fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוגשה התנגדות לתכנית הבננה – המסוף הוזז

מהנדס העיר נתניה הגיש אתמול (יום שני) את ההתנגדות המשלימה לתכנית הבננה במזרח העיר ובה בקשה להזזת מסוף תחבורתי לצדה המזרחי של התכנית
מסוף תחבורה בתכנית הבננה הוזז

מהנדס העיר נתניה הגיש אתמול (יום שני) את ההתנגדות המשלימה לתכנית הבננה במזרח העיר ובה בקשה להזזת מסוף תחבורתי לצדה המזרחי של התכנית.  בהתנגדות מבקשת עיריית נתניה להעתיק את מסוף התחבורה  לצד המזרחי של התכנית ובכך להרחיקו מבתי שכונת נאות גנים.

התנגדות העירייה הוגשה לאחר ש- 55 תושבי שכון ותיקים פנו לפני חצי שנה במכתב לועדה המחוזית לתכנון ובניה בבקשה לקבל אורכה נוספת להגשת התנגדותם למתחם תחבורה המתוכנן לקום במתחם הבננה ממזרח לשכונה. לטענתם הם הוטעו בעת שיתוף ציבור שהיה על התכנית  בפברואר 2019.

גיא שחר מועד קריית השרון אומר שזו בשורה טובה:  "חשוב להמתין עכשו להצגת ההתנגדות וקבלתה על ידי הוועדה המחוזית. אם ההתנגדות לא תתקבל, בתוכנית שהעירייה עצמה יזמה וקידמה זה יהיה בכייה לדורות. אני עדין לא מצליח להבין אחרי שנים של פעילות ציבורית, מדוע ולמה מקדמים תוכניות או חלקים מתוכניות שפוגעים בציבור. טוב שתושבי שכון ותיקים התאגדו ופעלו ביחד להזיז מזרחה את מתחם התחבורה. טוב שראש העיריה, סגניה ומהנדס העיר פעלו גם הם להזזת מסוף התחבורה מזרחה".

התכנית החדשה המסוף הוזז

הבננה – שכונה חדשה במזרח העיר

תכנית הבננה היא שכונה חדשה עם 3400 יחידות דיור במזרח נתניה. השטח עליו תוקם השכונה מתפרש על פני 875 דונם שהן אדמות חקלאיות שסופחות לנתניה מהמועצה האזורית לב השרון. בשכונה יבנו דירות קטנות לזוגות צעירים ומבוגרים, בתי ספר וחטיבה עליונה גם. התכנית מקודמת ע"י רשות מנהל מקרקעי ישראל כחלק מהסכם הגג, כאשר השטח כבר הועבר לשטח שיפוט ולמרחב התכנון של נתניה.

גבולותיה של השכונה החדשה הם: כביש 57 בצפון, שכונות נאות גנים , עמליה וקריית השרון במערב, בית עלמין של נתניה בדרום והמועצה האזורית לב השרון ממזרח.

התושבים דרשו מסוף תחבורתי רחוק מבתי התושבים

בעת שיתוף ציבור בפברואר 2020 בה הציגו נציגי העירייה את עיקרי התכנית, הסדרי התנועה החדשים והחיבור את השכונות הקיימות והעתידיות הוצג כי עתיד להבנות מסוף תחבורתי "חנה וסע" בצדו המזרחי של כביש עוקף מזרח המתוכנן רחוק מבתי התושבים.

תושבי השכונה נדהמו לגלות כי התכניות שהוצגו להם בפברואר הן שונות מהמצב התכנוני הנוכחי וגם מהמצב התכנוני שהיה ידוע כחודשיים לפני המפגש: בפרוטוקול של הועדה המחוזית עוד בשנת 2018 נכתב "בתכניות המאושרות מתחם האוטובוסים הוסט לצידו המערבי של הכביש העוקף ומוקם בצמידות לבתי התושבים" כמו כן שונה גודלו של המתחם. ממקום שאמור להכיל 30 אוטובוסים לכזה שיכיל 100 אוטובוסים.

התושבים טענו לכשל תכנוני והתריעו כי השארת המצב כפי שאושר תייצר חייץ בין שכונת ותיקים לשכונות החדשות ותמנע גישה לתחבורה ציבורית בכביש עוקף מזרח.

כאמור לבקשתה של ראש העיירה הגיש השבוע מהנדס העיר את ההתנגדות לועדה המחוזית.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות