fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עובדי התעשייה הם כבר מזמן לא פועלים פשוטים"

מנכ"ל טמבור ויו"ר התאחדות התעשיינים צפון, מיכאל דיין מתייחס לנושא הרגיש ביותר כיום: הקמת מחדש של בתי ספר מקצועיים לבני נוער בארץ. "הכשרה מקצועית היא התשתית של הכלכלה הישראלית"
מיכאל דיין (קרדיט :ראובן קופיצ'ינסקי)
מיכאל דיין (קרדיט :ראובן קופיצ'ינסקי)

"האמא היהודייה רוצה בן רופא, אבל יא  חייבת לזכור כי גם בתעשייה כבר מזמן לא מדובר ב"פועלים פשוטים", אלא בצעירים מוכשרים שיידעו להפעיל את מערכות הייצור החדישות והטכנולוגיות המתקדמות בעולם.

מיכאל בן דיין (קרדיט :ראובן קופיצ'ינסקי)
מיכאל דיין (קרדיט :ראובן קופיצ'ינסקי)

התעשייה המסורתית כיום היא הייטק לכל דבר, נדרשים בה מיומנויות גבוהות והעובדים בה נדרשים להכשרות ויכולות גבוהות. חלקם יתקדמו בעתיד להנהלות ודרגי הביניים, בעוד אחרים יגיעו עד לרמות הגבוהות ביותר ויזכו להערכה ולפרנסה בהפעלת המכשור המתוחכם שבמפעלי התעשייה ועדיין, מערך הייצור שלנו חייב להיות מבוסס על ידיים עובדות בעלות הכשרות טכנולוגיות מתקדמות.

לשם כך, על ממשלת ישראל לקבל החלטה כי ההכשרה המקצועית הטכנולוגית היא הבסיס של הכלכלה הישראלית. עליה לחזור להפעיל ולעודד את ההכשרות המקצועיות בחטיבות הביניים, בבתי הספר התיכוניים בהכשרות המקצועיות שאחרי הצבא ובאקדמיה ולהעניק לדור הצעיר כלי עידוד ללימוד מקצועות ותחומים התורמים ומפתחים תעשייה, אפשרויות השתכרות וקידום שיסייעו לא רק לקידום הכלכלה הישראלית ולהגשמת ציונות אמיתית, אלא גם לבניית עתידו המקצועי.

הממשלה חייבת, לשים דגש ומשאבים על חינוך טכנולוגי, לקדם תכניות חינוכיות והרצאות בתחום זה, ולעודד את אלה אשר בעבודתם החשובה מקדמים, יום יום ושעה שעה, את התעשייה ואת הכלכלה הישראלית קדימה אל העתיד".

הכותב: מיכאל דיין מנכ"ל טמבור ויו"ר התאחדות התעשיינים צפון

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות