fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתחלקים בנטל

נתניהו צריך פרטנר לחלוקת הנטל, ולכן אני סבור שאם נתניהו ינצח את הבחירות, ברק יוזמן לממשלתו
איפה היית? אהוד ברק (צילום: כנסת ישראל)

הבחירות בשער ומי שלא נמצא על מגרש המשחקים כרגע הוא אהוד ברק. רוב חברי המרכז והימין סבורים, שבממשלה הבאה שר הביטחון יהיה בוגי יעלון, ואני דווקא סבור שאם וכאשר נתניהו ירכיב את הממשלה החדשה, הוא יזמין את ברק לשמש כשר הביטחון בממשלתו. על מה אני מבסס את דעתי? על חומר רב שקראתי לאחרונה שעוסק בברק.

ברק הוא אדם שמאמין בהחלטות גדולות משנות מציאות. לאורך הקריירה הוא ביקש לעשות צעדים דרמטיים. בתקופת כהונתו כראש ממשלה תוך פחות משנתיים הוא ניסה לעשות שלום עם סוריה, להוציא את צה"ל מלבנון, לחתום על הסכם קבע עם ערפאת, לגייס בני ישיבות לצה"ל ולהנהיג רפורמה במערכת המיסוי. יש שיגידו שיש לו אומץ מנהיגותי נדיר, והוא בעצם האיש שנתניהו צריך לידו בתקופה כל כך מאתגרת מבחינה מדינית, כאשר השטחים תוססים וברק אובמה מעוניין לטפל בנושא המדיני הישראלי-פלסטיני ובגרעין האיראני. ממה שקראתי על ברק, בגילו, מעמדו וניסיונו, הוא לא בנוי להיות על תקן של פנסיונר, או כותב טורים בעיתונים. הוא צריך אקשן.

נתניהו צריך פרטנר לחלוקת הנטל והמעמסה הביטחונית מהקשות שיש בעולם, ולכן אני סבור שאם נתניהו ינצח את הבחירות, ברק יוזמן לממשלתו. יכול להיות שבוגי יעלון יסתפק בתיק אחר, אולי תיק החוץ, אבל זה כבר תלוי בתוצאות משפטו של אביגדור ליברמן. כנראה, בסופו של יום, כשיתפזר עשן הבחירות, נגלה שהוא שהיה זה שיהיה, ושום דבר מהותי בעצם לא הולך להשתנות בפוליטיקה הישראלית.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות