fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לקנות ברשת בלי להיעקץ

צילום אילוסטרציה: פוטוליה

נתונים חדשים של בזק מראים כי 80 אחוז מהישראלים קונים ברשת. זה כבר לא עניין של צעירים, אלא פתרון יעיל, נוח וחסכוני המשמש ישראלים מגיל נוער ועד לגיל השלישי. ישראלים קונים הכל באינטרנט: בגדים, אוכל, פריטים לבית, צעצועים, גאדג'טים, נופש, מכשירי חשמל ואפילו תכשיטים.

לצערנו, רבים מנצלים את האנונימיות של הרשת והתמימות של הגולשים, ומרגישים בנוח למכור באופן שאינו הגון. לפעמים מדובר בהטעיות קטנות. ולפעמים בעוקצים של ממש. לפניכם חמישה טיפים לקניה נוחה, זולה, מהירה ובטוחה ברשת.

  1. קודם כל: מי המוכר? אם אתם באתר קניות מוכר וידוע, זה כבר סימן טוב. אתרים כמו אמזון ואיביי מגינים על הלקוחות למרות שהם אינם ספקי המוצרים. נוסף על כך, בעמוד הרכישה תוכלו לראות את הציון של המוכר וכמה פריטים הוא כבר מכר דרך האתר. ככל שהציון גבוה יותר וככל שנמכרו יותר פריטים, כך הרכישה בטוחה יותר. אני ממליצה לרכוש רק ממוכרים אשר מכרו יותר מ-5000 פריטים ובציון של כ-96 אחוזים.
  2. האם יש ביקורת על המוצר? חפשו באתר הקניות עצמו וגם בגוגל את שם המוצר. בדקו שאתם מאייתים נכון את השם וכי התמונות בביקורת תואמת למוצר שראיתם. באינטרנט יש המון חיקויים וחשוב שתבדקו שהביקורת מתייחסת למוצר עליו תשלמו. בעיקר ברכישות משמעותיות, לא רצוי לקנות מוצר שלא קראתם כמה ביקורות מהימנות לגביו. אני ממליצה לחפש בכוונה ביקורות שליליות, כדי להבין את החסרונות של המוצר.
  3. לינק ברשת החברתית? לפעמים גולשים משתתפים בתוכניות "שותפים", שזה אומר שהם מפיצים לינקים לרכישת מוצר, ובתמורה מקבלים אחוז מסוים מן המכירה. במקרים מסוימים, זו עסקה משתלמת לכל הצדדים. אם מישהו שיתף ברשת לינק למוצר שאהבת, שווה לחפש אותו בגוגל ולהגיע לעוד אתרים שמוכרים אותו. אפשר להשוות מחירים ולרכוש באתר המשתלם ביותר.
  4. מתי זה יגיע? לפעמים מאוד מפתה להזמין משהו מאיביי או אמזון ממוכר בחו"ל בשל מחיר זול במיוחד. מה שהרבה אנשים זוכרים לבדוק רק בדיעבד זה זמן המשלוח. חשבו מראש האם המוצר וההפרש בעלותו שווים את זמן ההמתנה המשמעותי ואת זמן האיסוף שתשקיעו בסניף הדואר. לפעמים שווה להוסיף כמה שקלים ולרכוש ממוכר ישראלי שמבטיח לכם משלוח בימי עסקים בודדים.
  5. האם האתר מאובטח? בחרתם מוצר, בדקתם זמן שילוח והמוכר נשמע מהימן? מעולה. בעמוד התשלום בדקו שהכתובת מתחילה ב-"HTTPS" וכי יש סימן קטן של מנעול בשורת הכתובת בדפדפן. הסימון הזה אומר שתכתובת הנתונים בין המחשב שלכם לשרת מוצפנת, מה שמוריד משמעותית את הסיכוי לגניבת פרטי האשראי. אתר ללא הגנת HTTPS הוא מסוכן ואין להזין בו פרטי אשראי.

הכותבת: ליאור לוי, מייסדת חנות האקססוריז לבית Shaot-il.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות