fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סופגניות או לא להיות

קטנות, מהירות, מצופות ואפויות, וגם פצצת קלוריות שווה במיוחד. מישהו אמר חנוכה ולא קיבל?
צילום: יעקב מדר
צילום: יעקב מדר

סופגניות ביס מצופות

המצרכים: 1 כוס קמח תופח "מאסטר שף"; חצי כוס סוכר; 3 ביצים; חצי גביע גבינה לבנה 3%; קורט מלח; 1 ליטר שמן קנולה לטיגון; 4 כפות סוכר.

ציפוי גנאש: ממיסים 100 גרם שוקולד מריר עם חצי מכל שמנת מתוקה עד למרקם סמיך ומבריק.

ציפוי שמנת: מערבבים 1 כף אבקת סוכר עם 1 מכל שמנת חמוצה.

אופן ההכנה: מניחים את כל המצרכים בקערת מיקסר ומערבלים עד קבלת בצק אחיד (ניתן לערבב וללוש גם בידיים). מחממים שמן קנולה בסיר עמוק. קורצים עיגולים בגודל של פינג פונג ומטגנים עד להזהבה. מניחים על נייר סופג ומצננים מעט. מגישים לצד קעריות המטבלים.

באדיבות אינה קראבצקי, "מאסטר שף"

צילום: גיא יחיאלי
צילום: גיא יחיאלי

 

סופגניות מהירות הכנה

המצרכים: 1 ק"ג קמח; 10 גר' מלח; שלושת רבעי כוס סוכר (150 גרם); 1 וחצי שקיות שמרית, או קובייה וחצי של שמרים טריים; 200 גר' חמאה רכה; 50 גרם (רבע כוס) שמן; 6 ביצים גדולות, 240 מ"ל חלב; 1 כפית תמצית וניל; גרידה מרבע תפוז; 3 כפות ברנדי.

אופן הכנה: לשים את כל החומרים לבצק חלק ואלסטי (עד כ-10 דקות) ומוסיפים בסוף את הברנדי. יוצרים כדור בצק על גבי שולחן מעט מקומח. מכסים במגבת מטבח כחצי שעה. מרדדים את הבצק לעובי של 2 ס"מ וקורצים עם כוס (שתייה קלה) כ~27-25 סופגניות. מכסים במגבת מטבח עד הכפלת הנפח. מטגנים כ-3 דקות מכל צד. מצננים על נייר סופג, ממלאים בריבה (משמש או תות שדה), בוזקים אבקת סוכר ומגישים.

באדיבות הקונדיטור מיקי שמו

צילום: דן לב
צילום: דן לב

 

דונאטס אפויות ומצופות

המצרכים: 175 גרם קמח לבן מתוצרת הטחנות הגדולות של א"י; 1 ורבע כפיות אבקת אפייה; חצי כפית מלח; 100 גרם סוכר לבן מתוצרת הטחנות הגדולות של א"י; חצי כוס רוויון/יוגורט; 1 ביצה; 1 וחצי כפות חמאה מומסת (23 גרם).

החומרים לציפוי: 120 גרם אבקת סוכר, 2 כפות חלב; 1 וחצי כפיות תמצית קוקוס/שוקולד/לימון/מייפל/פירות יער/וניל.

אופן ההכנה: מנפים את הקמח לקערה גדולה. מוסיפים אבקת אפייה ומלח. מערבבים בקערה נפרדת סוכר, רוויון, ביצה וחמאה. יוצקים את התערובת הרטובה אל התערובת היבשה ומערבבים עד להטמעה. יוצקים את הבלילה לתבנית ייעודית להכנת מיני דונאטס. ניתן להשתמש בשק זילוף. יש למלא רק עד שליש-חצי מגובה התבנית. אופים 7-5 דקות בתנור שחומם מראש ב-220 מעלות. מקררים 2 דקות בתבנית ומעבירים לרשת סינון.

להכנת הציפוי: מערבבים בקערה אבקת סוכר, חלב ותמצית עד שהסוכר נמס לחלוטין. טובלים מיד את הדונאטס בציפוי ומניחים על צלחת (מומלץ לטבול פעמיים לציפוי יותר סמיך). מפזרים מעל סוכריות, אגוזים, קוקוס כל עוד הציפוי רטוב.

באדיבות "הטחנות הגדולות של א"י"

צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

 

סופגניות עשירות בארומת הדרים

המצרכים: 1 ק"ג קמח; 50 גר' שמרים; 200 גרם חלב; 180 גר' סוכר; 5 ביצים; גרידה מלימון אחד; גרידה מתפוז אחד; 10 גר' מלח; 150 גר' חמאה רכה; שמן לטיגון; ריבה/שוקולד למילוי; אבקת סוכר.

אופן ההכנה: שופכים לקערת מיקסר עם וו לישה את הקמח והשמרים ומערבבים. מוסיפים את החלב, הסוכר, ביצים וגרידות הלימון והתפוז ומערבלים במהירות נמוכה. מוסיפים מלח וממשיכים לערבל במהירות גבוהה עד קבלת בצק אחיד וחלק. מוסיפים חמאה ומערבלים עד שהחמאה נטמעת היטב בבצק. מתפיחים עד שהבצק מכפיל את נפחו ואחר כך מחלקים ל-30 כדורים. משמנים את הכדורים למניעת התייבשות ומניחים להתפחה על מגש משומן עד הכפלת הנפח. מחממים שמן בסיר. מטגנים משני הצדדים עד הזהבה. ממלאים בריבה או שוקולד או בכל מלית שהילדים אוהבים. בוזקים מעל אבקת סוכר.

באדיבות רשת גרג קפה

צילום: אסף לוי
צילום: אסף לוי

כשסופגנייה פוגשת גלידה

רשת בלוברי, הגלידרייה המצליחה מאזור הצפון, משיקה לכבוד חנוכה את הסופגלידה, פיתוח כחול-לבן של הרשת. מדובר במפגש יצירתי בין סופגנייה פריכה הנאפית בקונדיטוריה של המקום לבין כדור גלידה ממכר בייצור עצמי. הסופגנייה יוצאת פריכה וטרייה, אליה משתדך במקום טוב באמצע כדור גלידה. להשיג בשלושה טעמים: פירות יער עם שמנת שהיא הוואריאציה לסופגנייה הקלאסית עם ריבה, כדור גלידת שוקולד בלגי עשיר או וניל קלאסי. מחיר ליחידה: 20 שקלים.

צילום: יעקב מדר
צילום: יעקב מדר

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות