fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב מג'ד אלכרום אסף מידע מודיעיני על נשיא המדינה שמעון פרס

הותר לפרסום: נגד מילאד חטיב, בן 26, הוגש הבוקר כתב אישום חמור שסעיפיו: מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה וריגול
המרגל צילום רפרודוקציה: דוברות המשטרה, מחוז צפון
אסף מידע על בסיסי צה"ל. מילאד חטיב ( רפרודוקציה: דוברות המשטרה)

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה, נגד מילאד חטיב, תושב מג'ד אלכרום שליד כרמיאל, בן 26. הוא נעצר בחודש שעבר על ידי המשטרה והשב"כ בחשד שאסף מידע מודיעיני עבור ארגון חיזבאללה על נשיא המדינה שמעון פרס ועל בסיסי צה"ל. כתב האישום כולל סעיף ריגול.

 נצ"מ מיכאל שפשק
"חוליה נוספת של פעילי טרור". נצ"מ מיכאל שפשק (צילום: דוברות המשטרה, מחוז צפון)

מכתב האישום עולה, כי בשנת 2007 התארח הנאשם אצל תושב לבנון המתגורר בדנמרק, בורהאן חטיב, המשמש סוכן חוץ של חיזבאללה. באחד המפגשים ביניהם נולד הרעיון להקים ארגון ערבי כמו חיזבאללה בתוך ישראל.

בהמשך, בשנים 2009 ו-2010, כך עולה מכתב האישום, התקיימו מפגשים נוספים בין השניים בדנמרק ובתורכיה, כאשר הסוכן מתדרך את הנאשם כיצד לבצע תצפיות ולאסוף מידע וכן הם סיכמו את דרכי התקשורת ביניהם שלא באמצעות תקשורת אלקטרונית כדי להימנע מחשיפה.

מכתב האישום עולה, כי כשהנאשם חזר ארצה, הוא החל באיסוף מידע רגיש על בסיסי צה"ל, תחמושת, זמני נסיעות בין בסיסים לכפרים ערביים וכן מידע רגיש מידע רגיש על אישי ציבור, ביניהם ח"כ אחמד דבאח.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם אסף מידע על ביקור נשיא המדינה שמעון פרס במג'ד אלכרום לפני כחודשיים. המידע שאסף קשור לפרטים על הביקור, מספר המאבטחים, סוגי כלי הרכב ומספריהם ועוד.

סעיפי האישום: מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה וריגול.

מפקד ימ"ר צפון נצ"מ מיכאל שפשק: "חשיפת הפרשה היא הצלחה נוספת של ימ"ר מחוז צפון ולשב"כ. שיתוף הפעולה המוצלח בין מחוז צפון לשב"כ חשף בעבר חוליות וסיכל פיגועים ואין ספק כי הפרשייה הנוכחית חשפה חוליה נוספת של פעילי טרור נגד מדינת ישראל אשר התכוונה לפעול ולפגע נגד מוסדות ואישים בתוך ישראל".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות