fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלא נדע: במרכז הרפואי לגליל בנהריה נערך היום תרגיל מלחמה

במהלך התרגיל נבחנה רמת המוכנות של המרכז הרפואי לשעת חירום ותורגלו תרחישים שבהם מעורב מספר רב של נפגעים כתוצאה משימוש בחומרים מסוכנים ולא קונבנציונליים
מוכנים לכל תרחיש. הצוותים שהשתתפו בתרגיל. צילום: אלי כהן

במרכז הרפואי לגליל בנהריה, הסתיים אחר הצהריים (חמישי), "תרגיל מלחמה – חל"כ", שנועד לחזק ולהעלות את רמת המוכנות והכשירות של המרכז הרפואי והצוותים להתמודדות עם מצבי חירום שעלולים לכלול מספר רב של נפגעים בתרחישים חריגים ובכלל זה: אירוע טוקסיקולוגי המוני (אירוע שבו מעורב חומר לא קונבנציונלי), תרגול פינוי של מחלקה תחת אש, תרחיש של שריפה רבת נפגעים ותפקוד שוטף תחת אש במהלך מספר ימי לחימה .

נכון להיום, פועלים בישראל שישה בתי חולים, בהם משמרים ידע ויכולת טיפול בפצועים מאירועי חל"כ (חומרי לחימה כימיים), אחד מהם, הוא המרכז הרפואי לגליל.

התרגיל שתוכנן מראש בתוכנית השנתית, התבצע בשיתוף כלל הצוותים מכל הסקטורים במרכז הרפואי, נציגי האגף לשעת חירום במשרד הבריאות, צה"ל (פיקוד העורף), כיבוי אש, עיריית נהריה, מד"א ומשטרת ישראל. בסיומו זכה צוות המרכז הרפואי לשבחים מצד הגורמים השונים על התרגיל והתנהלותו נוכח התרחישים המורכבים שהוצגו בו.

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום: "מדובר בתרגיל מורכב ומשמעותי כחלק ממערך המוכנות של המרכז הרפואי לתרחישים השונים ,בין השאר בשל מיקומנו במרחק של כ- 10 קילומטרים בלבד מגבול לבנון והיותנו קו הרפואה הקדמי של מדינת ישראל בצפון. אנו משרתים לאורך כל ימות השנה אוכלוסייה של כ-600 אלף איש והצוותים שלנו מתורגלים על פי גרף פעילות, אך הייחודיות בתרגיל הנוכחי, הייתה בריבוי תרחישים שתורגלו בהצלחה ובשיתוף נרחב עם כלל ארגוני החירום וההצלה הפועלים יחדיו במענה לציבור בעתות חירום. אני מבקש להודות לכלל הגורמים שנטלו חלק בהכנות הרבות,  שבסופו של דבר יאפשרו לנו לתת מענה מקצועי בכל עת שנידרש".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות