fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבוע לאחר שמסתנן מלבנון חדר לשתולה: התושבים יוצאים למאבק

החשוד נעצר בסמוך לפעוטון היישוב ונלקח לחקירה. התושבים: "מעתה אנחנו סומכים רק על עצמנו" דובר צה"ל: "החשוד היה במעקב לאורך האירוע כולו"
יחידת אגוז במהלך המבצע 2 צילום דובר צהל
החשוד נעצר ליד הפעוטון . צילום: דובר צה"ל

תושבי יישובי הגדר בגליל המערבי, זרעית נטועה ושתולה יתכנסו ביום ראשון הקרוב לדיון דחוף במטרה לקבל החלטות באשר לצעדים שינקטו, זאת בעקבות חדירת המסתנן לשתולה בסוף השבוע שעבר.

בצהריי יום חמישי שעבר, בסמוך לשעה 12 בצהריים  עצרו כוחות צה"ל חשוד שחצה את גדר הגבול מכיוון הכפר עייטא א-שעב, בלבנון ליישוב שתולה בשטח ישראל. החשוד, שלא היה חמוש נתפס תחילה ע"י כיתת הכוננות של היישוב והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון.

על פי חברי וועד היישוב שתולה מתברר כי כי מרגע ההתרעה ביישוב, הקפיץ הרבש"צ את כיתת הכוננות ובתוך כ-10 דקות נעצר החשוד, בסמוך לפעוטון היישוב בשעה שילדים שהו בו, מה שגרם לחרדה ודאגה בקרב התושבים שהתרעמו על כך שצה"ל לא עצר את החשוד טרם כניסתו לישוב.

בהתייעצות עם גורמי הצבא, נמצא בימים האחרונים פתרון לאבטחת הישוב, אף שמדובר בפתרון זמני.

בעקבות התקרית ולאור השינויים האחרונים שנערכו בינואר האחרון בדירוג הטבות המס לתושבי קו העימות, שבמסגרתו לא הועלתה ההטבה שקיבלו תושבי היישובים צמודי הגדר ונותרה על 11 אחוז בלבד, החליטו השבוע התושבים לכנס ישיבה דחופה ולצאת למאבק במטרה להפעיל לחץ על ממשלת ישראל ולהביא לשינויים במדרגות המס. בין היתר הם מוחים על כך שישובים כמו שלומי לדוגמה, שאינו נחשב לישוב צמוד גדר, נהנה מהנחת מס בגובה 20 אחוז: אבנר אליהו, מועד היישוב שתולה: "החלטנו לקחת את המאבק בהורדת הטבות המס לידיים שלנו, להחזיר את הכוח לתושבים. לראש המועצה היה מספיק זמן לטפל בנושא, ולמרות זאת, בשורה התחתונה אין כל התקדמות משמעותית עד כה לכן, אנחנו נצטרך לקחת אחריות, הגיע הזמן שישמעו גם מאיתנו –  התושבים שמסכנים את חייהם על גדר הגבול."

מהמועצה האזורית מעלה יוסף נמסר כי ראש המועצה קיים במהלך השנה האחרונה ישיבות רבות בנושא עם וועדת הכספים של הכנסת ועם האוצר ולמרות זאת, נאמר בהודעת המועצה: "הממשלה יצאה למהלך חד צדדי ופלטה את המועצות האזוריות והיישובים צמודי הגדר בסמוך לגבול ואישרה העלאה של 2% רק לרשויות מקומיות ועיריות הממוקמות בסמוך לגבול".

ראש המועצה האזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה: "אני מלין על כך שבנוסחה למתן הטבות המס הכניסו את נושא הדירוג הסוציו -אקונומי, לתחשיב אין קשר בין יישוב גדר לרמה הסוציו אקונומית של תושביו בכל הנוגע להטבות המס . בכוונתי לצאת למאבק משותף, כולל עתירה לבג"צ, זאת בשיתוף עם המועצות האזוריות שבתחומן נמצאים יישובים השוכנים לאורך הגבול הצפוני בנושא התחשיב המעוות ואי השוויון."

בתגובה לפניית אתר "בלינקר" וצפון 1 נמסר מדובר צה"ל כי החשוד היה במעקב של הצבא לאורך כל האירוע: "לוחמי צה"ל בשיתוף רבש"צ הישוב היו במעקב מלא אחר החשוד לאורך כל האירוע ונתנו מענה מידי.  לאחר מספר דקות, במהלך תפיסת החשוד, הגיעה לנקודה כיתת הכוננות של היישוב שמאומנת למתן מענה ראשוני ומהיר לאירועים מסוג זה באופן קבוע. האירוע תוחקר בכלל הדרגים והופקו ממנו הלקחים הנדרשים. נדגיש כי במבחן התוצאה הכוח הצבאי עצר את החשוד וגילה ערנות כנדרש בזמן ובמקום. בין מפקדי החטיבה ליישובים קיים שיח שוטף ושקיפות שמובילים להגנה מיטבית על ביטחון תושבי הצפון".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות