הנוהג לשלוח כרטיסי ברכה לשנה החדשה הוא נוהג יפה, מכובד ומנומס. לצד הנימוס והנחמדות, שימוש מושכל בכלי זה יכול להפוך לפלטפורמה שיווקית שתסייע לנו לתזכר את לקוחותינו בהווה ובעבר ולקוחות פוטנציאליים, לגבי השירותים והמוצרים שהם יכולים לרכוש מאיתנו. לנו זה יסייע בלהגדיל את סעיף ההכנסות בחודש שבימי העבודה בחגים הופך ל"בעייתי".
אם תשלחו שנה טובה רגילה הכוללת צילום, איור, תמונה בנאלית וכיתוב בנאלי, אנשים אולי יקדישו לנושא שניות אחדות והגלויה או הדואר ייעלמו כחלק מעשרות המיילים שאנו מקבלים כל יום – ואז תפספסו את המטרה ואת ההזדמנות.
ברכה חדשנית, יצירתית, הנותנת ערך מוסף יכולה לתפוס את העין של הלקוח, לרענן את זיכרונו לגבי משרדכם והשירותים או המוצרים שיש בידיכם להציע.
בהפצת ברכה חשוב לזכור את התיקון לחוק הבזק (חוק הספאם), ואם שולחים אותה לרשימות תפוצה שאגרתם במשך שנים רבות, חשוב לזכור כי הרשימות והברכות יעמדו בתיקון לחוק. איש מאיתנו לא רוצה להתחיל את השנה עם תביעה קטנה ומרגיזה.
כלי נוסף שניתן להשתמש בו כיום הוא סרטון וידאו. כולם מדברים על ויראלי וכולם כבר ראו את התולעים החמודות שרות "שנה טובה" בפייסבוק או בווטסאפ. כולם מאוד רוצים להיות ויראליים ולמרבה הצער לא כולם מצליחים, אבל לדעתי לא כולנו חייבים להגיע למיליוני צפיות. לפעמים גם כמה עשרות צפיות שמגיעות לקהלי היעד שלנו יכולות לתת מענה מצוין ולהביא עוד לקוחות.
סרטון קצר, פשוט, חכם ומשעשע המדבר אל קהל היעד יכול להוות כלי שיווקי נהדר, וגם אם הוא עולה כמה שקלים, הרי שהיכולת שלו להביא לקוחות ולתזכר אותם על שירותינו הטובים – יכולה להיות חשובה, חכמה ונכונה.
אז שתהיה לכולנו שנה טובה, הרבה בריאות והצלחה בעסקים, ושתמיד תזכרו לנצל הזדמנויות עסקיות טובות בצורה יצירתית.
© הכותב אופיר שפיגל, מנהל משרד יחסי ציבור, תקשורת וקשרי ממשל