fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך לחבר נשים אל הלב שלהן? תשאלו את אירית שקד

איטליה שלה. אירית שקד

בשבוע שעבר יצאה אירית שקד עם קבוצת נשים למסע נשי לפסטיבל המסכות בונציה. נשים מכל הארץ שאינן מכירות אחת את השניה, חלקן עוסקות באומנות כתחביב אך רובן לא. "יש משהו עוצמתי במסעות נשים. לנשים כקבוצה יש חיבור מיוחד שנותן כח, שחרור ואושר" היא אומרת.

אירית שבאה מתחום האומנות והטיפול משלבת בסיורי הנשים את שני התחומים. מסע נשי הוא אחד הערוצים להתחבר לדברים שעושים לנו טוב, דרך ערוצים של אומנות, ריקוד, מוסיקה וטיול יחד עם ערוצים של יצירה שבאה מהלב של כל אחת: "לא צריך כישורים מוקדמים אלא רק לשחרר ולהיות. נשים מגלות עולם חדש, עולם הפותח ערוצים של אושר".

אירית שקד. נוף לציור באיטליה

אירית, 57, נשואה, אם לארבעה וסבתא לשלושה עברה לאחרונה ממושב אביחיל לבית הלוי, היא אומנית בציור על פורצלן, מדריכה ומלווה הורים אחרי לידה ונשים בתחנות שונות של החיים. היא לוקחת את הנשים למסעות ברחבי איטליה -בטוסקנה, פירנצה, ונציה דמנהור ועוד.

שמו של מסע שלה הוא: follow your heart   כאשר כל אחד רואה שהמילה HEART  מכילה את המילה ART.

"המסעות והעבודה שאני עושה עם נשים נועדו לחבר את הנשים אל הלב שלהן, לדברים שעושים להן טוב, למתנה האישית שאיתה באו לעולם.

קצב החיים המודרני מאוד תובעני, נשים חיות בעולם גברי שמכתיב השגיות, כבוד, כסף ומעמד ואיתם הצורך להתפרנס, לטפל בילדים, לבנות קרירה. עד גיל 50 האישה עסוקה בהרבה מאד תפקידים ומעט מאד מעניקה לעצמה. אחד מהערוצים שמחברים לאושר ועושים טוב הם אומנות ויצירה שבאה מהלב. לא צריך כישורים, צריך לשחרר את הפחד, סקרנות לנסות, להיות, ולחוות. נשים מגלות עולם חדש שבא מהרגש, עולם פנימי לא בקורתי ולא שיפוטי, הן נזכרות בתקופת הילדות כשלא היו כבולות לסטיגמות ובקורת. נזכרות בדברים שאבדו לנו בדרך כמו אנרגיה נשית אינטואיטיבית ורגישה. כיום, בגלל שהקשר בין הגוף לנפש השתבש, נשים רבות סובלות ממחלות שונות ביניהן אוטואימוניות כשהגוף לוחם נגד עצמו, דבר הקורא לנו להתבונן בעצמנו".

והפעם פסטיבל המסכות. אירית שקד

הדעה הרווחת היא שכולם יכולים להגדיל את האושר רק צריך לדעת על מה להסתכל:

"אם נבדוק בכל יום את הדברים נפלאים והטובים שיש לנו נוכל למצוא כל כך הרבה דברים נפלאים שבדרך כלל לא מייחסים להם חשיבות. כמו למשל גופנו, בריאותנו, שיש לך אוכל, קורת גג – אלה דברים שנחשבים כמובן מאליו אבל זה לא מובן מאליו". הוכרת תודה ממגנטת שפע, ואושר לחיים כי לאן שהפוקוס שלנו הולך לשם האנרגיה זורמת.

מה את עושה בפרקטיקה עם הנשים במסעות באיטליה?

"אני נותנת להן להרגיש את המשמעות של שחרור. הן לא צריכות לדאוג במשך השבוע הזה לכלום רק לחשוב רק על עצמן ולעשות מה שהן אוהבות. הן מבינות שלא צריך לעשות מהפכות כדי למצוא את האושר, כי גם הפסקת קפה לעצמי באמצע היום זוהי נתינה שעושה לי טוב. לפעמים שינוי בנקודת המבט מאדיר את האושר. אנחנו עושות כל מה שנשים אוהבות- שיחות נשים, צוחקות ונהנות, מטיילות, מתענגות מיין ומאוכל נפלא,  וגם חוגגות בקניות. אנחנו בעיקר צורבות את ההנאה ברגש. במהלך הטיול נערכות סדנאות יצירה, סדנת מודעות וכל זה במעגלי נשים. כל המסכות מתקלפות, הן מספרות ומשתפות סיפורים מהבית, מתחברות לחברות חדשות, מפרגנות בלי בקורת ומקבלות תמיכה אחת מהשניה, תמיכה קבוצתית זה כח. בסוף הטיול תמיד מדגישות את כמות האהבה שקיבלו בקבוצה".

אירית שקד. כל אחת יכולה לצייר באיטליה

אחרי שבוע של מודעות ופרגון ואהבה מה הן לוקחות הביתה?

"בעיקר את ההבנה שהן צריכות להמשיך לעשות דברים למען עצמן, שהמפתח לאושר נמצא בידיהן ולא אצל אף אחד אחר וגם לא בכסף. למצוא חיבור לאומנות או משהו אחר שממלא סיפוק ונותן משמעות. (אישה אחת) אחת המשתתפות שגילתה למשל את המכחול לראשונה בטיול הנשים המשיכה בזה ואף הציגה בתערוכות, וזה היופי, כשזה פורץ מתוכך. כמות האושר עולה כשיש משהו לצפות לו, זה יכול להיות טיול, זה יכול להיות חוג וגם שיחת נשים למשל זה דיבור של רגש והיא יעילה יותר".

כשאת מוציאה קבוצות האם את מתרגשת בכל פעם מחדש?

"כן, בכל פעם אני מחדשת במשהו, אני נותנת דוגמה אישית של ללכת אחרי הלב, בכך שאני עושה טוב לנשים, פותחת להן ערוץ חדש בדרך אל האושר זוהי נתינה שמרגשת בכל פעם מחדש".

זה לא רק טיולי נשים לקרנבל מסיכות ולא רק לציור. במרץ אירית מוציאה טיול לטוסקנה שבתכנית שלו יהיו: סדנת בישול, סיור אומנות בפירנצה, סדנת אומנות האושר ובכלל לטייל ולקבל השראה דבר שיש לו ערך מוסף לגוף לנפש ולנשמה".

במאי את אמורה לצאת לדמנהור בצפון איטליה. מה המיוחד בקהילה הזאת ואיך זה מתקשר לאומנות האושר?

"זו קהילה אקולוגית של אנשים שחלמו והגשימו. הם משלבים בפילוסופית החיים שלהם בין הרוח והחומר.  בשנת 1980, הם הקימו מקום קסום בו הם חיים בקומונות קטנות ושיתופיות ונהנים מחיי קהילה עשירים.

כדרך להשפיע ולהביא טוב לעולם הם מאמנים ועוסקים באומנות, בחיבור עצמי ובמתן ביטוי עצמי. הם מחוברים לפילוסופיה העתיקה של דמנהור במצרים לכוחות הטבע.

ההסתכלות שלהם על העולם מעבירה את המסר שיש לקחת את החיים בחיוך, הבתים שלהם מצוירים בציורי קיר גדולים מעולם החי והצומח. הם חפרו מתחת להרים את מקדש האדם על שטח של 7000 מ"ר, יש בו שבעה אולמות ענקיים בנושאים שונים בהם נערכות סדנאות רוחניות ומדיטציה. אחת המדריכות שלהן אמורה להגיע לארץ בפברואר ולערך מספר סדנאות. המקדש נחשב היום כאחד משמונה פלאי עולם והוא בעצמו יצירת אומנות עוצרת נשימה. צריך לראות את זה כדי להבין".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות