fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טומי

כבר מההתחלה לא היה לו הרבה סיכוי. 1944 היתה שנה נוראית להיוולד בה. בעיקר אם אתה נולד בהונגריה, עוד יותר גרוע אם אתה גם במקרה יהודי. אבל טומי שרד, וזה לא פחות מנס. סיגלית הופרט שגב בטור הוקרה מרגש
השרדות שהיא נס. טומי צילום באדיבות סיגלית הופרט שגב)
השרדות שהיא נס. טומי צילום באדיבות סיגלית הופרט שגב)

 טומי נולד למשפחה יהודית בבודפשט של שנת 1944. שלושה חודשים אחרי שנולד, הנאצים פלשו לבודפשט, ואימו נאלצה להתחבא איתו ועם אחיו ג'ורג' בן ה5, בעליית גג של בית כנסת בגטו. זה היה חורף, והקור היה בלתי נסבל, אבל הדבר הקשה ביותר היה הרעב.

כשנולד לנו תינוק, אנחנו דואגים להלביש אותו בבגדים רכים וריחניים, להחליף לו חיתול עם כל חשד או ריח קלוש, לחמם את חדרו, להניח אותו במיטה רכה, להאכיל אותו כל 3 שעות ועוד דברים הטריוויאליים כל כך, שמלווים כל לידה וכל תינוק חדש. טומי לא זכה בכל אלה. לא חימום ולא אוכל, שום מיטה חמה. עמדו לרשותו רק זרועותיה הכחושות של אימו הרעבה. מדי פעם, כשהיו ברי מזל ונזדמן להם לאחוז בחתיכת לחם מעופשת או חתיכת גבינה צהובה יבשה, אימו היתה לועסת אותה ומאכילה את התינוק הרעב שלה, שכבר בקושי בכה.

השרדות שהיא נס. טומי צילום באדיבות סיגלית הופרט שגב)
השרדות שהיא נס. טומי צילום באדיבות סיגלית הופרט שגב)

למרות כל אלה, טומי שרד. זה היה לא פחות מנס. הוא שרד את הנאצים שעשו ככל יכולתם להשמיד אותו, שרד את הרעב, שרד את הקור. הוא הצליח לשרוד עד סוף המלחמה וגדל, השתקם והתפתח לאט לאט אבל בנחישות. הוא למד בבית הספר, עלה לארץ, למד קונדיטוריה, התגייס לצבא ואפילו שירת בצבא הקבע שנים רבות.

הוא היה גבוה ויפה תואר, כמו שאומרים היום חתיך הורס, וכל מי שבא איתו במגע, הוקסם מרוחב ליבו ומידיו הטובות שידעו להכין עוגות מתוקות מתוקות ויפות יפות. הוא התחתן עם טובה ונולדו להם שלוש בנות והשנים עברו והבנות התחתנו ונולדו נכדים והחיים היו יפים ומאושרים.

טומי אהוב, נפטרת בלילה שבין רביעי לחמישי. לא חשבנו שהגיע זמנך כי הרי אנחנו כל כך חמדניים. רצינו שתישאר עוד קצת. אבל אתה, שגם ככה חיית 71 שנה יותר ממה שקצבו לך, עייפת. חשוב שתדע, לא היית לבד. משפחתך המופלאה היתה כל הזמן לצידך. השארת אחריך שובל שלם של אנשים שנמצאים בעולם הזה בזכות יכולת ההישרדות המופלאה שלך כתינוק, בזכות הרצון החזק לחיות ולהעניק חיים. ועשית את זה. עשית את זה בגדול.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות