fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דו"ח מבקר המדינה על הבחירות המקומיות בנתניה: שתי רשימות הפתיעו

דו"ח מבקר המדינה על התנהלות הכספית של הרשימות שהתמודדו בבחירות לרשויות המקומיות. הגרעון הכי גדול חצי מליון שקלים ורשימה אחת נשארה בעודף של חמישה שקלים
פעימה חדשה עם דוח חיובי והפתעת הבחירות

דו"ח מבקר המדינה לבחירות ברשויות המקומיות. בתום כל מערכת בחירות פירסם משרד מבקר המדינה את הדו"ח שלו על התנהלות כל הרשימות שהתמודדו בבחירות לרשויות המקומיות מבחינה כספית. בדו"ח כלולים הקריטריונים של עמידה בתקרת ההוצאות, הוצאות, הכנסות, תרומות, מימון האוצר, ניהול חשבונות וחוקיות התרומות. הדו"ח לא מפרסם את התנהלות הרשימות הפוליטיות הארציות עד אשר יפורסמו הדוח"ות על מפלגות האם.

שתי רשימות בולטות בנתניה:

הפתעה לטובה בדו"ח מבקר המדינה היא רשימתה של טלי מולנר שנותרה עם עודף של 80 אלף שקלים עם מימון של 900 אלף שקלים.

הרשימה השניה שהפתיעה היא רשימתו של יוני שטבון שנותרה עם גרעון של 500 אלף שקלים שקלים כאשר מימון האוצר עמד על 1.8 מליון שקלים.

המבקר לא נתן דו"ח חיובי לרשימות הבאות:

הרשימה "אחרי בראשות של יוני שטבון" שנכנסה עם 3 מנדטים למועצת העיר נותרה על גרעון של 500 אלף שקלים אותם הבטיחה לכסות ממקורות עצמיים. המבקר השית עליה קנס של 36 אלף שקלים

הרשימה "עוצמה לנתניה בראשות הרצל קרן" שנכנסה עם מנדט 1 למועצת העיר נותרה עם גרעון של 160 אלף שקלים אותם הבטיחה לכסות ממקורות עצמיים. עליה המבקר השית קנס של 15 אלף שקלים

הרשימה "נתניה שלנו" של יוני ג'ורנו שלא זכתה במנדט נותרה עם גרעון של 11 אלף שקלים, לא נהלה חשבונות על פי הנדרש, הוצאותיה במזומן היו מעל המותר וגם בפרסומים חסרו לה אסמכתאות. עליה הושת קנס של 7000 שקלים.

הרשימה "נתניה וצעירים בראשות צביקה ליבר" שלא זכתה במנדט נותרה עם גרעון של 78 אלף שקלים, עמדה בתקרת ההוצאות וניהלה חשבונות.  היתה לה בעיה עם חוקיות התרומות.

רשימת "מקומי" לא זכתה במנדט . נשארה עם עודף של 500 שקלים, עמדה בתקרת ההוצאות אך לא ניהלה חשבונות על חוק המבקר ונקנסה בסך 9 אלפים שקלים

רשימת "החדשים" לא  זכתה במנדט ולא הגישה דו"ח כספי

דו"ח מבקר המדינה נתן ציון חיובי לרשימות:

רשימת "נתניה אחת בראשות מרים פיירברג איכר נכנסה עם 6 מנדטים עמדה בכל הקריטריונים קיבלה דו"ח חיובי ונשארה עם עודף של 1 מליון שקלים. הרשימה קיבלה 900 אלף שקלים תרומות. מימון האוצר עמד על  כמעט ארבעה מליון שקלים.

הרשימה "פעימה חדשה בראשות טלי מולנר" שנכנסה עם שני מנדטים נותרה עם עודף של 80 אלף שקלים מהם תרומות בסך 11 אלף שקלים.

רשימת "למען נתניה" בראשות עופר אורנשטיין שנכנסה עם שני מנדטים סיימה עם עודף של 3000 שקלים ותרומות חוקיות של 20 אלף שקלים.

רשימתו "כולנו עם אורגד" של אהרון אורגד זכתה למנדט אחד ולדו"ח חיובי מהמבקר עם עודף בסך חמישה שקלים ותרומות בסך 20 אלף שקלים.

הרשימה "קשת בראשות עקיבא יצחקי" נכנסה עם מנדט אחד ונותרה עם עודף של 1900 שקלים.

הרשימה "תקווה" לא נכנסה למועצה קיבלה דו"ח חיובי

הרשימה "הדרך" נותרה עם גרעון של 4,000 שקלים, לא נכנסה למועצה קיבלה דוח חיובי

טלי מולנר בתגובה: "הדוח משקף את התנהלות הסיעה מרגע הקמתה. התנהלות אחראית שקולה ואמינה שבאה לידי ביטוי גם בפן הכלכלי והתוצאה היא דוח חיובי ממבקר המדינה. מיד עם קבלת תוצאות הדוח פירסמה הסיעה את תוצאות הדוח לציבור כחלק ממדיניות שאנו דוגלים בה של שקיפות מלאה מול הציבור".

סיעת נתניה אחת בתגובה: "נתניה אחת גאה בדוח החיובי של המבקר המעיד על התנהלות מופתית. חבל לנו היה לראות כי סיעות כאלו ואחרות חרגו מגבולות הגזרה ופעלו בניגוד למותר על מנת לנסות ולנצח בבחירות. נתניה אחת והעומדת בראשה מרים פיירברג איכר ימשיכו לפעול באותה יושרה למען תושבי העיר, הצלחתה ושגשוגה".

עופר אורנשטיין בתגובה: "סיעת ״למען נתניה״ חרטה על דיגלה את השקיפות לציבור והשמירה על שלטון החוק וכספי הציבור. אני שמח שזו כבר הפעם הרביעית שאנחנו מקבלים דו"ח חיובי ממבקר המדינה בכל הפרמטרים: עמידה בתקרת ההוצאות, ההוצאות לא חרגו מהגבולות הקבועים בחוק, חוקיות התרומות וניהול חשבונות לפי הנחיות מבקר המדינה. כמו תמיד שומרים על שלטון החוק למען נתניה".

אהרון אורגד בתגובה: "הדוח החיובי שקיבלה סיעתי ממבקר המדינה מעיד על התנהלות אחראית ומאוזנת לכל אורך מערכת הבחירות. זו דרכי לפני שנכנסתי לפוליטיקה וזו דרכי גם בעולם הציבורי. אני מודה לכל האנשים הטובים שהלכו איתי באמונה ואני בטוח שהם שואבים נחת מדו״ח המבקר״.

הרצל קרן בתגובה: "דוח הביקורת בעניין סיעתי, מקומם ובעיקר לא חכם שכן הוא יעודד בעתיד את הסיעות המתמודדות להעדיף קבלת תרומות על פני לקיחת הלוואות לצורך מימון מערכת הבחירות והרי כולם יודעים שאחת הבעיות הגדולות של הפוליטיקה היא התרומות שמקבלים הפוליטיקאים למימון מערכות הבחירות שלהם, וכולם יודעים שאין מתנות חינם ואין תרומות חינם". סיעתי "עוצמה לנתניה" שהתמודדה בבחירות האחרונות למועצת העיר בחרה להעמיד תקציב של כמנדט וחצי לצורך מימון מערכת הבחירות באמונה שנזכה לפחות בשני מנדטים. כל מי שעוסק בתחום יודע שמדובר בתקציב מנימליסטי וצנוע. לצערי חסרו לנו  420 קולות למנדט השני ולכן נכנסו לגרעון אותו נאלצו המתמודדים מקרב חברי הסיעה לספוג מכיסם הפרטי. אני סבור שהדרך לממן מערכת בחירות היא באמצעות לקיחת הלוואות לא באמצעות תרומות לכן טעה המבקר כאשר בחר לקנוס אותנו, שכן בהחלטתו הוא כאמור מעודד סיעות לקבל תרומות על כל המשתמע מכך".

יוני ג'ורנו בתגובה: "אני נפעם מההישג הפנומינאלי של הסיעה בראשותי. הקמתי סיעה בתקציב זעום והגעתי למנדט (כספי). כשאני מסתכל על סיעת הליכוד שרצה עם תקציבים ותמיכה של מפלגת שלטון, הביאה רק מנדט אחד בודד, ההישג שלי מדהים שבעתיים. על כך אני גאה ומודה לתושבים שהצביעו לסיעת נתניה שלנו בראשותי.

למערכת הבחירות הגעתי חסר ניסיון ניהולי, לראיה – בניגוד לכל הסיעות! רק על פתקי ההצבעה שלנו, לא היה רשום השם! מה שבוודאות גרם לאובדן של מאות קולות! או למשל, כשערכתי את כנס ההשקה בבית הורי, לא ידעתי ששנה לאחר מכן ידרשו ממני את הקבלות של האביטיחים או הכלים חד פעמיים שרכשתי מהקופה הקטנה.. כנס השקה בעלות של 3,500 ש"ח אליו נהרו מעל 700 איש! לא שיערתי ששנה אחרי ירשם בדוח המבקר שלא שמרתי קבלות של אבטיחים. אם אלו 'המחדלים' שמצאו בדוח לסיעתי, אני רגוע. היום אני מבין יותר את הדרישות בניהול מערכת בחירות ואין לי ספק שבכל פלטפורמה שאתמודד בעתיד, אדע להתנהל נכון יותר. אדגיש שוב, אני גאה בהישג של סיעתי, התמודדנו מול סיעות בתקציב של מיליונים, ההישג שלנו היה חסר תקדים לסיעה שהתמודדה לראשונה בלי קמפיינרים, בלי תקציבי ענק, ללא 'כוכבים' ובלי יועצים אסטרטגיים. רק עם אהבת התושבים".

צבי ליבר סרב להגיב והסביר שדוח המבקר קיבל ציון לא חיובי מאחר וחסר לו מספר תעודת זהות של תורם.

חבר המועצה יוני שטבון סרב להגיב

חבר מועצת העיר, עו"ד אדיר בנימיני: "חוקי מימון המפלגות נועדו לשמור על שוויוניות והגינות בין הרשימות המשתתפות. ברגע שאחת הרשימות חורגת מהכללים, הדבר פוגע בטוהר הבחירות ומעניק יתרון בלתי הוגן לאותה רשימה על פני האחרות. מי שמטיף כל העת למנהל תקין, ראוי שיכיל על עצמו את אותם הכללים קודם כל על עצמו לפני שהוא בא בטענות לאחרים"

 

***     הסכומים הנקובים בכתבה מעוגלים

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות