fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האמת של אלוני

מסתבר שדברי הבל ושטות אינם נחלת הימין או השמאל, והטיפשות חוגגת גם אצל אבירי התרבות מכל המחנות
השרה מירי רגב (צילום: כנסת ישראל)

במאי הסרטים אודי אלוני, שזכה בפרס הסרט האהוב בפסטיבל ברלין על סרט שמומן בחלקו בכספי משלם המיסים הישראלי, אמר קבל עם ועדה, שאסור לקנצלרית מרקל לתת לישראל צוללות, שהרי מדובר במדינה פאשיסטית.

השרה מירי רגב (צילום: כנסת ישראל)
השרה מירי רגב (צילום: כנסת ישראל)

מסתבר שדברי הבל ושטות אינם נחלת הימין או השמאל, והטיפשות חוגגת גם אצל אבירי התרבות מכל המחנות. ונניח שבישראל יש תהליך פאשיסטי, האם אנחנו, כאזרחי מדינה פאשיסטית, אליבא דה אלוני, לא זקוקים להגנה מרבית במזרח התיכון שבו כל פנאט מקים ארגון טרור הרוצה להשמידנו? ויחד עם זאת, יש לי בקשה גדולה משרת התרבות מירי רגב – שתעזוב את אלוני לנפשו ולא תשלול ממנו תקציבים כדי שימשיך ליצור סרטים שיעמדו בקריטריונים אמנותיים. כן, מותר לבן אדם להביע דעות פוליטיות קיצוניות, כל עוד מדובר בביקורת ולא מעבר לזה.

דברי אלוני הם שטות, אבל בשום אופן אינם פוגעים בביטחון המדינה ואסור לערבב בין אמנות לדעות, בין אם מדובר בימין או בשמאל. יש אמנים נפלאים בשירה, בנגינה ובבימוי, שהצליחו באמנותם ונכשלו בהבנת המזרח התיכון. נקווה שבתפר שבין טיפשות האזרח לגדולת האמן, בבור הזה לא ניפול כולנו, כי אז באמת נהפוך לחברה פאשיסטית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות