fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכתב קטן

פעם, לפני עידן הטלפונים החכמים והמחשבים הלא פחות חכמים והצ'אטים והסקייפ, כדי לדבר עם מישהו היה צריך לשלוח לו מכתב וכדי לשלוח מכתב למישהו היה צריך ממש להשקיע
מאמינה, זה בטוח. סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)
מאמינה, זה בטוח. סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)

שום דבר בתהליך הזה לא היה כרוך בלחיצת כפתור. היו כותבים על נייר, לפעמים לבן וחלק, לפעמים ריחני עם התאמה בין הציורים על הדף לציורים על המעטפה, ולפעמים על סתם חתיכת נייר שנתלשה מתוך מחברת חשבון.

סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)

פעם, כדי לשלוח מכתב היו ממש צריכים ללכת לדואר, לעמוד בתור, לקנות בול ולשלשל את המכתב לתוך תיבת הדואר האדומה הגדולה, הנאה גדולה בפני עצמה, כזאת שהילדים שלנו, הדור הזה, כבר לא יחוו כנראה. למכתב היה לוקח כמה ימים להגיע ליעד שלו וכך קרה שאם שאלת שאלה, אם אמרת אני אוהב אותך, היית צריך לחכות לפחות שבוע כדי לקבל תשובה. שבוע שלם של מחשבות, של ציפייה דרוכה. כותבי המכתבים הגדולים והמשקיעים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל הם, לא פחות ולא יותר, חיילי צה"ל.

גם לי היה פעם חבר חייל. המכתבים שהוא שלח לי ממוצב שכוח אל בלבנון, על נייר צהוב צה"לי בעט מגמגם, שמורים אצלי עד היום בתוך קופסת נעליים ישנה בארון ואני חייבת להודות שמדי פעם, כשאני מסדרת את הארון ונתקלת בהם, אני עדיין קוראת חלקים מהם. קוראת ונפעמת מעוצמתם הגדולה. המרחק הגדול, התקופות הארוכות שבהן לא התראינו, הגעגועים הגדולים כתוצאה מכך, הטעינו את המכתבים, העצימו אותם והפכו אותם למיוחדים במינם.

היו אלה ימים של מלחמה בלתי פוסקת מול החיזבאללה בלבנון והיה לי, באופן טבעי, פחד גדול שחס וחלילה יקרה לו משהו, פחד גדול וממשי, שהרי בימים ההם כמעט ולא היה שבוע שבו לא היו נהרגים חיילים שם. למזלי, הוא חזר בריא ושלם. האמת היא, שיודע כל מי שאי פעם היה שם, אף פעם לא חוזרים אותו הדבר. במיוחד כשאתה ילד בן 18, כי הרי מה החיילים שלנו אם לא ילדים. הוא חזר, אבל חיילים רבים אחרים נשארו שם. חיילים אחרים שלא היו ברי מזל, שכל מה שנשאר מהם הם המכתבים היפים שכתבו לחברה שנשארה בבית.

הכותבת: סיגלית הופרט -שגב בעלת הטור "סיגליות לשבת" בעיתון צפון-1

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות