fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם למרכז העיר יהיה מתנ"ס כמו לכל שכונה אחרת בעיר. מתנ"ס אופק-מתחילים

יש צורך עצום במרכז קהילתי במרכז נתניה. לא הכל מתרכז באודיטוריום. יש צורך בחדרים לפעילות של חוגים לגילאים השונים, אולמות ספורט, בלט, זומבה, מקום לשבת בצוותא ליצירת מעגלים חברתיים.
מתנס אופק - הדמיה יואב מסר אדריכלים

מתנ"ס אופק כבר כאן. בשורה משמחת לתושבי מרכז העיר. לאחר שנים רבות של דיונים, פגישות, פוסטים וכתבות מבשר השבוע ועד מרכז העיר על התחלת הבניה של מרכז התרבות – המתנ"ס של מרכז העיר מרכז אופק ברחוב יאיר.

200 מ"ר למופעים, התכנסויות, הרצאות ועוד, כאשר בקומה הראשונה – חדרי חוגים ומשרדים.

במשך הרבה שנים טענו בעיריה שבמרכז העיר יש היכל תרבות ואין צורך  למרכז קהילתי או מרכז תרבות. הלחץ הבלתי פוסק שהפעילו התושבים ובעיקר ועד מרכז העיר והפעילים החברתיים כמו עירית גולני חברת מועצת העיר ציפי קפל, רונית שפיגל ועוד:

"כולנו תקווה וציפיה, שהעבודות יימשכו ולא ייעצרו או כל הפתעה נוספת וזה המקום להודות לראש העיריה גברת מרים פיירברג איכר, על פועלה למען הקמת מתנ"ס במרכז העיר והשגת כספים רבים למען המטרה החשובה" אומרת ציפי קבל מחזקת תיק מרכז העיר שיכולה להיות גאה שהיא מעורבת בפרויקט מהמאבק והלחצים להקמתו, היוזמה ועכשו כחברת מועצה רואה במימושו.

יוזמה של ועד מרכז העיר

ציפי קפל: "את מי לא ערבנו בדרישה להקמת מתנ"ס אופק, את מי לא הבאנו שיראה במו עיניו. הרצל קרן, עופר אורנשטיין, אלי דלל שבאמת הניע לשיפור אולם הספורט/ זומבה. דאגנו לפינת ישיבה להורים, לסבים ולסבתות, לתושבים הממתינים, שלא יסבלו המקור ומהגשם. הערצנו את המנהלת המדהימה יוכי חסון , שמינפה כל השנים את מרכז אופק היקר שלנו כהוכחה עד כמה זקוק מרכז העיר למתנ"ס הזה, ממנו תצמח קהילה. תודה ענקית למדריכים המצוינים של מרכז אופק, שבזכותם הגיעו אליו עוד ועוד ילדים.

תודה ענקית להורים המסורים שהבינו שהמקום ערכי, גם אם קטן וצר. והתודות גם למר אלי דלל סגן ומ"מ ראש העיר, שבמהלך השנים הגיע לשטח ביחד עם חברי הוועד וקיים איתן ועם גורמי מקצוע ישיבות אין ספור,  וסייע רבות לקידום הפרויקט, לעלוית פרוינד ראש מנהלת מרכז העיר נתניה על פועלה מול כל הגורמים בעירייה לקידום המתנ"ס, יוכי חסון מנהלת מרכז אופק על הפעילות הענפה למען ובשביל המתנ"ס והקהילה והנעת התהליך, רונית שפיגל נציגת הורי ילדי המתנ"ס ופעילה חברתית ידועה, עירית גולני, מייסדת ועד מרכז העיר והפורום תושבים מטפחים סביבה, שעקבה במשך השנים על התפתחות המתנ"ס, ציפי קפל, מראשוני ועד מרכז העיר והיום חברת מועצה הממונה על מרכז העיר, שכבר פירסמה את התכנית האדריכלית לפניי כמה חודשים ואודה שגם אני, כפעיל חברתי וחבר ועד מרכז העיר, הקדשתי רבות למען התהליך מרגע כניסתי לוועד מרכז העיר ולימים ליו"ר הוועד וכמובן לחבריי לוועד.

מתנס אופק – הדמיה יואב מסר אדריכלים

עירית גולני: "יש צורך עצום במרכז קהילתי במרכז נתניה. לא הכל מתרכז באודיטוריום. יש צורך בחדרים לפעילות של חוגים לגילאים השונים, אולמות ספורט, בלט, זומבה, מקום לשבת בצוותא ליצירת מעגלים חברתיים. המרכז יכול להיות פונקציונאלי ולא מבוזבז כפי שנבנו שני המתנסים בעיר ימים ובקריית השרון".

מענה הוגן ואסטתי לתושבי וילדי המרכז

רונית שפיגל פעילה חברתית ומי שהיתה בין המניעים את מתנ"ס אופק: "בזמנו הבת שלי היתה בחוגים של מרכז אופק, דיברתי עם יוכי חסון מנהלת המרכז לגבי התנאים/לא תנאים לנרשמי החוגים. (החוגים מפוצלים בכיתות בית ספר /אולם ספורט, הורים שצריכים להמתין בחוץ כי אין חדר המתנה ,חורף קיץ, הורים שצריכים לטפס עד קומה שלישית וכו',) ביחד עם עירית גולני וציפי קפל שהחלו את התהליך,החלטתי לפעול גם כתושבת המקום וכאמא פעילה במרכז אופק הוצאתי תגובה על המצב במדיה,ומשם התחלנו בפגישות עם אלי דלל,פול ויטל, להגות חלום למרכז אופק עצמאי שאינו משולב עם כיתות בית ספר  ומענה הוגן ואסטטי לתושבי וילדי המרכז . מרכז גדול ומרשים של 600 הורים וילדים שנרשמים מידי שנה . אין ספק שאלי דלל נכח בכל הפגישות וליווה אותנו עד היום . ושמחה לראות שסוף סוף אחרי חמש שנים ,העבודות מתחילות , ויבנה מתנס מרשים לטובת הציבור"

תקופה זו המחישה לנו חשיבות מרכז קהילתי מהי הן לילדים, נוער ואנשי הקהילה.

רז משולם, יו"ר ועד מרכז העיר הנוכחי: "חבריי ועד מרכז העיר יחד עם הפעילים החברתיים הנוספים שתרמו רבות בשנים האחרונות למען הקמת המתנ"ס יחד עם עיריית נתניה, שמחים מאוד על התחלת הבנייה, לאחר שנים רבות מאתגרות של ציפייה והמתנה וכולנו תקווה, לראות את המתנ"ס במלוא הדרו, משמש כבית לאנשי העיר ולמרכז העיר בפרט. תקופה זו המחישה לנו חשיבות מרכז קהילתי מהי הן לילדים, נוער ואנשי הקהילה. חשוב לנו מאוד לציין במסע הזה את: ראש העיר על קידום מתנ"ס במרכז העיר וגיוס הכספים הרבים לנושא, מר אלי דלל סגן ומ"מ ראש העיר על פועלו הרב בנושא הן בשטח והן בקידום המתנ"ס, עלוית פרוינד על כך שלא הרפתה ודחפה את הנושא מול העירייה, עירית גולני שהחלה יחד עם רונית שפיגל וציפי קפל להיפגש בשטח ובפגישות רבות יחד עם יוכי חסון מנהלת מרכז קהילתי אופק ואנשי העירייה לשם קידום המתנ"ס. בשנים האחרונות מאז כניסתי לועד מרכז העיר וקבלת שרביט יו"ר הוועד יחד עם חבריי לוועד, אנו מאוד נרגשים ומלאיי ציפיה".

מעירית נתניה נמסר:

"מבנה המתנ"ס החדש ברחוב יאיר נעשה בתכנונם של יואב מסר אדריכלים – כחלק מקמפוס מבני חינוך וציבור של מרכז העיר, כאשר התכנון הייחודי של המתנ"ס יוצר שער למערך המבנים הקיים. על פי התכנון – במרכזה של קובייה גיאומטרית לבנה נפתח מעבר רחב, רחוב פנימי, המזמין את התושבים לעבור דרכו ולחוות את הפעילות הקהילתית. המתנ"ס מחובר לרחוב הראשי ברחבה פתוחה ללא גדרות ויוצר לדברי האדריכל חוויה חדשה ומזמינה לבאים.

המבנה מתוכנן במטרה לאפשר שימוש רב תכליתי לפעילות מגוונת לאורך שעות היום. מכאן ימוקם בקומת הקרקע אולם רב תכליתי  בשטח של כ – 200 מ"ר למופעים, התכנסויות, הרצאות ועוד, כאשר בקומה הראשונה – חדרי חוגים ומשרדים המקושרים במערכת גשרים עליונה ופתוחה היוצרת רחוב עילי ועמדות תצפית על המעבר הציבורי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות