fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תעזבו את הערק

אחרי הסיגריות, הגיע תורו של האלכוהול. בקבוק ערק שעלה פעם 30 שקלים יעלה בקרוב 70 שקלים. בוויסקי של העשירים לא נוגעים. למה? כי הצביעות חוגגת
שיחות ממשלה. צ'רקס
שיחות ממשלה. צ'רקס

לפעמים השלטון מכה באנשים, פשוטי העם שקשה להגן עליהם. העלאת מחירי הסיגריות היא דוגמה טובה לכך, כאשר הסיגריה הפשוטה ביותר, נובלס, עולה היום 25 שקלים לחפיסה. אפשר לבוא ולומר תפסיקו לעשן- זה גם לא בריא וגם יקר מאוד. כמי שאינו מעשן, אני חושב שזוהי צביעות לבוא ולהטיל מחירים מופרזים על ה"מכורים", לעשוק את כספם ולהתגונן תחת הסיסמה אולי בכלל תפסיקו לעשן או שתצרכו פחות סיגריות.

עכשיו האוצר החליט להתלבש על הערק, משקה עממי ים תיכוני שבשנים האחרונות הייתה לו עדנה והפך מאוד פופולרי גם בקרב בליינים צעירים. באה הממשלה והעלתה את המיסוי, כך ר שמחיר בקבוק עומד היום על 50 שקלים ובדרך ל-70 שקלים. עד לאחרונה המחיר היה כ~30 שקלים וצרכו אותו בעיקר מחוץ לפאבים בצריכה ביתית ושכונתית. אחת הטענות של האוצר להגנת המהלך אומרת שמחיר גבוה יגרום לבני הנוער לצרוך אותו פחות. זוהי טענה מגוחכת שלפי ההיגיון שבה כדאי לעלות באופן דרסטי את מחיר הסכינים בארץ, כך שאולי זה יקטין את הדקירות ומקרי הרצח.

ברור שהעלאת המחירים תגרום ליבואנים לייבא מוצרים מחו"ל מה שיקטין את הייצור בארץ ויגרום לפיטורי עובדים במפעלי המשקאות. כל זאת בשעה שדווקא המס על הוויסקי המשובח שמחירו 600 שקלים לבקבוק ירד והאליטות יכולות לשכשך רגליים וליהנות ממנעמי השלטון. זהו קפיטליזם חזירי שלא היה לו אך ורע במדינת ישראל. שלא לדבר שמאחורי כל זה יש צביעות, התנשאות וחוסר הבנה בסיסי בכלכלה בפרט ובבני אדם בכלל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות