fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השבוע שבו ירושלים בירת הנצח נכבשה על ידי אמריקה

היה זה שבוע של דרמות, שבוע רווי מתח, תקוות והתרגשויות. שבוע בו קיבלנו ממשלה חדשה וחיבוק מנשיא אמריקני. "אובמה חתיך הורס", כתבו נשים בפייסבוק, על ביבי לא כתבו, למרות שיש הטוענים שהוא הורס את המדינה. אובמה אמר שיש לנו ארץ נהדרת באמת?
ברק אובמה (צילום: פאנתרמדיה)
ברק אובמה (צילום: פאנתרמדיה)

שועי הארץ תפסו מקומות על פי כללים של טקס, המשטרה עשתה סדר שבוע לפני ליל הסדר, דגלנים דגללו, ילדים, נוער וסטודנטים הריעו. שבוע שעבר בשלום, אף במה לא קרסה, מזג האוויר היה ידידותי, תושבי הארץ התנהגו למופת ונהנו כמעט מכל רגע.

נשיא המדינה שמעון פרס (צילום: נמרוד גליקמן)

שלושה ראשי ממשלה היו עסוקים השבוע, אריק שרון היה עסוק כצמח במיטתו, אולמרט היה עם פרקליטו וביבי בהרכבת ממשלתו. היה זה שבוע שממשלה טרייה נכנסה וממשלה שנמאסה הלכה. שבוע שבו רובי ריבלין ואנחנו היינו עצובים ושרה נתניהו רקדה על הגגות. היה זה שבוע בו ברק אובמה הגיע וברק אהוד הלך. שלי יחימוביץ הבטיחה בדרמטיות להיות האופוזיציה של הקואליציה . הידעתם שאופוזיציה יכולה להיות גם אופוזיציה של עצמה וגם של הקואליציה?

אזרחי ישראל חרדו השבוע, לגורל הממשלה והחרדים לעומתם לא חדרו לממשלה. שותפות טבעית הפכה ליריבות, המר"ן טען שלביבי אין חברים. מה קרה לו? הוא לא יודע שלמי שיש את שרה לא צריך חברים, לא יכול להיות עם חברים, פשוט אסור לו. החל מהשבוע, החרדים שוכבים במערבים ומחכים לתוצאות קרב בין הבית היהודי ויש עתיד אם וכאשר יוחלט לעשות שלום באזורנו. שר האוצר יאיר לפיד יהיה החבר היחיד במפלגתו בקבינט צר שיכול להחליט כל החלטה ששרה תרצה מבלי יכולת להתנגד. עצוב.

זה עצוב, כי בסך הכ, ליש בממשלה שני ביטחוניסטים – בוגי יעלון ויעקב ופרי וביבי לא רוצה את  פרי בקבינט. זה מפני שפרי מבין היטב מה צריך לעשות ובעיקר מה אסור לעשות. אגב פרי, ביבי עוד לא מצא זמן לראות את הסרט שומרי הסף, אובמה לעומתו, צפה בסרט ושמע את דעתם של ששת ראשי השב"כ.

השבוע הופסקה הקפאת הבניה . בני בגין ודן מרידור נכנסו להקפאה. היה זה שבוע שהמותג "הליכוד ביתנו" לא עמד בהבטחה והמותג "יש עתיד" נכנס למסלול קיום ההבטחה. היה זה שבוע בו אובמה ונתניהו צעדו על מסלולי ההמראה והפכו לפרזנטורים של CASTRO MEN.

ברק אובמה קריקטורה
חתן פרס נובל לשלום. ברק אובמה. (צילום קריקטורה: פאנתרמדיה)

"אובמה חתיך הורס", כתבו נשים בפייסבוק, על ביבי לא כתבו, למרות שיש הטוענים שהוא הורס את המדינה. היה זה שבוע בו מערכות ההגנה מפני טילים עשו יחד עם אובמה כבוד לעיר לוד שאירחה אותם תחת כיפה של ברזל.

השר פרץ קיבל את פניו של אובמה, הציע לו ייעוץ בנושא שפם ואמר שזה התחום שלו. האם הוא שר לטיפוח יופי? או לטיפוח הסביבה? סילוואן אמר שלום לנשיא ומיד מצא לנכון להודיע לו שהם נולדו באותו יום. שמחת זקנתו של אובמה.

זה היה שבוע בו ירושלים בירת הנצח נכבשה, על ידי אמריקה. בשמים טסו מסוקי בלקהוק אמריקנים, בכבישים נעו לימוזינות שחורות עם דגל גלייזינג, מוגנות מפני התקפת טילי שיוט מכל סוג. כשהוצג מערך ההגנה של האורח התברר שיש אמריקני שרץ אחרי הנשיא אובמה עם מזוודה ובתוכה כפתורים. באמאשל'כם, מה זה הכפתורים האלה? מפחיד!

פרס גנב את ההצגה
נשיא המדינה שלנו שמעון פרס הוא ללא ספק האיש שגנב את ההצגה. פרס הוא החניך המצטיין של הביקור הממלכתי. איזה איש זה? כמה פעמים מאז כניסתו לפעילות ציבורית פספסנו אותו? איזה כושר גופני, איזה כושר אמפטי, איזה יכולת להיות נשיא הכי הכי. שטח בנייני האומה והרחובות סביב הפכו לשטח אמריקני לעיתים סטרילי, אוהדי ביתר הקיצוניים יצאו לחופשה מאולצת כדי לא לעבור על חוקי ארה"ב.

רון נחמן ז"ל ראש עיריית אריאל, לו רק היה בחיים, לא היה מסכים לכך שתלמידי אוניברסיטת אריאל לא יוזמנו למופע של אובמה בבנייני האומה. האמת? זה מרגיז שהם לא הוזמנו. הנאום המחבק שאובמה נתן וסיפור התארגנותו ילמדו בעתיד בכל פקולטה שמכבדת את עצמה. כך זכה המופע של אובמה לקהל המריע לכל משפט שאמר.

הביקור תוכנן בקפידה על ידי אמריקה, הכל תקתק מלבד אירוע תידלוק של אחת הלימוזינות, במקום בנזין מילאו אותה סולר. בסי.אי.אי מישהו כבר יחטוף על זה טיל. החדרניות, השף, הסו שף, הגנן והשוער בקינג דיויד הפכו לסלבס.  האמת שאובמה בא לבקר אותנו את הישראלים, הוא היה מאד נחמד אלינו. מעניין מה הוא אמר לביבי בשש עיניים. (כי אין שיחות בארבע עיניים בבית רוה"מ).

אומרים שאובמה פנה אלינו, מעל ראשי המדינה. ראשי המדינה שמעו והבינו את מה שאמר לנו אובמה מעל ראשם. ואולי טוב שכך. הפרומו של אובמה עם יונית לוי היה שוס..תודו שזה היה חלק מקמפיין אגרסיבי של אהבה. אובמה וביבי התבדחו על הסימנים האדומים בנתב"ג, האורח אמר לביבי שיש תמיד סימנים אדומים, החמאס שמע את הבדיחה והבהיר לאובמה שצבע אדום זה לא בדיחה כשירה והשליח במהלך הביקור טילים על שדרות.

היה זה שבוע בו הנשיא האמריקני אמר לבני ישראל "טוב לחזור לארץ" בעברית ולפלסטינים "מרחבה" בערבית. א' ממשרד התחבורה יצאה השבוע מהארון והפכה לאודליה. שאול מופז (רַחְמָנָא לִצְלַן) נכנס להחליף אותה בארון. בתכנית עובדה סיפרה אודליה שהיא מרחמת על ביבי. כי יש לו את שרה, שוב שרה?

היה זה שבוע שהמדינה אמרה לבר רפאלי תודה והצבא ביקש ממנה להחזיר את התודה. מבולבלים? גם בר ואני התבלבלנו.

רונלדו נחת כאן השבוע בתזמון בעייתי, התקשורת זרקה אותו הצידה כי היה לה מלך יותר טוב – המלך אובמה. פעם פגשתי ליצן שהתאמן על יד הקרון שלו בקרקס, הוא ג'ינגל ארבעה בקבוקים באוויר, שאלתי אותו באיזה תעשייה אתה? הוא ענה "בתעשיית התזמון". צריך לדעת מתי להגיע, קחו דוגמא מברברה סטרייסנד היא, לא הגיעה היא רק הבטיחה להגיע.

לא קל לחיות במדינה קטנטונת שמייצרת כמויות אדירות של חדשות בקצב מטורף, תמיד קיימת מין תחושת החמצה של חדשות שלא הספקנו לדעת כתוצאה מהקצב המהיר. למזלנו אין דבר יותר ישן מהחדשות של אתמול ולפיכך בשבוע הבא בליל הסדר נספר על יציאת מצרים ועל נפלאות פרעה והחדשות מהשבוע יהפכו להיסטוריה.

כי אובמה אמר שיש לנו ארץ נהדרת, באמת?

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות