fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עסקים קטנים: חייבים לצאת מהקופסה

הגיע הזמן שממשלת ישראל, משרד האוצר ומקבלי ההחלטות יפנימו ויבינו את ערכם האמיתי של העסקים הקטנים והבינוניים, יגבשו מדיניות ארוכת טווח ויעשו את כל מה שנדרש כדי לחזק ולעודד אותם
יום העסקים הקטנים

מגזר העסקים הקטנים והבינוניים הוא המגזר הגדול והמשמעותי בכלכלה הישראלית. הוא מהווה כ-96 אחוזים מכלל העסקים במשק, מעסיק יותר מ-50 אחוזים מכלל המועסקים ואחראי ליותר מ-50 אחוזים מהתמ"ג.

יום העסקים הקטנים

לדאבוננו, המשק הישראלי מאופיין בריכוזיות גבוהה, שנשלט בידי מעטים ולא מותיר סיכוי לעסקים הקטנים והבינוניים להתקיים. מעמדם וכושר הישרדותם של כ-400 אלף העסקים
הישראלים נמוך מאוד בהשוואה לחבריהם במערב: כמעט מחצית מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל לא שורדים את השנתיים הראשונות להקמתם, לעומת מדינות כמו אנגליה ואוסטרליה, בהם אחוזי ההישרדות עולים על 80. החסמים הביורוקרטיים ומחנק האשראי המאפיינים תדיר את סביבתו של מגזר זה יוצרים תנאים בלתי אפשריים להישרדות.

בשעה שהאיחוד האירופי מבטא התמקדות בנושא היזמות והעסקים הקטנים, יוזם חקיקה בנושא, מעצב תוכניות לקידום המגזר, בשעה שבמדינות אחרות על פני כדור הארץ מפחיתים את המס לסקטור הזה, מגדילים את הגישה לאשראי ואת ערבויות המדינה, אצלנו, אנו לעתים מרגישים שאנחנו צריכים להתחנן על מקומנו בחשיבה המקרו והמיקרו כלכלית של האוצר והגורמים השונים.

אצלנו, העסקים הקטנים כמעט שאינם מוזכרים בספר התקציב. לא ניתן עוד לצפות אל העתיד ולפעול בדרכי העבר. חייבים "לצאת מהקופסה" ולחשוב אחרת לחלוטין תוך חיזוק התובנה של ערכם הכלכלי והחברתי של העסקים הקטנים. בעלי העסקים הקטנים הם אנשים אמיצים שמוכנים לסכן את כיסם בכל עת, שאין מאחוריהם את ההסתדרות ורשת ביטחון סוציאלית, שמגדלים משפחות וילדים בלי לדעת מה יהיה בחודש הבא, שאינם שובתים וצריכים להיות ערניים 24 שעות ביממה.

הגיע הזמן שממשלת ישראל, משרד האוצר ומקבלי ההחלטות יפנימו ויבינו את ערכם האמיתי של העסקים הקטנים, יגבשו מדיניות ארוכת טווח ויעשו את כל מה שנדרש כדי לחזק ולעודד את מגזר העסקים הקטנים והבינוניים במדינה.

נכתב על ידי מוטי שפירא,
מנכ"ל להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות