fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרקו בלבול נכשל

מאמן מכבי חיפה נשמע מרוצה, מבחינתו עלייה לפלייאוף העליון היא הישג. הוא שכח שהוא קיבל את הקבוצה במקום הרביעי, אז מה ההישג? /עמית פרוסנר
עונת הנפל התחילה איתו. אלכסנדר סטנוייביץ'
עונת הנפל התחילה איתו. אלכסנדר סטנוייביץ'
עונת הנפל התחילה איתו. אלכסנדר סטנוייביץ'
עונת הנפל התחילה איתו. אלכסנדר סטנוייביץ' צילומים: אדריאן הרבשטיין

ארבע פעמים בליגה פגשה מכבי חיפה את הקבוצה הצנועה של מכבי פתח תקוה. זה נגמר עם שלושה הפסדים ותיקו אחד ומכבי לא השכילה להבקיע אפילו שער אחד לרשת הפתח תקוואית. הנה על רגל אחת כל הסיפור של מכבי חיפה העונה. כשאתה לא מסוגל לנצח את הקבוצה שבמקום השישי פשוט לא מגיע לך להשתתף בתחרות אירופית.

מרקו בלבול העלה הרכב כמעט זהה להרכב שהביס את הפועל באר שבע, אבל מה שהתאים כנגד קבוצה מפורקת, ששמרה על הרגליים, לא התאים נגד קבוצה של שחקנים צעירים ורעבים, שעלו במטרה לא להיות שטיח בשום פנים ואופן ונלחמו בהתאם. פתח תקוה, כמו במשחק הקודם, שיחקה 5:3:2, צופפה נמוך מאוד ליד שערה בשני קווי הגנה, והסתפקה ביציאה למתפרצות. נגד משחק הגנתי שכזה, צריך לנסות לבעוט מרחוק, או לשלוח שחקן על הקו כדי להוציא כדור רוחב החוצה, או לנסות מסירה כפולה. בפועל מכבי לא עשתה שום דבר מזה, והפעולה  ההתקפית הראשונה הגיעה רק בדקה ה-70.

סיים את עונת הנפל. מרקו בלבול  צילומים: אדריאן הרבשטיין
סיים את עונת הנפל. מרקו בלבול צילומים: אדריאן הרבשטיין

בצורה כזו, ובלי שום לחץ על היריב, אין פלא שפתח תקוה הצליחה לגנוב את השער שלה ולנצח 0:1. ההפסד בפ"ת והניצחון של בית"ר ירושלים על מכבי תל אביב חיסל סופית את העונה הגרועה של מכבי חיפה. מכבי שיחקה הגנתי מדי אני מתקשה להבין את בלבול. טבעי כמובן שהוא ינסה להבליט את הדברים שעבדו קצת יותר, על פני הדברים שלא ממש עובדים במכבי, אבל נדמה לי שהוא קצת הגזים אחרי המשחק. בלבול אמר ששתי המטרות של מכבי הושגו.

עליה לפלייאוף העליון ובניית שלד לעונה הבאה. ראשית, יפה שהוא לפחות לא דיבר על שליטה במגרש ועל העבודה הקשה באימונים, אבל האמת היא שבלבול קיבל את מכבי במקום הרביעי, אחרי ההפסד הביתי לבית"ר ירושלים, שאחריו אלכסנדר סטנוייביץ' התפטר. לא ברור מה ההישג הגדול לקבל קבוצה במקום הרביעי, לקבל שחקנים כמו אלירן עטר, איתי שכטר וקמארה, ולסיים במקום החמישי. במשחקים רבים מכבי עלתה ללא תוכנית משחק מסודרת והיריב ניצל את זה לשליטה מוחלטת. לא מעט משחקים מכבי פשוט שיחקה הגנתי מדי כדי לא לספוג. בקבוצה כמו מכבי חיפה לא חוכמה להעלות עוד קשר הגנתי ולשחק הגנה נמוכה, על חשבון ההתקפה. הרי רוב היריבות יגיעו מראש להסתגר וישלחו מעט שחקנים להתקפה. במכבי חיפה לא סופרים כמה שערים הקבוצה ספגה, כאן סופרים נצחונות ונקודות בטבלה. ובזה בלבול נכשל כישלון חרוץ.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות