוק, הרוח המליחה מהים ועוד.

ההגנות היבשתיות אותן תבצע העירייה  יתפרשו על פני 3.5 ק"מ, מחוף סירונית עד לחוף ארגמן. זאת כאמור במקביל לשוברי הגלים שיוקמו על ידי החברה הממשלתית לחיזוק מצוקי החוף שהוקמה לצורך העניין.

נתניה הינה העיר הראשונה בארץ שנכנסה לתהליך, לאחר שקידמה במשך שנים תוכנית בניין עיר ייעודית לנושא אשר מסתמכת על תב"ע רחבה יותר המהווה שינוי לתכנית המתאר הארצית לאורך חופי נתניה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות