fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שהיה הוא שיהיה

לא בוז'י ולא שלי יכולים להחליף את נתניהו. מי כן? אולי יאיר לפיד, אבל כדי שזה יקרה דרושה אופוזיציה מאוחדת או שינוי שיטת הבחירות בישראל. מה הסיכוי שזה יקרה? אפסי
דרוש שינוי. יאיר לפיד (צילום: יריב דגן)
דרוש שינוי. יאיר לפיד (צילום: יריב דגן)

מי ראוי לעמוד בראש מפלגת העבודה? יש הסבורים שליצחק הרצוג מגיעה הזדמנות נוספת. אחרים אומרים ששלי יחימוביץ' טובה ממנו.

לדעתי, בעת הנוכחית, אף אחד מהם לא מסוגל לנצח את בנימין נתניהו ולהוביל את העבודה לשלטון. זוהי המשימה של ראש המפלגה, וגם לבוז'י וגם לשלי, אין את היכולת שכזו. יכול להיות שיחימוביץ' מתאימה להיות שרת אוצר ושהרצוג יהיה שר חוץ מצוין, אבל לעבור את הגשר למחוזות השלטון, אין ביכולתם. שאלת מיליון הדולר היא – אם לא הם, אז מי כן?

דרוש שינוי. יאיר לפיד (צילום: יריב דגן)
דרוש שינוי. יאיר לפיד (צילום: יריב דגן)

לדעתי, האדם היחיד שיש לו יכולות לעשות זאת הוא יאיר לפיד, אבל לשם כך דרוש שיקרה אחד מהשניים: איחוד טוטאלי של האופוזיציה תחת מנהיגות מקובלת, בעלת סיכוי סביר לבצע מהפך שלטוני, או שינוי שיטת הבחירות בישראל. היות שהסיכוי לכך הוא כמעט אפסי, סביר להניח שמה שהיה הוא שיהיה ונתניהו, לטוב ולרע, יהיה עוד הרבה שנים בשלטון. הבעיה איננה אישית אלא שלטונית ודמוקרטית.

שלטון ארוך טווח בדרך כלל מתקרנף, מעלה אבק ותורם ליצירת איים של חוסר חשיבה, חוסר התחדשות ושחיתות שלטונית. אם נוסיף לכך שהקואליציה נשענת על כרעי תרנגולת ויכולה ליפול ולגרום לעוד סבב בחירות מיותר, הרי שהמסקנה המתבקשת היא שחייבים לשנות את שיטת הממשל והבחירות בישראל. השאלה למי זה טוב חוץ מלמדינת ישראל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות