fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"רק אתם אשמים"

ימים לפני פתיחת הקלפיות עולה ראש עיריית מעלות-תרשיחא לשעבר, שלמה בוחבוט להתקפה ואומר: "הציבור בגליל בעייתי, הוא יודע ומבין שהוא בעמדת נחיתות לעומת המרכז ובכל זאת הוא מצביע עם הלב ולא עם הראש" לדבריו, עד שלא תוקם תנועה שתחרות על דגלה רק את צרכי הצפון – לא נגיע לשום מקום"
מצביעים עם הלב במקום עם הראש. בוחבוט בכנס "כולנו" בנהריה צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

לקראת בחירות 2019:

ימים לפני פתיחת הקלפיות עולה ראש עיריית מעלות-תרשיחא לשעבר, שלמה בוחבוט להתקפה ואומר: "הציבור בגליל בעייתי, הוא יודע ומבין שהוא בעמדת נחיתות לעומת המרכז ובכל זאת הוא מצביע עם הלב ולא עם הראש" לדבריו, עד שלא תוקם תנועה שתחרות על דגלה רק את צרכי הצפון – לא נגיע לשום מקום"

"השיח אודות הבחירות לכנסת ה – 21, מלא בפרטים שאינם רלוונטיים לצרכים האמיתיים של תושבי הפריפריה. המפלגות הגדולות לא נותנות מענה בשיח לבעיות המעסיקות את תושבי הגליל מהערבי" – כך אומר השבוע ראש עיריית מעלות לשעבר שלמה בוחבוט, אשר כיהן בעבר כחבר כנסת וכיו"ר מרכז השלטון המקומי. בוחבוט, כך לדבריו, זועק את זעקתם של התושבים שנותרים ללא מענה, ומצד שני, מאשים אותם על כך שהם בוחרים עם הלב ולא עם השכל, מה שמביא בסופו של דבר למצב שבו המפלגות הגדולות מתעלמות מהגליל.

"אני נמצא כעת בתל אביב, מסתכל סביב ומבין כמה החיים בפריפריה הם בפיגור גדול מאוד לעומת המרכז. עסקים לא מתפתחים אצלנו. מעל 50 – 60 אחוז מהתושבים חיים משכר מינימום, בעוד בתל אביב צריך לחכות למקום במסעדה ולהזמין מראש, במעלות, לדוגמה,  באגם המונפורט פועלת אחת המסעדות הטובות בארץ, ואם נכנסים עכשיו נמצא אולי שניים-שלושה שולחנות מלאים וזה הכל."

בוחבוט ממשיך ומסביר עד כמה בעיתיים, לדבריו, תושבי הצפון: "התושבים בצפון בעייתיים, רע להם, הם מתלוננים אך עדיין בוחרים במפלגות שלא תורמות לרווחתם. אף אחד לא מעלה את נושא הפקקים באזור ואני שואל מי יפתור את זה? אני נוסע ברכבת לתל אביב פעם בשבוע, ואני מפחד שלא אספיק להגיע לרכבת בזמן.  לוקח לי שלושת רבעי שעה להגיע ממעלות לנהריה. איפה נשמע דבר כזה? כל ראשי הערים שנבחרו בבחירות המוניציפליות האחרונות הבטיחו הבטחות שהם לא יכולים לקיים כי אין להם תמיכה של המדינה. ובכלל, איך הם מתכננים להביא מפעלי הייטק ולהשאיר כאן את הצעירים בלי סיוע ממשלתי?  צריך לתת להם מעמד מיוחד. כשפונים למפעל בתל אביב בהצעה שיעבור לפעול בפריפריה, מציעים לו דמי העברה, הנחות במס לעשר שנים ומענקים מיוחדים. אם זה לא נמצא במצע של המפלגות הגדולות, איך ראשי הרשויות אמורים לטפל בזה? נגמרה הציונות. אם לא מפתים את הישראלי בכסף כלום לא קורה.

גם אל המצב במרכז הרפואי לגליל התייחס בוחבוט וכך הוא אומר "המרכז הרפואי לגליל והרופאים העובדים בו הם נהדרים אבל אין תקציבים. באיכילוב המחלקות נראות כמו גן עדן ובנהריה המחלקות הפנימיות נראות כמו מחלקות באפריקה."

לדבריו של בוחבוט, שני דברים צריכים לקרות כדי שיתייחסו אל הגליל בצורה רצינית: "צריכה לקום תנועה א-פוליטית תחילה, תנועת הגליל, שתכלול את כל המגזרים בגליל ותייצג את היהודים, המוסלמים, הנוצרים והדרוזים. עם התחזקות התנועה, היא תהפוך לפוליטית ותפעל מתוך הכנסת בקואליציה. הדבר השני שצריך לקרות, הוא זעקה של ראשי הערים בצפון, הקוראת לתושבים לא להצביע למי שלא מתכוון לטפל בבעיות הבוערות. רק אז בכנסת יתייחסו לצפון ברצינות."

ימים ספורים לפני הבחירות לכנסת ה-21, לאן לדעתך מועדות פנינו?

"התשובה היא חד משמעית: הכל תלוי בראשי הערים המכהנים. אני הייתי חוצפן, נאבקתי ולא פחדתי מאף אחד. צריך להיות אדם חזק שיכול לקחת על עצמו את ההובלה על הגליל."

בכל הנוגע לטיפול הנקודתי בגליל יצוין, כי בימים אלה עובדים במסגרת המכון לחקר הגליל של המכללה האקדמית גליל מערבי, על "מדד הגליל", שיפורסם אחרי הבחירות ויפרט את נחיתות הפריפריה לעומת המרכז בכל תחומי החיים, המדד יוצג עם הרכבת הממשלה החדשה.

ראש החטיבה למדעי המדינה, דר' אסנת עקירב מסבירה מדוע נעלמה הפריפריה מהשיח בקמפיין הבחירות: "ברגע שהוכרז על בחירות החלו לעסוק סביב האדם ולא סביב נושאים, שהפכו ללא רלוונטיים. נתניהו הוביל את הקמפיין במפלגת הליכוד סביב האישיות שלו –  להיות או לחדול. כל מפלגה שמנסה להעלות נושאים חברתיים לסדר היום  לא מקבלת עניין בתקשורת, שהולכת למקום שבו הולכים מכות ברמה הפרסונלית. וכל זה, לצערי, רק ילך ויתעצם בימים האחרונים לקראת הבחירות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות