fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחזרה לעבר

הווינטג' והרטרו הם סגנונות העיצוב הכי חמים שיש. הצבעים, הריחות והמרקמים משלבים רומנטיקה, פשטות ופסטורליות, מעוררים זיכרונות ולפעמים גם געגועים ולוקחים אותנו למסע דמיוני לימים שהיו ולא ישובו
קומקום אמייל שגם שורק כמו פעם, 2.2 ליטר, 99 שקלים. להשיג בנעמן [צילום: שחר תמיר]

יש משהו חם ומלטף בפריטי עיצוב נוסטלגיים. הם מזכירים ימים אחרים, ימים שהכל בהם היה פשוט ותמים יותר כמו טלפון החוגה, הקומקום השורק, תנור הנפט, ריהוט הפורמייקה, הצבעים ועוד.

סגנונות העיצוב האלה, הנקראים ווינטג' ורטרו _ וכבר נדגיש שזה לא אותו הדבר _ משרים בחלל אווירה חמימה, נעימה ומפנקת. מי שמעדיף את הסגנונות האלה על פני הסגנונות המודרניים הנקיים יותר הם בדרך כלל מי שהם מעוררים בו געגועים או מי שפשוט אוהבים להתרפק על זיכרונות ולא בהכרח להתגעגע.

סט מצעים זוגי בשם "חתונה לבנה" של ורדינון. 540 שקלים [צילום: שי אדם]
סט מצעים זוגי בשם "חתונה לבנה" של ורדינון. 540 שקלים [צילום: שי אדם]
אז מה ההבדל בין וינטג' לרטרו? וינטג' הוא הדבר הישן באמת, שנשמר ועובר לאורך דורות. כדי שפריט ייחשב לווינטג' הוא צריך להיות בן 20 שנה לכל הפחות. רטרו הוא פריט חדש שעוצב ברוח תקופה אחרת ובהשראתה.

יואלה פטרון, מנהלת מסחור חזותי ברשת נעמן: וינטג' זה געגוע למשהו מחבק, עוטף, משהו שאפשר להתכרבל בו ובתוכו, משהו שגורם לנו וחמימות במיוחד כשאנו חיים בעולם מלא מודרניזציה".

עם הזדקנות האוכלוסייה בעולם והעלייה בתוחלת החיים, נוצר קשר מיוחד בין הדורות השונים. החיבור בין הסבתות והנכדים מביא לטרנד המערב ישן וחדש. מראה המזכיר את בית סבתא הוא כזה המכיל פריטים העשויים עבודת יד בצבעים דרמטיים: אדום, בורדו וירוק בקבוק בשילוב עם טכנולוגיה מתקדמת, כשהמגמה המסתמנת היא עיצובים ישנים עם גימורים חדשים.

ויקה יוסל, מנהלת מחלקת העיצוב של סטודיו ורדינון: "רטרו משלב תקופות שבין שנות ה-20 ל-70. הסגנון מגלם בתוכו צבעוניות חזקה במראה קלאסי המאירה את הבית. המוטיבים יכולים להיות פרחי תחרה ושילובים של שחור ולבן".

כיור פרחוני  של חברת BATHCO הספרדית. החל מ~1950 שקלים. בלעדי ברשת חנויות נגב [צילום: יח"צ]
כיור פרחוני של חברת BATHCO הספרדית. החל מ~1950 שקלים. בלעדי ברשת חנויות נגב [צילום: יח"צ]
החוכמה היא לשמור על הפרשנות העכשווית באמצעות בחירה נכונה של צבעים ואביזרים. פרנזים, למשל, מככבים הן באופנה המקומית והן בזו העולמית, בתיקי עור, במגפיים ובמעילים.

סגנון העיצוב "הישן" מאופיין בעיקר בתבליטים, בפריטים סרוגים, בבדי ריפוד ובפריטים בעבודת יד, במרקמים, בהדפסים ובטקסטורות. כל אלה בגוונים בהירים, פסטליים וחומים. את אלה נוכל לראות בציורים וברקמות על גבי כריות, שמעצבי פנים מניחים על ספות חלקות וישרות כדי להוסיף אווירה מחבקת או נקודת צבע.

פטרון מוסיפה: "טרנד התה העולמי הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מאופנת הוינטג', וזה קרה הרבה לפני מכונות קפה האספרסו, שחלק ניכר מהן מעוצבות היום בקווי רטרו מובהקים. גם חברת קוקה קולה לא נשארה אדישה לטרנד והיא מציעה כוסות כוסות זכוכית עם ציורי רטרו".

קומקום אמייל שגם שורק כמו פעם, 2.2 ליטר, 99 שקלים. להשיג בנעמן [צילום: שחר תמיר]
קומקום אמייל שגם שורק כמו פעם, 2.2 ליטר, 99 שקלים. להשיג בנעמן [צילום: שחר תמיר]
מיכל נוף, מנהלת שיווק בקבוצת נגב: "כמעט בכל פינה של בית מודרני ניתן למצוא כיום מוטיבים של רטרו. אלה יכולים להיות מבנה של קיר, ידיות על דלתות מטבח וכלים ממתכת או פיוטר".

לסיכום: וינטג' ורטרו הם אווירה וצבעים. גם צעירים בגילאי 30_20 יוצרים סגנון אישי משלהם עם פריטי וינטג' שחוזרים לחנויות או פריטי רטרו חדשים. אלה וגם אלה מקנים תחושה ביתית וחמה.

שווה נסיעה
חנות הקונספט FleaMarket London  ברשפון משלבת שיק אירופי קלאסי לצד חוויית קניה ייחודית.  באולם התצוגה המשתרע על פני 400 מ"ר, ניתן למצוא רהיטים מסגנונות העבר _ רטרו, קלאסי, וינטג' ותעשייתי _ המשלבים חומרים טבעיים כמו עץ וברזל. אנשי הצוות של החנות עמלים על ליקוט פריטים אותנטיים בעיקר  מאירופה הקלאסית בשווקים ובמכירות פומביות, תוך בחירה מוקפדת של  המוצרים המעוצבים, המרשימים והאיכותיים ביותר. ההבטחה היא כי מדובר בפריטים ייחודיים, שרק בודדים מהם משוטטים להם בעולם ולכל פריט סיפור מיוחד.

פריטי וינטג' שלוקטו ברחבי אירופה. FleaMarket London, הרותם 4, רשפון [צילום: יח"צ]
פריטי וינטג' שלוקטו ברחבי אירופה. FleaMarket London, הרותם 4, רשפון [צילום: יח"צ]
בחנות מאמינים בשימת לב לטרנדים מתחדשים תוך הבנה מעמיקה של צורכי השוק הישראלי, לכן הפריטים נמכרים במחירים אטרקטיביים. בהיצע: פינות ישיבה, גופי תאורה, שעונים, שטיחים, תמונות ואקססוריז שלוקטו במדינות כמו צרפת, הולנד, אנגליה ובלגיה.

מחירים לדוגמה: שולחנות אוכל _ החל מ~1200 שקלים, כורסה _ החל מ~900 שקלים, מנורות _ החל מ~300 שקלים. רח' הרותם 4 במושב רשפון, טל': 053-4423444.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות