fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועד לכל עובד

מאבקם של עובדי פלאפון על זכותם להתאגד הוא מאבק אידאלי שבו תיבחן יכולתה של ההסתדרות לתת רוח גבית לעובדים בתחום השירותים
עובדי פלאפון נלחמים על זכות בסיסית (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

בשקט, ללא כותרות שמנות בתקשורת, מתרחש מאבק בעל משמעות ציבורית ממדרגה ראשונה. זהו המאבק של עובדי חברת פלאפון על זכותם להתאגד ולהקים ועד, גוף מייצג של העובדים מול ההנהלה.

בעידן שבו נרמסו זכויות עובדים בחברות של עובדי קבלן, מתנהל די רחוק מדי מהעין הציבורית מאבק על הזכות הבסיסית של כל אזרח בישראל, להיות מוגן ומיוצג מול הגוף המעסיק. התקשורת הכלכלית מגבה באופן יחסי את מאבק העובדים. בגלל חשיבות הנושא החליט יו"ר ההסתדרות עופר עיני לממן את שכר השובתים בסניפים השונים של פלאפון מקרן השביתה של ההסתדרות והוקם חמ"ל של העובדים לצורך פעילות והנחיות בשטח. זהו מאבק אידאי שבו תיבחן ההסתדרות אם ביכולתה לתת רוח גבית לעובדים בתחום השירותים, בחברה בעלת סניפים רבים בכל רחבי הארץ. למאבק הזה יהיו השלכות רבות על שוק העבודה בישראל בשנים הקרובות.

עובדי פלאפון נלחמים על זכות בסיסית (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

אם בסופו של יום תנועות המחאה של מעמד הביניים, בשיתוף פעולה עם גורמים פעילים למען זכויות עובדים בשוק העבודה, יפעילו לחץ קבוע על מנת לקדם זכויות עובדים, מפת התעסוקה וההכנסה של העובד בישראל יכולה להשתנות, והביטוי חלוקה צודקת יותר של העוגה הכלכלית, לא יהיה רק בבחינת משאלת לב, אלא הישג כתוצאה ממאמץ צרוף ארוך ומתמיד בשטח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות