fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם ילדים סורגים ולא רק בימי קורונה. תכינו את המסרגות

בחוף פולג מכירים אותה כגולשת סאפ מושבעת אחת מקהילת בנות שמגיעה באופן קבוע לחוף הזה. בספורטק היא מחליקה על רולרבלדס עם חברים וביום יום קטיה אשכנזי מלמדת סריגה לילדים ולנשים.
קטיה אשכנזי. ילדים סורגים

בחוף פולג מכירים את קטיה אשכנזי כגולשת סאפ מושבעת אחת מקהילת בנות שמגיעה באופן קבוע לחוף הזה. בספורטק היא מחליקה על רולרבלדס עם חברים וביום יום היא מלמדת סריגה לילדים ולנשים, מלמדת ריקוד ותנועה ומלווה התפתחותית. התחביב הגדול שלה סריגה הפך למקצוע ופרנסה.

תכירו את קטיה אשכנזי אמא לירדן ומעיין ואלמנתו של הצייר אומן גידי אשכנזי שנפטר לפני תשע שנים מסרטן.

כמי שחיה את הים ואוהבת לגלוש קטיה אשכנזי  יוצאת פעם בשנה לשבוע להפלגה על יאכטה באיי יוון. בימים אלה קטיה מסתפקת ביום בשבוע הפלגה לאורך חופי הארץ: "הפלגה על יאכטה עם חברים טובים עושה את היום הזה לנפלא".

קטיה חותרת בסאפ. אהבה לים

ימי הקורונה והישיבה בבתים גרמו לאנשים לחפש עיסוקים כאלה שיוכלו לעשות אותם בביתם: "ילדים ומבוגרים מבקשים להשתחרר ולהנות בשלווה ממלאכת היצירה. זה משהו שפועל על האדם כמו מדיטציה. את מרותקת בעשיה ולא שקועה במחשבות. את סופרת שורות, סופרת עיניים. היצירה הזאת מסיחה את הדעת מדאגות ולחצים של חיי היומיום. יש תמורה לעבודה בדמות יצירה של פריט ממשי ושימושי אם זה שטיח או סלסלה או בובה לילדה ולנכדה".

מגיעים אליה ילדים מכתה ד' ואילך גם ילדה עם רצון כביר בכיתה ג' היא קבלה. היא פשוט לא אוהבת לאכזב ילדים ולכן נותנת הזדמנות לכל אחד שרוצה לא משנה הגיל. גם בנים מוזמנים.

קטיה אשכנזי מלמדת אותם לסרוג גם מסכות פנים

"אני מלמדת איך להחזיק מסרגה, איך לתפוס את החוט ומסבירה להם את הטכניקה ולא רק לקרוא תרשימים או הוראות כתובות. אני מלמדת מהבסיס, מסבירה כדי שידעו מה שהם עושים, שיבינו למשל למה צריך להרחיב ולהוסיף עיניים כשסורגים שטיח עגול. למה חשוב המתח בסריגה. הם לומדים הבנה של המרחב ולא רק עבודה טכנית של רובוט. שידעו להשתמש בידע שנרכש ליצור בעתיד מה שהם רוצים".

הם לומדים לסרוג בכל מיני חוטים אבל החומר העיקר בו משתמשים הוא חוט טריקו ממנו אפשר ליצור הרבה מאד פריטים ומתנות לבני המשפחה. סבתות אוהבות לסרוג מתנות לנכדים וזה יכול להיות בובה סרוגה או חיה סרוגה. ובימים אלה כולם ביקשו לסרוג מסכות פנים.

 

תואם ימי קורונה. מסכות פנים במסרגה אחת

 

"נכון לימדתי את כולם לסרוג מסכות פנים מחוט כותנה שיהיה להם נעים על הפנים עם כל ההגנה שצריך. כאשר סבתא נותנת לילד מתנה ממעשה ידיה זה נפלא וזה בעל ערך סנטימנטלי. מה גם שהסבתות לפעמים שואלות את הנכדים איזה צבעים הם מעדיפים, איזו צורה לשטיח אם הוא עגול או מלבן ופוף לחדר יכול להיות סט יפה מאד לנכדה מתבגרת. יש כאן הזדמנות ליצירת קשר טוב בין הסבתא לנכד ולהיפך. כי גם נכדות מכינות מתנות לסבא ולסבתא.

אבל סריגה זה לא רק לסבתות. הילדות מאד נהנות ואני מצרה על כך שלא מגיעים לכאן בנים. יש עדיין סטיגמה שבנים לא תופרים ולא סורגים וזו טעות גדולה. זה תורם לקשר וריכוז, מרגיע, מפחית לחצים, קאורדינציה פתוח יצירה ועוד".

קטיה עוסקת גם בליווי התפתחותי של תינוקות ויוצרת לעצמה את כל האביזרים הנדרשים לטיפול.

הסריגה הפכה להיות אמנות שימושית. בחברות מתפתחות מתפרנסים מזה, כאן אנחנו נהנים מזה ואם אפשר להתפרנס מהיצירה הזאת בימים קשים אלה זה נפלא. ואם מדברים על עבודת יד אז הסריגה היא עבודת ידיים אמיתית.

גידי אשכנזי
גידי אשכנזי ז"ל

הגרפיקאי של נתניה – ציורים שלו עדיין מקשטים את העיר

גידי אשכנזי, נפטר בגיל 51 לאחר שהתמודד עם מחלת הסרטן שתקפה אותו לראשונה לפני יותר מ- 20 שנה. במהלך השנים הוא התגבר על המחלה, חי חיים מלאים, ילד שני ילדים מעיין וירדן, בנה לעצמו עסק עצמאי, חי חיי משפחה יפים עם קטיה רעייתו ושני ילדיו, צייר ויצר ואסף מכוניות וכל הזמן חשש שהמחלה תפרוץ מתי שהוא. הוא היה אומן, צייר ואספן מכוניות. ציורי הקיר שלו מתנוססים על קירות גדולים ברחוב הרצל בנתניה ובכניסות של בנייני מגורים מפוארים במתחם הכוכב בשדרות בנימין. גידי נחשב לגרפיקאי המקצועי ביותר בנתניה במשך מעל עשרים שנה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות