fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שומרים על חתולי הרחוב

בכרמיאל שומרים על חתולי הרחוב. הווטרינר העירוני ומחלצי החיות, בסיוע מערך מתנדבים, ממשיכים לטפל ולהאכיל את חיות הרחוב גם בימים אלה
שוש ירון מאכילה את חתולי הרחוב צילום: אלכס הובר

בימים אלה כאשר כולם מתמודדים מול משבר הקורונה חשוב להמשיך ולטפל ולשמור על חיות המחמד שלנו, וזאת כמובן, תוך כדי שמירה על ההנחיות למניעת הידבקות. בכרמיאל אף מקפידים על הטיפול בכלבים ובשמירה על חתולי הרחוב.

משה קונינסקי: "גיבשנו בשיתוף עם שולמית ירושלמי רשימה של כ-20 מתנדבים שמסייעים לווטרינר העירוני ואף רשאים גם בתקופה זו לשהות מחוץ לביתם ולהאכיל חתולים ולמנוע את מותם של החתולים מרעב".

לידיעתכם, על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO) והארגון העולמי לבריאות בעלי חיים (OIE), אין עדות לכך, נכון להיום, שחיות המחמד יכולות להעביר את נגיף הקורונה.

חיות המחמד: החתולה ג'סיקה  צילום עליזה רוזן הברמן

את חתולי הרחוב בכרמיאל מאכילים באופן קבוע על ידי מזון לחתולים המחולק למתנדבים, כשכל אחד מהם דואג לפינתו ההאכלה בעיר.

נציין כי המתנדבים המסורים יוצאים בכל תנאי מזג אוויר.

ד"ר אילן הררי, הווטרינר העירוני, שהקים את עמותת "כרמי חי", דואג באמצעותה לכל הטיפולים הנחוצים לחתולי הרחוב, במרפאה הייעודית שהוקמה על ידי העירייה באזור התעשייה.

ד"ר אילן הררי שומר על חתולי הרחוב

ד"ר הררי דואג לאיסוף ולטיפול בחיות בר חולות ופצועות, לצד המשך סירוסן למען בריאותם של החתולים, ושמירה על האיזון הרצוי.

כאשר החל מצב החירום בעקבות הקורונה, היה ברור כי יש להיערך בדרך אחרת לדאוג לחתולי הרחוב, ולחיות המסתובבות במרחב העירוני.

מה קורה היום עם חתולי הרחוב? 

ד"ר הררי: "המחלקה הווטרינרית בכרמיאל מתפקדת ככל שניתן, פעילותנו נמשכת, אף כי גם אנו איננו יודעים מה ילד יום.

בוודאי שמתעוררות בעיות גם בנושא בעלי החיים והטיפול בהם. בקשתנו היא שאלה שמאכילים את חתולי הרחוב יתארגנו ויתחלקו בתפקידים. כלומר יעזרו לקשישים. בסיטואציה כזו עזרה הדדית היא חובה".

אריאל מאירוביץ' מי שמחלץ בעלי חיים עבור העירייה מספר: "ניתנו היתרים להאכלה של חתולים. כולם במחלקה מאוד בסדר.

מאירוביץ' מתאר גם מצבים לא נעימים: לפני מספר ימים הוא נקרא לסייע לחתול פצוע בלי עין שדימם מול הגן במשגב או חתול שנתקע על עץ תיל וכן, חתול שנזקק לעקירת שן. אותם הוא מביא היישר לטיפולו המסור של ד"ר הררי.

 

שומר על חתולי הרחוב. אריאל מאירוביץ בפעולה צילום: עליזה רוזן הברמן

מה בנוגע לנטישת בעלי חיים?

לדברי ד"ר הררי ההפך הוא הנכון בעיר: "בתקופה זו, נוכחתי לדעת שדווקא הדרישה לאימוץ בעלי חיים גוברת, זאת בגלל הבדידות כנראה. אנו מברכים על האימוצים בתקופה זו.

אך יש לזכור, שבעיקר הכלבים מתרגלים עתה להימצאות הבעלים איתם, וכאשר תעבור תקופה זו ונחזור לשגרה, עלולים הכלבים לפתח רגשות נטישה, כאשר בעליהם יצאו שוב לעבודה.

לכן, אולי כדאי גם עתה לנסות להשאיר את הכלבים בתחילה 15 דקות לבד, ואחר כך גם יותר, על מנת להרגילם למצב זה".

ד"ר הררי מבקש להדגיש נושא חשוב: "עד כה לא נמצא כי כלבים וחתולים מעבירים את וירוס הקורונה, לכן אין חשש מקרבה אליהם".

מי בכל זאת מאכיל את חתולי הרחוב?

שולמית ירושלמי, אחת המתנדבות הבולטות בנושא חתולי רחוב, נטלה על עצמה את ארגון האכלת החתולים בשל העובדה כי רוב המאכילים הקבועים הם פנסיונרים, שהיציאה לרחוב עבורם אסורה או מוגבלת מאוד.

ירושלמי: "פניתי לראש העיר בבקשה לממן ולסייע בהאכלת החתולים במקבצי הדיור ברבין מאחר והקשישים לא מורשים לצאת ולהאכיל את החתולים. תודה ענקית לד"ר הררי על כל העשייה ולכל העוסקים ברווחת חתולי הרחוב".

מעיריית כרמיאל נמסר: "במסגרת ההיערכות למצב החירום ולקראת החמרה בהנחיות ההסתובבות, ממפה העירייה את נקודות ההאכלה ברחבי העיר.

בנוסף, רכשה העירייה למעלה מחצי טון של מזון חתולים איכותי ונערכת לחלק אותו במידת הצורך. כל מאכילי החתולים ממשיכים בעשייה.

העירייה פועלת בכדי לחלק את האחריות על נקודות ההאכלה באופן התואם בצורה המיטבית את הנחיות משרד הבריאות. במידה ויהיה סגר מוחלט, העירייה תפעיל את עמדות ההאכלה".

הפעולות הללו הן חלק מתכנית שגיבש ד"ר הררי, המיועדת לסייע לבעלי החיים בעיר גם בתקופת משבר נגיף הקורונה. התכנית הוכנה לבקשתו של ראש העירייה משה קונינסקי המשמש גם ראש מטה החירום העירוני.

משה קונינסקי: "גיבשנו בשיתוף עם שולמית ירושלמי רשימה של כ-20 מתנדבים שמסייעים לווטרינר העירוני ואף רשאים גם בתקופה זו לשהות מחוץ לביתם ולהאכיל חתולים ולמנוע את מותם של החתולים מרעב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות