fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אהרון אורגד: "מדובר בנושא דרמטי לחיי התושבים הוותיקים"

אורגד: בענייני התחדשות עירונית אני מתכוון לפקוח שבע עיניים
אהרון אורגד צילום בני טפירו

 

לנוכח דרישת תושבים, יזמים ואדריכלים ללמוד לעומק את פרטי המדיניות החדשה לבנושא התחדשות עירונית החליטה הועדה המקומית לתכנון ובניה לקבל את הצעת ראש העיריה ולדחות לחודשיים את הדיון על התחדשות עירונית

״ההחלטה שקיבלה הועדה המקומית לדחות את ההצבעה על מסמך המדיניות בחודשיים היתה הדבר הנכון לעשות, ומה שדרשתי כבר כמה שבועות לפני כינוס הועדה, משהבנתי שהאווירה בעיר הופכת להיות יותר ויותר מתוחה כי באמת. מדובר בנושא דרמטי לחיי התושבים הותיקים״, אמר המשנה לראש העיר וחבר הועדה  המקומית לתכנון ובניה אהרון אורגד.

לדבריו זו היתה גם עמדת הרשות הלאומית להתחדשות עירונית בראשות חיים אביטן, שנציגו השתתף אף הוא בישיבה .

אורגד: בענייני התחדשות עירונית אני מתכוון לפקוח שבע עיניים

״אני מעריך את מהנדס העיר ארז טל, את מקצועיותו ואת יושרתו ולאורך כל השנה האחרונה בבדרך כלל תמכתי בהמלצותיו. יחד עם זאת הבהרתי שאלפי תושבים בנתניה שבחרו אותי אישית למועצת העיר מכירים אותי היטב ומצפים שלא אהיה חותמת גומי, ואבדוק כל נושא לגופו, בפרט שמדובר בנושא כה חשוב  שהוא אחת הסיבות לכך שבכלל נכנסתי לחיים הציבוריים. בענייני התחדשות עירונית אני מתכוון לפקוח שבע עיניים על כל מהלך מתוך מחוייבות לתושבינו הותיקים שמחכים כבר שנים להתפתחות כלשהי שתשפר את איכות חייהם. הבהרתי שלא אתמוך במסמך המדיניות  כל עוד הועדה לא תשמע ממקור ראשון את התושבים, היזמים, האדריכלים והמשפטנים. ואכן לבסוף נציגיהם הוזמנו על ידי ראש העיר ואלה ביקשו זמן להעיר הערות מקצועיות למסמך שהוא סוג של תכנית מיתאר ממש".

מחלוקת בשמאות, בתכניות תמ"א 38 ועל המכפיל

לדברי אורגד קיימת מחלוקת מהותית בין שמאי מטעם העיריה שעל הערכותיו מתבססות הכרטיסיות ובהן המידע המפורט באשר למתחמים השונים, לבין השמאי מטעם היזמים,  באשר למכפיל הראוי של יחידות דיור, ולגבי תקן הריווחיות  הרלוונטי גם למימון בנקאי של תכניות הבניה. "ישנן גם מחלוקות עמוקות לגבי תכניות תמ״א 38 שהוקפאו למעשה ״ומעל הכל אני וחברים נוספים  מוצפים בפניות תושבים המחזיקים בידיהם הבטחות והסכמים כתובים לתוספת נדיבה להגדלת דירותיהם הקטנות וכעת נדרשים להתייצב על תוספת אחידה של 12 מ״ר לדירה, ויש עוד סוגיות רבות ומורכבות. עקרונית אני סבור שמדיניות אחידה היא דבר מבורך ונכון אבל יש לתת את הדעת גם על מה שהיה בעבר. לאם לא תהיה גמישות, המדיניות של התחדשות עירונית תישאר מתה. תכניות ייתקעו בבתי משפט ובניה בשטח לא תתקדם, והרי לשם מה התכנסנו? אני רוצה לראות פרוייקטים של פינוי בינוי מעיפים את נתניה הותיקה למעלה, כולל פתרון לתשתיות. בינתיים אני לא רואה את זה ובכל העיר יש אחרי 20 שנה  אולי פרוייקט או שניים של פינוי בינויי. העיר נתניה התקדמה יפה בלא מעט תחומים. פינוי בינוי הוא לא אחד מהם״.

השבוע התכנסו תושבים ברמת הרצל בצפון נתניה למחאה נגד המדיניות החדשה. לדבריהם יש בידיהם הבטחות להגדלת דירותיהם הקטנות באופן משמעותי במסגרת פינוי בינוי ואילו המדיניות  החדשה תשאיר אותם מאחור.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות