fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אהרון אורגד: "אינטרסים לא מעניינים אותי, אני מחויב רק לתושבים"

אהרון אורגד חבר מועצת העיר והמשנה לראש העיר, נבחר למועצה לפני פחות משנתיים, מפגין מנהיגות ויודע לעמוד על עקרונותיו. הגיע למועצת העיר אחרי קריירה ארוכה ומרשימה בתקשורת הארצית והמקומית והוא בקיא בשלל הנושאים המוניציפליים

אהרון אורגד חבר מועצת העיר והמשנה לראש העיר, נבחר למועצה לפני פחות משנתיים, אך מכריו וחברי ועדי שכונות איתם הוא בקשר שוטף אומרים שהוא שוחה בחומר כמו דג במים, מפגין מנהיגות ויודע לעמוד על עקרונותיו. אורגד הגיע למועצת העיר אחרי קריירה ארוכה ומרשימה בתקשורת הארצית והמקומית והוא בקיא בשלל הנושאים המוניציפליים שבעבר סיקר וכיום מצביע ומחליט לגביהם

 

שני כלי התקשורת המרכזיים שבהם עבד אהרון אורגד בעבר היו גלי צה"ל ועיתון "חדשות" שם עסק בין היתר בתחקירים שעוררו הד רב. בשני העשורים האחרונים שימש כמנכ"ל ועורך ראשי של הרדיו האזורי והביא אותו להישגים רבים וזכיות בפרסים שהיוקרתי שבהם היה קבלת "אות יקיר אקי"ם ישראל" מידי נשיא המדינה. הפרס ניתן על אימוץ ילדים בעלי צרכים מיוחדים, נושא שקרוב לליבו של אורגד. יחד עם אחיו העיתונאי בעז אורגד, כיום עורך במערכת "ידיעות אחרונות", הביא למהפכה של ממש בחינוך בנתניה, כאשר מאבק בן כמה שנים שניהלו השניים הביא לסגירתם של ארבעה בתי ספר בעיר, בהם למדו תלמידים ממוצא אתיופי בלבד. על פעולה זו זכו במקום הראשון בתחום התחקירים החברתיים של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

"הפרסים שקיבלנו בהרבה תחומים הם נחמדים ומשמחים אבל זה לא מה שחשוב", אומר אורגד. "מה שחשוב הוא שעזרנו לאנשים ומקסמנו את המעורבות והאחריות החברתית שלנו. מה שחשוב הוא שנסגרו בתי ספר לא יעילים ובמקומם נפתחו חדשים לתפארת, כגון קמפוס אומנויות בשכונת דורה במקום "מסילות", ואורות רש"י הדתי בקרית נורדאו, שעושה עבודה מצויינת".

שימור מורשת קהילה יוצאי לוב

לאחר הבחירות ובתום משא ומתן קואליציוני עם ראש העיר מרים פיירברג-איכר, הצטרף אריה אורגד לקואליציה העירונית וקיבל את תיק התרבות והאירועים, קשרי ממשל, יו"ר ועדת החינוך העירונית, חברות בוועדות הכספים והתכנון והבניה, וועדות נוספות. הוא מכהן בין היתר גם כממלא מקום יו"ר ההנהלה הציבורית של רשת המתנ"סים פנאי וקהילה.

אהרון אורגד ותום כהן צילום רן אליהו

בשבוע שעבר נבחר אהרון אורגד לממלא מקום יו״ר מועצת הארגון העולמי של יהודי יוצאי לוב. בכך קיים את צוואתו של אביו ז"ל שביקש ממנו לעשות כל שביכולתו לשמר את מורשת הקהילה.  "אבי, רבי שלמה מכלוף אורגד זצ"ל, הוא ההשראה שלי בעשייה הציבורית. לא היה ולא יהיה שני לו במסירות הנפש שהעניק לכל אדם, בדגש על החלשים, וביושרה המוחלטת שהקרין בכל מעשיו. אבא היה פעיל עליה בשנות הקמת המדינה, הקים בתי ספר ובתי כנסת ברחבי הארץ. בין היתר היה ממייסדי ישיבת בני עקיבא נתניה. היה מראשי תנועת הפועל המזרחי ומטעמה היה ממייסדי הישוב עזתה בדרום, שהיום נקרא נתיבות. במישור המקומי היה במשך שנים רבות ראש סניף המפד"ל בנתניה וחבר ועדת החינוך העירונית, אותה ועדה שאני עומד בראשה היום. כילד אני זוכר איך התכונן ברצינות לכל סוגיה ציבורית. אני מקווה שבפעילותי נגרמת לאבי ולאימי ז״ל נחת בשמיים".

עוד בטרם נבחר אורגד למועצה הנציחה העירייה את אביו בקריאת בית הספר היסודי "אמי"ת אורגד" בצפון העיר.

את המנגינה של נתניה אי אפשר להפסיק

משבר הקורונה תפס את תחום התרבות והאירועים עליו ממונה אורגד בעיצומן של תוכניות רבות. "בחודש ינואר 2019 נכנסתי לתפקיד וקידמתי מדיניות של שימוש יעיל במשאבים וקידום אמנים מקומיים. חגיגות יום העצמאות בשנה שעברה התאפיינו בחיסכון ניכר בעלויות האומנים. הבהרתי מהרגע הראשון שסכומים דמיוניים להופעה של פחות משעה לא יהיו במשמרת שלי. הבאנו את מיטב האומנים, כולל נתנייתים, במחירים שפויים. סיימנו את שנת 2019 באיזון תקציבי הודות לעבודה טובה ויעילה של כל צוות היכל התרבות נתניה. מאז חודש מרץ אנחנו במלחמה על התרבות, בחזית התוכן וגם במישור הכלכלי. בהיכל התרבות נתניה יש צוות מחויב ומסור והוא היה הראשון בארץ שאירגן מופעי זמר ללא קהל, דרך הרשת החברתית של העירייה. ההצלחה היתה מרשימה ובסגר של מרץ-אפריל נהנו התושבים מתוכן מקומי איכותי. הלימודים בקונסרבטוריון שלנו המשיכו ללא הפסקה באמצעים מקוונים. כיום כל אגפי העמותה פועלים תחת הנחיות התו הסגול ובחופשת הקיץ הפלנתניה והמוזיאון וכן מרכז כלי הקשה טרמולו קיימו אירועים רבים להורים וילדים, למרות כל המגבלות. כמו כן יזמנו את המופעים והסרטים בדרייב אין באזור התעשייה פולג. את המנגינה של נתניה אי אפשר להפסיק וזה היה הרבה יותר מסיסמא".

 

אורגד מכהן כיו"ר ועדת החינוך העירונית, המתמקדת באסטרטגיה החינוכית של העיר. "הבאתי לוועדה נושאים שמעניינים כל הורה כגון ריבוי השימוש במסכים כבר מגיל צעיר. אני מאמין שכאשר דנים ועורכים סיעור מוחות גם נולדים פתרונות. החלטת שר החינוך הקודם למנוע כניסת סלולריים לכיתות הנמוכות ביסודיים נולדה כאן בנתניה.

"נושא חשוב אחר שהבאתי לועדה יחד עם חברי למועצה אמיה טגה היה השימוש בסמים בקרב בני נוער בעיר. נחרדתי מהנתונים שמסר לנו נציג המשטרה ואני יכול רק לקוות שקיצוצי התקציבים שמתבצעים לאחרונה לא יפגעו בטיפול בתחום הזה".

מברך באירוע של ארגון ויצ״ו. ״צריך לחזק את ארגוני המתנדבים״

לאחרונה פנה אורגד לראש הממשלה ושרי האוצר והחינוך כדי למנוע את סגירת פרויקט "הילה" המאפשר לנוער נושר להשלים את לימודיו. על המכתב לראש הממשלה חתמו לא פחות מ-124 חברי מועצות עיר מכל הארץ והשבוע מסר שר החינוך שפרויקט הילה יימשך כסדרו. על בשורה זו, אותה קיבל ראשון, אומר אורגד: "זה היה רגע של אושר כי הפרויקט הזה הוא פשוט מדהים".

לדבריו, נתניה זו עיר עם אתגרי חינוך מורכבים. "די אם אציין לדוגמה שבחינוך הדתי אנו מתמודדים עם זרמים רבים וכל אחד מעוניין במוסד משלו. זה יוצר מתחים רבים. הקדשתי זמן רב לפניות תושבים בתחום הזה, ובענייני חינוך בכלל, ולעתים קרובות אני מוצא את עצמי מקשיב, מכיל, מרגיע ומנסה לפתור בעיות ולגשר. כשעזרתי למשפחה מסוימת ושמעתי ברקע את הילד צועק "ישששש" זה רגע ששווה את כל שאר התסכולים והרגעים שאתה שואל את עצמך מה הייתי צריך את זה. דבר אחד למדתי בוודאות, ואני דווקא שמח בו כאיש ציבור, והוא שלרוב הורי העיר נתניה החינוך הוא באמת במקום הראשון. הם יעשו הכל שלילד יהיה טוב. אלה נתוני פתיחה טובים, אבל גם מאתגרים".

החוף הוא משאב ציבורי ואסור לסחור בו

כחבר בקואליציה העירונית תומך אהרון אורגד ביוזמות העירוניות ומצביע בהתאם. יחד עם זאת לדבריו מה שמדריך אותו זה המחויבות לתושבים, ולהם בלבד. "אינטרסים לא מעניינים אותי ואפילו דוחים אותי. ככה למדתי מאבי ז"ל. בעבודה התקשורתית למדתי להקשיב, לכן כל נושא שמגיע אליי אני לומד אותו, חוקר ושואל, ואז מגבש דעה עצמאית. כך לדוגמה הגעתי לתובנה שתוכנית בתי המלון בחוף פולג היא שגיאה. לא באשמת העיריה בהכרח, אלא שגיאה היסטורית של מי שהחליט בכלל לשווק את הקרקעות בחוף. אני יודע שעמדתי מנוגדת לעמדה העירונית אבל בענייני תכנון ובניה אין קואליציה-אופוזיציה ויש שכל ישר. אני יכול רק לקוות שמתישהו הצעתי לפתרון יצירתי, אולי בדמות חילופי קרקעות, תקרום עור וגידים. יש תקדימים. החוף הוא משאב ציבורי ואסור היה לסחור בו".

אורגד ואביטן התחדשות עירונית

בשבוע הבא יגיע אורגד לדיון בוועדת התכנון והבניה בנושא ההתחדשות העירונית. "זהו אחד הנושאים שבגללם באתי לעבודה הציבורית, כדי להשפיע ולקדם. מדובר בנושא סבוך ומורכב. לעירייה יש כוונות טובות ובהנדסה עשו עבודה מכינה אבל בסוף, כנבחר ציבור אני צריך לשמוע את כל הצדדים כי אנו למעשה שומרי סף. מה שחשוב לי שפרויקטים ייצאו כבר לדרך. התושבים בשכונות הוותיקות לא נהיים צעירים יותר ואני רוצה לאפשר להם חיים טובים ונוחים יותר בשלהי חייהם. אם אצליח לקדם את הנושא, זה יהיה הישג שאי אפשר להפריז בחשיבותו כי התושבים בשכונות המוחלשות, יחד עם בעלי הצרכים המיוחדים, הם מרכיב משמעותי בפעילות הציבורית שלי. אני הקול שלהם. כל השאר זה פרטים טכניים".

אחת לשבוע מבקר אהרון אורגד בשכונה ותיקה. "זה לקח ממערכת הבחירות כאשר תושבים ביקשו שלא נשכח אותם. ברגע זה שאנו מדברים אני נמצא במרכז החסד בית ש"י בשיכון סלע, שנערך לסייע למשפחות לקראת שנת הלימודים".

מפגין. אורגד

נדרש בית חולים ציבורי גדול בנתניה

אחד הנושאים המזוהים ביותר עם אהרון אורגד הוא דרישתו להקמת בית חולים ציבורי חדש וגדול, בשטח שהוקצה לכך במזרח העיר. מועצת העיר הסמיכה אותו לעמוד בראש ועדת היגוי לקידום הנושא מול הממשלה. ״לצערי שנה אחת בוזבזה על ממשלת מעבר שלא יכלה לקדם מאומה, וכעת מערכת הבריאות עסוקה רק בדבר אחד, במאבק בקורונה. ברגע שהתמונה תתבהר נרוץ קדימה".

אי אפשר היה להחמיץ לאחרונה את מאבקו של המשנה לראש העיר נגד סגירת בנק הפועלים בקרית נורדאו, אחרי שפעל למעלה מיובל שנים בשכונה. הנושא קיבל תהודה רבה והגיע גם לתקשורת הארצית. אורגד: "בנק הפועלים מאכזב ובגדול. להפנות עורף ללקוחות נאמנים, תושבים ותיקים ומוגבלי ניידות, זה לא דבר להתגאות בו. הייתי מצפה שחוץ מהשיקול הכלכלי, וגם הוא לא ברור לי כי הנכס של הסניף הוא בבעלות הבנק, שיהיו גם שיקולים מוסריים. לצערי הפיקוח על הבנקים לא גילה כאן נחישות וכעת אני מקווה שוועדת הכלכלה של הכנסת תאמר את דברה".

את העתיד הפוליטי שלו אורגד משאיר לסקרנים. "יש לנו ראש עיר מכהנת וצריך לכבד את זה. עכשיו זה זמן העשייה ולא זמן הפוליטיקה. מעשינו יקרבונו ומעשינו ירחיקונו מהתושבים. כל דבר בעתו, אמר החכם מכל אדם, ובצדק".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות