fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפסקת חשמל ארוכה. מה זורקים מהמקרר?

משהו שכדאי לדעת לקראת הסופה הבאה. כדאי לגזור ולשמור. על המקרר
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

יעקב גורמן, מנהל שירות הלקוחות של ראלקו, יבואנית זנוסי, שארפ ובלומברג מנדב מידע חשוב למקרה שנקלעתם לסופה ולהפסקת חשמל ארוכה: מה צריך לזרוק מהמקרר ומה אפשר עדיין לאכול?

הדבר החשוב ביותר בזמן הפסקת חשמל ממושכת (יותר מ~10 שעות)  הוא לשמור את דלתות המקרר והמקפיא סגורות כל העת. המקרר יכול לשמור על הטמפרטורה שבו במשך ארבע שעות והמקפיא יכול לשמור על הטמפרטורה עד 48 שעות. הסיכון שבלא לזרוק את תכולת המקרר, עם כל הצער שבדבר, הוא קלקול קיבה ומחלות זיהומיות הנובעות מאכילת מזון מקולקל. בשלב ראשון, היפטרו מכל מזון שאוחסן בטמפרטורה של יותר מ~5 מעלות במשך יותר משעתיים ולא משנה איך הוא נראה ואיך הוא מריח.

צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

מוצרי חלב. חלב, שמנת, יוגורט ומעדנים צריכים להיזרק ראשונים.

ביצים ומוצרים המבוססים על ביצים (מיונז, סלטים מוכנים וכו') אינם טובים לאכילה.

גבינות קשות כמו עמק, גאודה ועוד בטוחות לאכילה, אבל גבינות רכות כמו גבינה בולגרית, מוצרלה, ריקוטה, גבינה לבנה או קוטג', מומלץ לזרוק לפח.

בשר ועוף. אם שהה בטמפרטורה של יותר מ~5 מעלות צלזיוס במשך שעתיים או יותר, יש להשליך.

ירקות. ירקות גולמיים, עשבי תיבול ותבלינים, בטוחים לאכילה אחרי הפסקת חשמל ממושכת. מומלץ לזרוק כל ירק שכבר היה חתוך, שטוף או מבושל. אני ממליץ לזרוק שאריות של מזון שכבר בושל בכל פורמט שהוא: מרק, פשטידה, סלטים ועוד.

אוכל מבושל. פסטה, אורז, תפוחי אדמה, תבשילים ועוד _ מומלץ לזרוק.

רטבים, ממרחים וריבות. רבים מהממרחים והרטבים שבמקרר יחזיקו מעמד בזמן הפסקת חשמל. ריבה, חרדל, קטשופ ורטבים כמו סויה, יהיו בטוחים לאכילה.

פירות. כל הפירות בטוחים לאכילה, אלא אם כן הם כבר חתוכים ופרוסים. אם זה המקרה, זרקו אותם לפח.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות