fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הדיל הנתנייתי: שני עורכי דין מנתניה בין המועמדים להתמנות לוועדות לבחירת שופטים

התפקידים נחשבים ליוקרתיים מאוד כיוון שבכוחם של החברים לבחור את השופטים בכל המדינה ובכל הערכאות.
עורכי הדין ללום ולאור

לאחר זמן רב של חוסר וודאות הודיע השבוע ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי על בחירות לנציג לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים ולנציג לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים צבאיים.

גאוות העיר נתניה

גאוות העיר נתניה היא שלשני התפקידים המכובדים מועמדים בצמרת שני עורכי-דין מנתניה: עו"ד אברהם ללום ועו"ד נועם לאור.

הבחירות יתקיימו ב-28 ביולי ועל המועמדים להשיג חתימה של שלושה חברי מועצה ארצית בלשכת עורכי הדין כתנאי סף להתמודדות. ההצבעה היא חשאית בקרב 44 חברי המועצה ולכל מועמד ניתנת אפשרות להצביע למועמד אחד. התפקידים נחשבים ליוקרתיים מאוד כיוון שבכוחם של החברים לבחור את השופטים בכל המדינה ובכל הערכאות.

יש עוד מועמדים

לוועדה לבחירת שופטים צבאיים נותרו שני מועמדים מובילים: הראשון הוא עו"ד טל אבריאל, ממחוז חיפה והמועמד השני הוא תושב נתניה חבר מועצת לשכת עורכי הדין עו"ד נועם לאור. המשרד של עו"ד לאור בת"א ועוסק במגוון רחב של תחומים ובעיקר בביטוח ובנזיקין.

הרכב הועדה לבחירת שופטים צבאיים כולל את שר הביטחון, בני גנץ, שהוא יו״ר הועדה, שר המשפטים, נשיאת בית המשפט העליון, שופט נוסף מבית המשפט העליון, הרמטכ״ל, ראש אכ״א, נשיא בית הצבאי לערעורים ונציג לשכת עורכי הדין.

עו"ד לאור: ״לשכת עורכי הדין יצאה לדרך חדשה. אני סמוך ובטוח שביחד עם חבריי נצליח להביא לבחירת המועמדים המתאימים והראויים ביותר לתפקידים הסטטוטורים של הלשכה על מנת שיפעלו במסירות ובנחישות למען כלל הציבור״.

המאבק על המקום הפנוי בוועדה לבחירת שופטים לאחר פרישתו של עו"ד אפי נווה שהתפטר מהועדה לפני כשנה וחצי, סוער הרבה יותר. ראש הלשכה עו"ד אבי חימי סירב עד היום להביע תמיכה פומבית באחד המועמדים ולאורך הדרך רבים חשבו שיזכו לתמיכתו והעלו את האפשרות להתמודד.

ככל שהזמן חלף נוצרו שני מחנות: הראשון של עו"ד מוחמד נעאמנה יו"ר ועד צפון של לשכת עורכי הדין ומולו מחנה שעל העמידה בראשו מתמודדים שניים עו"ד מאיר מזרחי ועו"ד אברהם ללום, תושב נתניה. לעו"ד ללום יתרון על שאר המועמדים בזכות קרבתו הרבה לראש הלשכה ויכולתו לאחד כוחות מגוונים בלשכה. עו"ד מוחמד נעאמנה זוכה לתמיכה של הנציגים הערבים, ושל עו"ד תמי אולמן ממחוז חיפה ועו"ד רומי קנבל יו"ר מחוז מרכז.

הרכב הוועדה לבחירת שופטים

הרכב הוועדה כולל את שר המשפטים, אבי ניסנקורן, שהוא יו"ר הועדה, נשיאת בית המשפט העליון, שר נוסף (ככל הנראה מירי רגב תמונה לתפקיד), שני שופטים של בית המשפט העליון (חנן מלצר וניר הנדל), שני חברי כנסת (אוסנת מארק וצבי האוזר) ושני נציגים של לשכת עורכי-הדין.

עו"ד אברהם ללום בתגובה:

"הכרזתי בחודש אפריל על מועמדותי מתוקף ניסיוני הרב ויכולתי לאחד את השורות ולהיות הנציג של כלל עורכי הדין בישראל ללא שום מחויבות פוליטית לצד כלשהו. אני קורא גם לשאר המתמודדים לנהוג ביושר וכולי תקווה שלבסוף יבחר המועמד הטוב ביותר. אני רואה שליחות גדולה בתפקידי כחבר מועצה וכמובן בתפקיד נציג הוועדה למינוי שופטים. עלינו עורכי הדין לפעול להגברת המגמה של שקיפות ואיזון בין הרשויות כדי שבסופו של יום ימונו השופטים הטובים ביותר למשרה הרמה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות