fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שתיים זה תמיד ביחד

כמי שמנהלות ביחד את בית האופנה לכלות מון שרי, לוטם כהן ומיטב בובליל יודעות כמה חשוב לשקול את כל היתרונות והחסרונות לפני שמחליטים לצאת לדרך עסקית משותפת. הנה טיפים חשובים:
אופנה לכלות. מעיין בובליל ולוטם כהן (צילום: עצמי)
אופנה לכלות. מעיין בובליל ולוטם כהן (צילום: עצמי)

באופן טבעי, כאשר נכנסים למערכת עסקית בשותפות צריך לשקול את כל האתגרים שיכולים לצוץ במהלך הדרך ולהיערך מראש למגוון סיטואציות ותרחישים. בשורה התחתונה: דרך עסקית משותפת יכולה למנף ולהעצים את העסק מכיוון שהכל הוא "כפול" – כפול רעיונות, כפול אומץ, כפול השקעה וכפול אמונה.

אז רגע לפני שאתם מרימים את העסק המשותף שלכם, קחו כמה טיפים לדרך:

1. אמון הדדי: מערכת עסקית משותפת עבורנו היא מערכת שבנויה קודם כל על אמון. כאשר יש אמון אחת בשנייה אין דבר שיכול לעצור אותנו מלרוץ קדימה.

2. גיבוי: גבו אחד את השני. בעסק משותף יש יתרונות, אחד מהם הוא האפשרות לקבל גיבוי תמידי. ההישענות אחד על השני במצבים שונים, והידיעה שתמיד יש מישהו שיכול לקחת פיקוד, מאפשרת לכל אחד מבעלי העסק הרבה שקט נפשי.

אופנה לכלות. מעיין בובליל ולוטם כהן (צילום: עצמי)
אופנה לכלות. מעיין בובליל ולוטם כהן (צילום: עצמי)

3. חלוקת תפקידים: עסק משותף מחייב הגדרה של חלוקת תפקידים בין שני בעלי העסק. חלוקה שמבהירה מהו התפקיד של כל אחד ועל מה הוא אחראי מונעת ויכוחים, התנגשויות ואי נעימויות ביחסים וחוסכת בזבוז זמן יקר.

4. מתייעצים מבלי להיכנס לתפקיד: העבודה בעסק משותף מאפשרת חשיבה משותפת ויכולת להתייעץ עם אדם שמכיר את התחום ואת כל השיקולים בעד ונגד. יחד עם זאת, הקפידו להיות אוזן קשבת ויועצים טובים מבלי להיכנס לתפקיד של השותף שלכם.

5. שימו את האגו בצד: כולנו רוצים לחוש שאנחנו הגורם להצלחה של עסק. לאורך זמן מדובר במכשול. שתפו פעולה כשהמטרה שעומדת לנגד עיניכם היא הצלחת העסק ושגשוגו. קחו קרדיט ביחד ועמדו ביחד במצבים קשים. רק כך תוכלו לשרוד לאורך זמן.

הכותבות הן בעלות בית האופנה מון שרי, קרית מוצקין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות