fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקידמה ואנחנו

האם מיגון טכנולוגי, מידע מודיעיני במחשבים ויער של מצלמות, הופכים אותנו ליותר מוגנים ופחות חשופים לאלימות? החוקרים טוענים שכן, המציאות בשטח מספרת אחרת
שיחות ממשלה. צ'רקס
שיחות ממשלה. צ'רקס

בעקבות פיגוע הטרור במרתון בבוסטון, שבו נהרגו שלושה אזרחים, רבים אחרים הפכו לנכים ומיליוני אנשים חיו במצור ובפחד במשך מספר ימים, נשאלת השאלה האם הקידמה, שטומנת בחובה מיגון טכנולוגי, מידע מודיעיני במחשבים ויער של מצלמות, הופכת אותנו ליותר מוגנים ופחות חשופים לאלימות.

חוקרים במערב סבורים כי כמעט 70 שנה אחרי סיום מלחמת העולם השנייה, העולם בטוח יותר ופחות אלים, למרות שזה לא נראה ככה. אחת הסיבות להטעיה היא החשיפה התקשורתית שבה כל אירוע בכל מקום בעולם מגיע לסלון הבית ונותן תחושה מצטברת של עולם אלים. החוקרים טוענים שההיפך הוא הנכון. ב~70 השנה שלפני מלחמת העולם מתו עשרות מיליוני אנשים במלחמות וברעב כתוצאה ישירה מאותן מלחמות. הדרכים לא היו בטוחות כמו היום, היו שודדים וליסטים וחיסולי עמים בכלי מלחמה.

מודיעין
צילום: אילוסטרציה

נשאלת השאלה האם היה פעם פסק זמן בהיסטוריה שבו האלימות שאפה לאפס. כן, זה קרה לפני 6500 שנה. במשך כאלף שנה חיו האנשים בתקופה הכלקוליתית, פה בארץ ישראל, בסוריה, לבנון, בואכה תורכיה ודרומה לגבול מצרים, בשקט.

האנשים חיו בעדרים של בני אדם שגידלו חיטה ובעלי חיים, לא היו כלי מלחמה, אלא רק כלי צייד, לא היו אימפריות דורסניות כמו הפרעונים, הכשדים והחיטים, שהפכו עמים לאבק אדם. העולם היה שקט ורגוע, ואדם שחי במרחב עמק זבולון לא פגש מעולם את אלו שגרו באזור גדרה ודרומה. אז יכול להיות שכולנו בעצם טועים ואחמדיניג'אד, יחד עם ידידו מנהיג צפון קוריאה, הם בסך הכל אנשים אינטליגנטים שואפי טוב, שרוצים להחזיר אותנו לעולם הכלקוליתי שלפני 6500 שנה באמצעות קידמה טכנולוגית.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות