fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אין סיכוי שתושבי הפריפריה יצביעו למפלגת העבודה"

כך מאמין ראש עיריית מעלות תרשיחיא שלמה בוחבוט, המנתח בצורה מעניינת את כישלון מפלגת העבודה בעבודת השטח בערי הפריפריה ואופן ההצבעה של תושביהן
מבין בהצבעה בפריפריה. שלמה בוחבוט (צילום: אריק בלטינסטר)
מבין בהצבעה בפריפריה. שלמה בוחבוט (צילום: אריק בלטינסטר)

בעבר הרחוק היו שתי מפלגות דומיננטיות בערי הפיתוח – מפא"י (לימים מפלגת העבודה וכיום "המחנה הציוני") והמפלגה השנייה מפד"ל, שהייתה שולטת ברוב המועצות הדתיות, ובלא מעט חברי מועצה. המצב הזה השתנה בשל קיצוניות מפלגת מפד"ל, אשר הפסיקה את הפעילות שלה בערי פיתוח לטובת התיישבות ביהודה ושומרון. מפלגת ש"ס, שהוקמה אז תפסה את מקומה של מפד"ל והשתלטה על כל המועצות הדתיות וחברים במועצת העיר.

מעמדה של מפלגת העבודה נישחק עקב בחירתו של מר מנחם בגין ז"ל, שהפעיל את פרויקט שיקום השכונות ובעצם המהפך של 77' גרם לכניסה מסיבית של מח"ל לערי הפיתוח. תושבי ערי הפיתוח מאסו במפא"י, שראו בה מפלגה שקלטה באופן גרוע את משפחותיהם, מפלגה שנמנו עליה כל מיני עסקנים שמונו לראשי מועצות ומזכירי מועצת פועלים – שני תפקידים חשובים לניהול יישוב בתקופה ההיא. אנשים אלה לא היו מקומיים ונבחרו רק בשל היותם "אנשי המפלגה".

מבין בהצבעה בפריפריה. שלמה בוחבוט (צילום: אריק בלטינסטר)
מבין בהצבעה בפריפריה. שלמה בוחבוט (צילום: אריק בלטינסטר)

המצב אז בערי הפריפריה היה רע מאוד, ואנשי ערי הפיתוח האשימו את מפא"י במצבם. נזכור כי, גם אז היו הפגנות על המצב הקשה וההפגנה הקשה ביותר הייתה של הפנתרים השחורים בואדי סאליב. מנחם בגין, ז"ל, פעל חכם מאוד שאחרי מהפך 77' מינה את דוד לוי, לשר השיכון, והחליט על הקמת "מפעל שיקום השכונות", פרויקט אדיר שעסק לא רק בשיקום תשתיות, אלא עסק בקהילה ובחינוך. פרויקט זה הביא לשינוי דרסטי בערי הפיתוח.

מפלגת העבודה לא השכילה ולא משכילה לבוא לערי פיתוח ולשנות את תדמיתה. עובדה שתושבי ערי הפיתוח מצביעים לליכוד בצורה משמעותית, פרט לבחירות 92' שהמפלגה השכילה להעמיד מועמדים בקדמת הרשימה מערי הפיתוח כמו אלי דיין מאשקלון, עמיר פרץ משדרות, שמוליק אביטל ועבדכם הנאמן. עם מועמדים אלה תושבי ערי הפיתוח הצביעו בהמוניהם ליצחק רבין, ז"ל.

לצערי בבחירות האחרונות בוז'י הרצוג במפגיע התעלם מהצעות שנתנו לו – שיעמיד מועמדים מערי הפיתוח ויפעל בערי הפיתוח, והוא העדיף לשים את כל תקציב המפלגה במשרדים בת"א ואת רוב הפעילות עשה במרכז הארץ. ערי הפיתוח מביאות לליכוד 7-8 מנדטים וזה ניצחונו. כל עוד ומפלגת העבודה לא תבין שפעילות מתחילים מיד אחרי הבחירות, כל עוד הרשימה רובה תל אביבית ואין נציגי מחוז במקומות ריאליים, מפלגת העבודה יכולה לחלום לחזור לשלטון.

מערכת הבחירות הייתה כישלון אסטרטגי של מפלגת העבודה – הניצחון היה מונח על מגש של כסף, אם בוז'י הרצוג, היה שומע לאנשי השטח – היה ניצחון. מה הלאה? מפלגת העבודה צריכה למצוא מנהיג חדש שיתחיל מלמטה, ותבין שללא ערי הפיתוח הניצחון לא יגיע.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות